انتخابات

اگر چنین شود اقلیت خالص سازِ انحصارطلب به مقصودش خواهد رسید؛

نگرانی از مشارکت پایین مردم در انتخابات

ایران ظرفیت آفرینش حماسه‌هایی از افواج مردمی در کنار صندوق های آراء و انتخاب های تاریخی را دارد و در فاصله یک دهه از دو انتخابات شورانگیز نگذشته که علی‌رغم ناکامی برخی جناح‌ها، جامعه و کشور به صورت طبیعی در برابر فشارهای منطقه‌ای و تهدیدهای فرامنطقه‌ای مصونیت یافت.
حزب کارگزاران سازندگی در نشست اخیر خود به پیشنهاد حسین مرعشی تصویب کرد که در حوزه‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال باشد که نامزد حزبی یا نامزدی با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه وجود داشته باشد.
نوبخت گفت: همه منتظر 19 بهمن ماه هستند تا ائتلاف شکل بگیرد. فعلا جمع بندی این شد هر جا کاندیدای جریانات معتدل اصلاح طلب و اصولگرا وجود داشته باشد ما قویا حمایت می‌کنیم
اصولگرایان میانه همچون اصلاح‌طلبان وضعیت چندان خوشایندی در انتخابات پیش رو ندارند. آنها همچون جریان اصلاحات تصور می‌کنند با رد صلاحیت‌ها فرصت را برای حضور نامزدهایشان برای انتخابات مجلس دوازدهم از دست داده‌اند و در انتظار 19بهمن ماه مهلت نهایی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس هستند.
گفته می‌شود ایده رأی اعتراضی را که حسن روحانی پس از ردصلاحیت در انتخابات خبرگان رهبری مطرح کرد، یکی از اصلاح‌طلبان که سابقه چندین جرم امنیتی را در کارنامه خود دارد، به روحانی پیشنهاد داده و مورد موافقت قرار گرفته است!
دبیر کل حزب موتلفه، در گفتگویی درباره انتخابات مجلس، بیان کرد: هیچ مجلسی نداشتیم که یکدست باشد در تمام این مجالس افراد مختلف بودند. نظام مردمی ما نظام مردمی خوبی است، نظام مردمی ما اگر تقلید از دموکراسی غرب باشد به درد ما نمی‌خورد.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در مورد بحث سرلیستی نوبخت در لیست مشترک اصلاح‌طلبان عنوان داشت: بحث سر لیستی به خودِ لیست و نامزدها برمی گردد و ما زمانی که بتوانیم به آرایش نامزدها در لیست بپردازیم، می‌توانیم سرلیست را هم مشخص کنیم.
نگاهی به تبلیغات انتخاباتی زوددهنگام کاندیداهای مجلس

کاندیداها نیامده، جنجال آفریدند /جنجال یک کاندیدای زن در فضای مجازی

زمان قانونی تبلیغات انتخابات مجلس هنوز آغاز نشده است اما برخی کاندیداها که تایید صلاحیت را از شورای نگهبان گرفته اند، تبلیغات را طی روزهای اخیر کلید زده اند، تبلیغاتی که بعضا عجیب و غریب بوده اند.
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از موارد امکان دارد که به اهداف مورد نظر نرسیم اما با این حال اگر نمایندگان و مسئولان این اهداف را پیگیری و دنبال کنند، سبب رضایتمندی مردم خواهد شد و این رضایتمندی به حضور پررنگ مردم در انتخابات منجر می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون