خرید بیت کوین، تتر، اتریوم و بیش از 50 ارز دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال با معرفی بیت کوین در سال 2009 رسماً ایجاد شد. آن زمان ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک بیت‌کوین را استخراج و وارد شبکه آن کرد.
تصویر خرید بیت کوین، تتر، اتریوم و بیش از 50 ارز دیجیتال

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت‌کوین در ابتدا ارزش زیادی نداشت اما به‌مرور، با بیشتر شدن شناخت جامعه از آن و درک این نکته که رمزارزها می‌توانند بسیاری از مشکلات سیستم‌های مالی و پولی کنونی را حل کنند و حتی با جان بخشیدن به NFT ها و متاورس دنیای جدیدی را پیش روی انسان بگذارند، تمایل مردم به بازار کریپتو و داشتن ارزهای دیجیتال بیشتر شد.

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار به‌شدت ناپایدار است. ممکن است رمزارزی که امروز در وضعیت مطلوبی قرار دارد به ناگهان تغییر رویه دهد و با افزایش یا کاهش قیمت شدیدی مواجه گردد. بااین‌حال بسیاری از رمزارزها حتی با وجود استقبالی که در ابتدا از آن‌ها می‌شود، پس از مدتی به دلایل مختلف متروکه شده و صحنه را خالی می‌کنند.

رمزارزهای کمی هستند که همواره در بازار کریپتو یکه‌تازی می‌کنند. این رمزارزها جزو امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شوند. در ادامه با برخی از این رمزارزها آشنا می‌شویم.

معتبرترین رمزارزهای بازار

بااین‌حال در طی بیش از یک دهه از عمر بازار کریپتو، رمزارزهای معتبر بازار که هدف از برپایی آن‌ها مشخص و تیم پشتیبان آن‌ها شناخته شده هستند و در این سال‌ها با هیچ کلاه‌برداری و سوءسابقه‌ای همراه نشده‌اند، شناخته شده هستند. بااینکه بازار کریپتو پرنوسان است اما این رمزارزها در شرایط مختلف بازار اعتبار دارند چون احتمال سودآوری آن‌ها در بلندمدت زیاد است. در ادامه به بررسی برخی از معتبرترین رمزارزهای بازار کریپتو می‌پردازیم:

بیت‌کوین

بیت‌کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است که از فناوری بلاک‌چین برای تسهیل پرداخت‌های مالی استفاده کرد. بلاک‌چین بیت‌کوین تراکنش‌ها را در دفتر کل توزیع شده ثبت می‌کند و نیازی به نظارت شخص ثالث مثل حکومت‌ها یا بانک‌ها ندارد. بیت‌کوین را می‌توان به‌صورت همتابه‌همتا (بدون واسطه)، در هر ساعتی از شبانه‌روز و هفت روز هفته ارسال کرد.

بیت‌کوین معتبرترین رمزارز بازار و مناسب‌ترین سرمایه برای محافظه‌کاران است. علی‌رغم اینکه این ارز دیجیتال روزهای به‌شدت کاهشی را تجربه کرده است اما در این چند سالی که از معرفی بیت کوین گذشته، ارزش آن از چند دلار به چند هزار دلار رسیده است. به‌این‌ترتیب و با توجه به سایر ویژگی‌های بیت‌کوین مثل محدود بودن تعداد توکن‌های آن می‌توان امیدوار بود که در آینده نیز شاهد افزایش قیمت آن باشیم. علاوه بر این هدف بیت‌کوین وارد شدن به دنیای واقعی و جایگزین شدن به‌جای پول فیات است. هر سال که می‌گذرد کسب‌وکارهای بیشتری آن را برای پرداخت قبول می‌کنند و این نشان‌دهنده افزایش اعتبار بیت‌کوین در آینده است.

