بخش وام دهی شرکت «جنسیس» برداشت مشتریان را متوقف کرد

این بخش که تحت نام Genesis Global Capital فعالیت می‌کند، به مشتریان سازمانی خدمات می‌دهد
تصویر بخش وام دهی شرکت «جنسیس» برداشت مشتریان را متوقف کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، بخش وام‌دهی شرکت سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال Genesis Global Trading به طور موقت برداشت مشتریان و ارائه وام جدید را متوقف کرد. این اقدام در پی ورشکستگی صرافی FTX صورت گرفت.

این بخش که Genesis Global Capital نام دارد، به عنوان بازویی برای جذب مشتریان سازمانی عمل می‌کند و طبق اعلام سایت آن، تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، ۲.۸ میلیارد دلار وام فعال داشته است.

شرکت جنسیس تریدینگ که به عنوان کارگزار شرکت Genesis Global Capital عمل می‌کند، شرکتی مستقل است و از لحاظ عملیاتی مجزاست. مدیر ارشد اجرایی موقت شرکت، دیرار اسلیم (Derar Islim)، علاوه بر بیان این مطلب افزود که شرکت Genesis Trading و بخش حضانتی این شرکت کاملا عملیاتی هستند و مشکلی ندارند.

اسلیم خطاب به مشتریان خود گفت که جنسیس به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی از جمله منبع نقدینگی تازه، برای مشکل بخش وام‌دهی خود است. شرکت طرح خود را هفته آینده به تفصیل به مشتریان شرح خواهد داد.

شرکت مادر جنسیس، DCG نام دارد که از بزرگترین نام‌ها در فضای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است.

آماندا کووی (Amanda Cowie)، نایب رییس بخش روابط عمومی و بازاریابی DCG در خصوص شرایط فعلی جنسیس گفت: امروز شرکت Genesis Global capital، بخش وام‌دهی جنسیس، تصمیم سختی در خصوص تعلیق موقت برداشت و ارائه وام جدید گرفت. این تصمیم در واکنش به اختلال گسترده در بازار و از دست رفتن شدید اعتماد به صنعت به دلیل ورشکستگی FTX گرفته شد.

کووی افزود: این تصمیم تنها بر کسب و کار وام‌دهی جنسیس تاثیر می‌گذارد و بر فعالیت شرکت Genesis Trading یا بخش حضانتی اثرگذار نیست. همچنین این تصمیم هیچ تاثیری بر عملیات تجاری DCG و سایر شرکت‌های تابعه ما ندارد.

هفته گذشته جنسیس فاش کرد که بخش مشتقه آن ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه در حساب خود در صرافی FTX داشته است که دیگر قابل دسترسی نیست. در پاسخ، DCG تصمیم گرفت که با تزریق ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه جدید، شرکت تابعه خود را تقویت نماید.

جنسیس همچنین پیش‌تر به واسطه ورشکستگی صندوق پوشش ریسک Three Arrows Capital متحمل زیان سنگینی شده بود.

418075