پرونده ویژه

روزنامه کیهان نوشت: غربی‌ها اگر می‌توانستند، جلوی توافق ایران و عربستان در پکن را می‌گرفتند. به همین جهت بعضی از رسانه‌ها و محافل سیاسی غربی نوشتند این یک رخداد با پیامدهای خطرناک برای غرب و نشانه ورود جهان به عصری تازه است.
روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان همواره با فراز و نشیب زیادی همراه بوده است و با توافق دهم مارس در چین، ریاض و تهران وارد مرحله جدیدی از تنش زدایی پس از هفت سال قطعی روابط، شدند.

در ادامه واکنش به توافق ایران و عربستان ، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز این موضوع را قدم مثبت و مهمی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مقدمه افزایش همکاری ها با دیگر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس عنوان کردند
عضو حزب کارگزاران سازندگی با استقبال از توافق ایران و عربستان گفت: ترجیح منافع ملی بر سایر اهداف، توجه به تقویت صلح و ثبات در منطقه و افزایش و گسترش روز به روز روابط با کشورهای همسایه، راهکاری است که می‌تواند در عمل جایگاه جمهوری اسلامی را در روابط بین‌الملل و مناسبات منطقه هرچه بیشتر به نقطه مطلوب نزدیک کند.

برخی کارشناسان معتقد بودند که نزدیکی چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس نمی‌تواند تهدیدی برای ایران باشد ولی پس از سفر «شی جین پینگ»، رییس جمهور خلق چین به «عربستان» که دو بیانیه ضد ایرانی صادر شد بسیاری بر این باورند که حالا حمایت چین و افزایش دایره همکاری‌های اقتصادی و امنیتی این دو کشور می‌تواند تهدیدی برای تمامیت ارضی ایران باشد.
رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نگاه حاکم بر سیاست خارجی کشورمان گفت: امروز روسیه و چین به حدی در حوزه سیاست خارجی برای ایران بزرگ شده‌اند؛ که حتی در اخبار این روزها عبارت «احضار» سفیر چین به میان نمی‌آید.
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اتهامات بی‌اساس بیانیه پایانی چهل وسومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، صدور اینگونه بیانیه‌ها را تکرار سیاست شکست خورده ایران هراسی خواند و از این شورا خواست در رویکردهای خود در قبال مسایل منطقه ای تجدید نظر کنند و مسیر سازنده را برگزینند.
مدیر مسئول کیهان با اشاره به صدور بیانیه مشترک و تامل برانگیز رئیس جمهور چین و سران کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: آقای جینگ پین! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید!؟
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بیانیه مشترک اخیر چین و عربستان گفت: دستگاه دیپلماسی باید با قدرت و قاطعیت جواب این بیانیه را دهد که دیکته شده اسرائیل و آمریکا به نوکرشان یعنی عربستان است.
سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به ریاض برای شرکت در نخستین نشست سران چین و عرب با همه اهمیتی که برخوردار است، یک تغییر رویکرد عمده در نگرش ریاض و پکن محسوب نمی شود.
دنیای اقتصاد نوشت: اینکه منطقه بعد از سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان و حضور در دو نشست شورای همکاری و دولت‌های عربی به میزبانی ریاض چه صورت‌بندی جدیدی پیدا خواهد کرد؟ و ایران در کجای این معادله ایستاده است؟ دو پرسش کلیدی در اهمیت زمانی این سفر و رقابت چین و آمریکا در منطقه است.
دولت آمریکا در واکنش به سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به عربستان سعودی هشدار داد که تلاش‌های پکن برای گسترش حوزه نفوذش در سراسر جهان، با نظام بین المللی سازگار نیست.

از تکرار فاجعه شین‌آباد تا مدارسی که در انتظار نوسازی هستند/ بخش دوم

حاجی‌پور از عملکرد سازمان دفاع کرد/ انتصابات فامیلی در سازمان نوسازی مدارس کشور دروغ است

پس از انتشار گزارش « سازمان نوسازی مدارس جوابگوی رسانه‌ها باشد»، مدیرکل حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون ازبرخی بندهای گزارش دفاع کرد.
پرونده ویژه پرسون: از تکرار فاجعه شین‌آباد تا مدارسی که در انتظار نوسازی هستند/ بخش اول

سازمان نوسازی مدارس جوابگوی رسانه‌ها باشد

پرسون این بار ذره‌بین خود را بر روی عملکرد سازمان نوسازی مدارس گذاشته است و عملکرد چندین ساله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس کشور را بررسی می‌کند. در این پرونده ویژه با ما همراه باشد.
پرونده ویژه پرسون: برجام از کجا آمد و به کدام سمت می‌رود؟!/ بخش هفتم

از سرگیری گفت‌وگوها در دولت رئیسی/ چه سرنوشتی در انتظار مذاکرات وین است؟

با تمام اما و اگرها و تعلل‌هایی که میان ایران و آمریکا وجود داشت در نهایت 8 آذر ماه زمان آغاز مذاکرات وین میان ایران و کشورهای 1+4 برای رفع تحریم های ظالمانه اعلام شد.