انتخابات

فهرست جدید احراز صلاحیت‌ شدگان ارسالی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور به طور دقیق ۵۵۶ نفر است و هیچ‌‌کدام از نمایندگان فعلی یا ادوار شاخص مجلس در آن به چشم نمی‌خورند.
ردصلاحیت همه کاندیداهای انتخابات خبرگان استان زنجان /۷ استان بی رقیب ماند

آمار عجیب و غریب در انتخابات مجلس خبرگان

آمار منتشرشده راجع به انتخابات خبرگان نشان می‌دهد که براساس میزان افرادی که تاکنون تأییدصلاحیت شده‌اند، در ۷ استان البرز، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان، هیچ رقابتی وجود ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری می‌گوید: از خبر ردصلاحیت روحانی تعجب نکردم و دیگر تعجب نمی‌کنم چراکه از این قبیل موارد در طول سال‌ها اتفاق افتاده، از این رو رد صلاحیت روحانی امر غیرقابل پیش‌بینی نبود.
در روزهایی که بحث و گفت‌وگو پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تایید یا رد صلاحیت چهره‌های سیاسی از احزاب و جناح‌های گوناگون و ضرورت حفظ تنوع و فرصت انتخاب واقعی بین گزینه‌های متنوع داغ بود، شورای نگهبان با اعلام اسامی تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان گل طلایی خود را در دقایق آخر وقت تلف شده زد و همه را متحیر و انگشت به دهان گذاشت.
فرماندار کرمانشاه گفت: هرکدام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه می‌تواند یک ستاد مرکزی و همچنین ستادهای فرعی در هرکدام از مناطق هشتگانه شهرداری، بخش‌ها و یا روستاها داشته باشد.
علی باقری گفت: برگزاری انتخاباتی بدون رقیب، در شرایطی که تبدیل به متلک و مضحکه و جوک در افکار عمومی و نقد و ارزیابی در خارج از کشور و رسانه‌ها شده است.
۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رقیبی ندارد/

صندلی بازی انتخابات!

انتخابات این دوره از مجلس خبرگان رهبری را شاید بتوان به صندلی بازی تشبیه کرد.
نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: در این انتخابات این گونه است که در یک مسابقه یک طرف تمامی بازیکنانش و تیمش را آورده و تیم طرف مقابل حتی به‌اندازه ذخیره هم نیست.
مسعود پزشکیان عنوان کرده است که از چپ و راست با او برای سرلیستی صحبت کرده‌اند اما این صحبت‌ها از طرف لاریجانی و روحانی نبوده است.
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سوال که حوزه انتخابیه خود را از تهران به رشت تغییر داده است یا خیر، گفت: هنوز اقدامی برای تغییر حوزه انجام نشده است.
سازمان آگهی های پرسون