انتخابات

روح‌الله رئیسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور شیراز در یادداشتی تأکید کرد: شهید رئیسی در دوران کوتاه مسئولیت‌های خود، گام‌های بلندی را در این راه برداشتند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان منصف اقتصادی، آثار مثبت این اقدامات در آینده ملموس‌تر خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد که دولت آینده در امتداد مسیر دولتی باشد که رهبر معظم انقلاب، رئیس شهید آن دولت را الگوی تراز ریاست‌جمهوری نامیدند.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه آرای مردم از درون صندوق‌های رأی با انتخاب اصلح موجب تثبیت جهت‌گیری راه دولت رئیسی خواهد بود، گفت: آمادگی مردم برای مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باید نسبت به دور اول دوچندان و مضاعف شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خواستار «توضیح و اقدام برخی کشورهای غربی نسبت به رفتارهای وحشیانه، غیرمتمدنانه و غیرقانونی عده‌ای هنجارشکن» شد که سعی کردند مانع از رأی‌دادن ایرانیان شوند.

سعید جلیلی در دانشگاه تهران:

شعار من به‌خاطر ادبیاتش و جملات قشنگ نیست

سعید جلیلی عصر امروز - دوشنبه - در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: شعار من به‌خاطر ادبیاتش و جملات قشنگ نیست. شعار باید عصاره و خلاصه رویکرد و برنامه نامزد برای کشور باشد. وقتی از یک جهان فرصت صحبت می کنیم، از مجموعه ای از نیروی انسانی متخصص صحبت می کنیم که آماده جهش برای ایران هستند.
انتخابات برای تعیین رئیس دولت درهر کشور مهم است، چرا که امور اجرایی مردم را برای چند سال به دست یک نگرش و جریان مشخص می‌سپارد. این رویداد سیاسی اما برای کشوری چون ایران، از این هم مهم‌تر است. چرا؟ چون جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون درگیر یک جنگ تحمیلی است.

تاکید بر لزوم افزایش سرعت اینترنت همراه و ثابت، استفاده همه از اینترنت و خود سازندگی بهترین راه برای مبارزه با تورم برخی از مهم‌ترین اظهارات اقتصادی دو نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز اول دور دوم تبلیغات آنها است.

دفتر سخنگوی دولت در پاسخ به ادعای سخنگوی ستاد پزشکیان اعلام کرد: سخنگوی دولت جزو مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات قلمداد نمی‌شود و در اعلام موضع اخیر خود نیز از تریبون یا امکانات رسمی و دولتی و در ساعات اداری استفاده یا اقدام نکرده است.

رصد منظومه گفتمانی رهبر معظم انقلاب و توجه به تکرر تأکید ‌ایشان بر شاخص بودن حضور مردم در انتخابات، به طور کامل نشان می‌دهد مشارکت نه یک مسئله تشریفاتی که امری حیاتی و نیازی قطعی برای دوام، قوام، عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی است.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: مشارکت در انتخابات یکی از مؤلفه‌های قدرت و مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در روز برگزاری انتخابات ۵۸ نفر به دلایلی همچون ایجاد اخلال در شعب اخذ رای و یا درگیری میان هواداران، بازداشت شدند که البته اکثر آن‌ها در پایان همان روز نیز آزاد شدند.

یک فعال سیاسی اصول‌گرا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت چهادرهمین دوره انتخابات رییس جمهوری گفت: مردم برای استحکام و سربلندی ایران اسلامی حضور گسترده و پرشوری در پای صندوق‌های رای داشته باشند و با بی‌تفاوتی، حق انتخاب را از خود سلب نکنند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در چهارمحال و بختیاری گفت: آن‌هایی که از شرکت در انتخابات امتناع می‌کنند و یا تردد دارند بدانند که با شرکت نکردن در انتخابات، بی‌اهمیتی نسبت به حق قانونی خودشان است و مشارکت گسترده در انتخابات وظیفه هر ایرانی است.

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه گفت: ضد انقلاب به شکل عجیبی در حال لجن پراکنی هستند و نسبت به نظام کینه دارند، عده ای غیر مطلع که خود را تحلیلگر می‌دانند می گویند که مردم پای صندوق رای نروند.
دبیر ستاد انتخابات صداوسیما: نخستین مناظره دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری امشب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

در روزهای نزدیک به مرحله دوم انتخابات، خبرگزاری ایسنا در سلسله گزارش‌هایی به ارائه مطالبی از دیدگاه‌ها و مواضع نامردهای انتخاباتی می‌پردازد که در این گزارش مواضع این دو نامزد در زمینه کشاورزی را مطالعه خواهید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دور دوم انتخابات انتظار می‌رود اگر مشارکت مانند دور اول اتفاق بیفتد، آقای جلیلی پیروز انتخابات باشد؛ البته این موضوع به تلاش نیروهای انقلاب و اصولگرا بستگی دارد تا با تمام قوا به میدان بیایند و اجازه ندهند تجربه تلخ انتخابات سال ۹۲ اتفاق بیفتد.
سازمان آگهی های پرسون