ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

دولت نظامی میانمار پیشنهاد وضع قوانینی را می کند که بر اساس آن کاربران (VPN) و رمزارزها تا سه سال زندانی شوند. علاوه بر این، متخلفان باید تا ۲۸۰۰ دلار جریمه بپردازند.
بنیاد اتریوم امروز اعلام کرد از این پس به جای استفاده از عبارت اتریوم ۲ از لایه اجماع (Consensus Layer) استفاده خواهد کرد. همچنین به عناصری از شبکه فعلی که در شبکه جدید مورد استفاده قرار گیرند لایه اجرا (Execution Layer) گفته می‌شود.
استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از ریزش قیمت این ارز استقبال کردند چون سختی شبکه این ارز به دلیل افزایش استخراج افزایش یافته است.

با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها از جمله تمایل مثبت و رو به رشد جو ارزهای دیجیتال که منجر به رشد بهای دوج کوین، بیت کوین و اتر به بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر شده است، تصور رسیدن دوج کوین به ۱ دلاری چندان دور از ذهن نیست!
بازار رمزارزها چند روزی است وضعیت خوبی ندارد و یکدست قرمز شده و در مدار نزولی قرار دارد. بیت‌کوین روز گذشته به کانال ۳۵ هزار دلاری سقوط کرد و ارزش این بازار به زیر دو هزار میلیارد دلار رسید.
کاهش ۷.۲ درصدی ارزش بیت کوین در روز شنبه، ارزش آن را نسبت به اوج قیمت در ماه نوامبر نصف کرده است.
ارزهای دیجیتال، یکی از موضوعات مهم در سطح جهان است که کشورهای پیشرفته اقتصادی از مدت‌ها قبل نگاه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. این حوزه با سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر دنیا در طی سالیان اخیر با چنان ارزشی مواجه شده است که بر اساس گفته بسیاری از کارشناسان، اقتصاد جهان در آینده نه چندان دور، به سمت‌ رمز ارزها حرکت خواهد کرد. بر همین اساس، نیاز است تا جوامع مختلف برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت دسترسی به دانش و اطلاعات مورد نیاز ارزهای دیجیتال را در دستور کار خود قرار دهند و زیرساخت‌های لازم جهت به‌کارگیری سودمند از آن را فراهم سازند.
قیمت بیت کوین در معاملات ساعات گذشته بازار جهانی ارز‌های مجازی ۸ درصد ریخت و به زیر ۳۶ هزار دلار سقوط کرد.
در حالی که بازار رمزارزها در روزهای اخیر وضعیت خوبی ندارد و ارزش این بازار به زیر دو هزار میلیارد دلار رسیده است. برخی هنوز معتقدند که بازار در آینده نزدیک مجددا در مدار صعود قرار می‌گیرد.

قیمت بیت کوین اکنون در نقطه‌ای بسیار حساس قرار گرفته که با وجود امکان حرکت به سمت ۴۵ هزار دلار، احتمال ریزش نیز وجود دارد.

قیمت توکن پراپی (Propy) اخیراً در کمتر از ۴۸ ساعت رشدی ۲۲۷ درصدی را تجربه کرده است. این پروژه که به دنبال استفاده از قابلیت‌های کاربردی توکن‌های غیرمثلی (NFT) است، می‌خواهد با ایجاد تعامل بین شبکه‌های بلاک چینی و بازار املاک، فرایند خریدوفروش مسکن را با حذف واسطه‌ها ارزان‌تر و سریع‌تر از قبل کند.

یک کارشناس ارز دیجیتال:

آرامش به بازار رمزارز بازگشت

یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی گفت: بیت‌کوین در چند روز گذشته در یک محدوده خاص نوسان داشت و باتوجه به کاهش قیمتی بسیاری که در ابتدای سال ۲۰۲۲ تجربه کرد، حالا سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها کمی آرامش خاطر پیدا کرده‌اند.
هشدار یک تاجر آمریکایی:

بیت‌کوین نخرید!

دیدگاه جف گاندلاچ، میلیاردر مشهور به "پادشاه اوراق قرضه" درباره رکود اقتصادی، بیت‌کوین و افزایش نرخ‌بهره توسط فدرال رزرو به شرح زیر است.
تریدرها هنوز درباره برگشت کامل به روند صعودی مطمئن نیستند و معتقدند اگر چشم‌انداز کلی بازار به همین شکل باقی بماند، همچنان احتمال سقوط بازار وجود دارد.