بازگشت مجدد قیمت ریپل؛ XRP می‌تواند عملکردی بهتر از بیت کوین و اتریوم داشته باشد؟

شکست مقاومت پیش رو می‌تواند طی روزهای آتی سبب ایجاد موج صعودی جدیدی شود
تصویر بازگشت مجدد قیمت ریپل؛ XRP می‌تواند عملکردی بهتر از بیت کوین و اتریوم داشته باشد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ارز ریپل (XRP) طی روزهای گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و از مقاومت ۳۵ سنت گذر کرده است. حال گام بعدی گذر از مقاومت کلیدی ۰.۳۸ دلاری است.

پس از سقوط شدید قیمت ریپل در ابتدای ماه نوامبر، ناحیه حمایت ۰.۳۲ دلاری به خوبی سبب توقف موج نزولی شد. فروشندگان طی دو تلاش، سعی نمودند تا قیمت ریپل را به زیر ۰.۳۲ دلار بکشانند اما هر بار ناموفق بودند.

پس از تشکیل کف جدید در اطراف ۰.۳۲ دلار، روند رو به رشد تازه‌ای آغاز شد. قیمت ریپل ۱۵٪ رشد کرد و از مقاومت ۰.۳۵ دلار عبور کرد و در این میان عملکردی بهتر از بیت کوین و اتریوم ثبت کرد. قیمت از سطح ۲۳.۶٪ شاخص بازگشتی فیبوناچی – رسم شده در حدفاصل قله ۰.۵۰ دلاری تا کف ۰.۳۲ دلاری – نیز گذشت.

روند اوج‌گیری قیمت کمی شتاب پیدا کرد و قیمت فعلی این ارز کمتر از ۰.۴۰ دلار و پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ شمعی (در تایم فریم ۴ ساعته) است. اکنون مانعی در سطح ۰.۳۸ دلار بر سر راه آن است. همچنین یک خط روند نزولی در نمودار ۴ ساعته در نزدیکی ۰.۳۸ دلار در حال شکل‌گیری است.

نمودار قیمت XRP/USD
نمودار قیمت XRP/USD

شکست موفقیت‌آمیز سطوح مقاومت ۰.۳۸۰ و ۰.۳۸۵ دلاری می‌تواند رالی صعودی دیگری ایجاد کند. مقاومت کلیدی بعدی در نزدیکی ۰.۴۱۵ است. این نقطه در نزدیکی سطح ۵۰٪ فیبوناچی بازگشتی است و هر گونه افزایش بیشتر قیمت را به سمت محدوده ۰.۴۴ دلار سوق می‌دهد.

اگر ریپل نتواند از محدوده ۰.۳۸ دلاری گذر کند، امکان شروع یک موج اصلاحی وجود دارد. نزدیک‌ترین حمایت اولیه در سطح ۰.۳۶۵ دلار است.

حمایت بزرگ بعدی در نزدیکی ۰.۳۴۲ دلار است. اگر این حمایت بشکند، قیمت ریپل می‌تواند حتی به زیر حمایت ۰.۳۲ دلاری کاهش یابد.

برخی از اندیکاتورهای تکنیکال به شرح زیر هستند:

  • اندیکاتور MACD چهار ساعته: به سرعت در حال پیشروی در محدوده بولیش است.
  • اندیکاتور RSI چهار ساعته: هم‌اکنون بالاتر از ۵۰ است.

417941