ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

اگر شما در زمینه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستید، حتما آشنایی نسبی با فرآیند ماینینگ دارید، در واقع ماینر دستگاهی هست که کار استخراج ارزهای دیجیتال را برعهده دارد.
رئیس جمهور السالوادور پیش بینی می‌کند که بیت کوین امسال به قیمت شش رقمی دست نیافتنی برسد در حالی که پذیرش این ارز دیجیتال به عنوان ارز مستقل افزایش یافته است.
قریب فعال صنعت استخراج ارز دیجیتال می‌گوید؛ صاحبان ماینرهای کشف شده در ابتدا با سازمان تعزیرات حکومتی درگیر می‌شوند. جریمه‌هایی برای این افراد در نظر می‌گیرند. به صورت کلی هنوز مشخص نیست بعد از پرداخت جریمه سرنوشت ماینرها چه می‌شود.

۹ سال است که قیمت بیت کوین در فوریه (بهمن) صعودی است و حالا در آستانه ورود به ماه فوریه ۲۰۲۲ این سوال پیش می‌آید که آیا امسال نیز همین طور خواهد بود؟

با گسترش فعالیت‌های ارز دیجیتال، باشگاه‌های ورزشی نیز وارد این عرصه شده و برای جذب هواداران خود به سرمایه‌گذاری در این حوزه، به دنبال درآمدزایی از شیوه‌ای نوین بوده و باشگاه‌های بزرگی در سطح جهان از جمله پاری‌سن‌ژرمن، آث میلان، آ اس رم و … در این حوزه فعالیت دارند.
ازار رمزارزها در سال‌های اخیر به‌طور روزافزون در سراسر جهان شاهد رشد بوده و طرفداران آن افزایش پیدا کرده که ایران نیز از این ماجرا مستثنا نبوده است. با وجود اینکه هنوز قانون‌گذاری برای صنعت رمزارز در کشور انجام نشده اما به نظر می‌رسد که مقامات نگاهی خوش‌بینانه به آن دارند. روز دوشنبه، 27دی 1400، علی صالح‌آبادی رییس‌کل بانک مرکزی، در هفتمین همایش مالی اسلامی که ازسوی انجمن مالی اسلامی برگزار شد، از تصویب چارچوب انتشار رمزریال در شورای پول و اعتبار خبر داد.
قیمت انواع ارز‌های شاخص دیجیتالی امروز در روند معاملات در بازار‌های تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.
چندی پیش، الکساندر سِوِتسکی (Aleksandar Svetski)، یکی از حامیان و مدرسان فعال در حوزه آموزش ارزهای دیجیتال که از بنیان‌گذاران استارتاپ پرداختی استرالیایی اَمبر لبز (Amber Labs) هم هست، به‌تازگی در مطلبی سرگرم‌کننده توضیح داده است که از نظر او چه‌ نوع سرمایه‌گذارانی نباید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.
در این روزها بازار رمز ارزها در وضعیت پر تلاطمی قرار دارد ولی شماری از تحلیل گران از پایان زمستان این بازار در ماه‌های آتی خبر می‌دهند و روزهای بهتری را برای این بازار پیش بینی می‌کنند.

رمز ریال در واقع ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران است که پول نقد الکترونیکی به شمار می‌رود و نسخه الکترونیکی اسکناس‌های رایج در ایران خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته و با رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از ماه آگوست، از نظر ارزش بازار به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است سقوط بیشتری نیز داشته باشد.
رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر مدعی است، چندین مورد کلاه‌برداری مثل کریپتولند و آمیتیس در ایران شکل گرفته‌ است. تعدادی هم در سایر شهرها مثل شیراز ظهور کرده‌اند. شخصی به اسم سپهر حسن‌زاده حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد کلاهبرداری از مردم داشت.

رمز ارزها قابلیت ایجاد اختلال در نظم مالی موجود و دموکراتیک کردن امور مالی را دارند. به همین خاطر اهمیت این بازار مالی جدید، روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است.
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در لوای بی قانونی شاهد خواهیم بود که ما از جامعه عقب خواهیم ماند و مانند سایر موضوعات دیگر عده ای به میدان آمده و از اموال و دارایی‌های مردم سوء استفاده خواهند کرد. نباید اجازه دهیم تا اموال و پول های مردم به سمت صرافی‌های ناامن و مشکوک خارجی هدایت شود.
کمیته Finder متشکل از ۳۳ کارشناس فین‌تک پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین قبل از اینکه سال را در قیمت بالای ۷۶ هزار دلار به پایان برساند در حدود ۹۴ هزار دلار به اوج خود خواهد رسید.
صنعت کریپتو زنگ خطر را به صدا درآورده است که این احتمال وجود دارد که ایالات متحده به وزارت خزانه داری اجازه دهد تا تصمیمات خودسرانه ای در مورد مجاز بودن تراکنش های مالی – از جمله تراکنش های ارزهای دیجیتال در سراسر مرزها اتخاذ کند.