اتریوم

پس از بیت‌کوین، اتریوم دومین رمزارز معتبر و محبوب بازار است که در پلتفرم غیرمتمرکز خود از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) پشتیبانی می‌کند. هدف اتریوم ایجاد مجموعه‌ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که در دسترس همگان باشد. به‌این‌ترتیب کشورهایی که فاقد زیرساخت‌های مالی هستند، می‌توانند به وام و بیمه دسترسی داشته باشند.

اتر از نظر تعداد توکن‌های در گردش، در رتبه دوم بازار قرار دارد و این نشان‌دهنده اعتبار آن از نظر کاربران است. بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش اترهای در گردش چند صد میلیارد دلار است. دلیل این حجم گسترده از توکن‌های در گردش محبوبیت آن در بین کاربران، توسعه‌دهندگان و سازندگان برنامه‌های غیرمتمرکز است.

اتریوم همچنین در سال گذشته اعلام کرد که روش اجماع برای استخراج بلاک‌های خود را به سمت روش اثبات سهام می‌برد که متکی بر میزان دارایی افراد است و آلودگی کمتری از نظر مصرف برق دارد. این موضوع باعث شد اتریوم در بین دوست‌داران محیط‌زیست اعتبار بیشتری کسب کند.

تتر

تتر بزرگ‌ترین و معتبرترین استیبل‌کوین دنیاست. استیبل‌کوین‌ها، رمزارزهایی هستند که قیمت آن‌ها از قیمت یک ارز فیات مثل دلار تبعیت می‌کند. با توجه به ثبات قیمت دلار در سال‌های گذشته، کسانی که می‌خواهند مزایای یک ارز دیجیتال و پرداخت‌های مالی بدون واسطه را با ثبات قیمت گره بزنند، از این رمزارز استقبال می‌کنند.

خرید تتر همیشه در بین ده رمزارز برتر بازار، از نظر میزان ارزش دارای جایگاه ویژه ای بوده است. ارزش در گردش آن به حدود 70 میلیارد دلار می‌رسد و این نشان دهند اعتماد بالای کاربران به این استیبل‌کوین است.

بایننس کوین

بایننس کوین رمزارز رسمی صرافی بایننس است که روی بلاک‌چین اتریوم پیاده‌سازی شده است. صرافی بایننس یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیاست و این موضوع موجب اعتبار بیشتر بایننس کوین شده است. این کوین موجب تسهیل معاملات، پرداخت کارمزد و مواردی از این دست شده است.

بایننس کوین همیشه یکی از بزرگ‌ترین رمزارزها از نظر ارزش بازار بوده و اغلب موارد بعد از بیت‌کوین و اتریوم قرار گرفته است. این رمزارز محدودیت عرضه ندارد و برای اینکه تورم نداشته باشد، مقداری از کوین‌ها از دور خارج شده یا به‌اصطلاح سوزانده می‌شوند.

ریپل

ریپل رمزارزی است که روی یک پلتفرم متن‌باز و همتابه‌همتا کار می‌کند. هدف ریپل انتقال یکپارچه ارز است چه ارز فیات مثل دلار و یورو و چه ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین و اتریوم. ریپل یک شبکه پرداخت جهانی است که تابه‌حال بانک‌های زیادی از آن استقبال کرده‌اند تا آن را جایگزین سیستم سوئیفت کنند. سرعت بالا و هزینه پایین تراکنش‌های ریپل موجب اعتبار بیش‌ازپیش این ارز دیجیتال در بین کاربران شده است.

خرید رمزارز

راحت‌ترین روش خرید رمزارزها استفاده از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال نظیر صرافی کیوسک است. صرافی ایرانی کیوسک به کاربران خود با سرعت بالا و در نهایت امنیت خدمات‌رسانی می‌کند. امکان خرید و فروش رمزارزهای زیادی مثل خرید و فروش پولکادات در کیوسک وجود دارد. بیت‌کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین، ریپل، کاردانو، سولانا، پالیگان، پولکادات و لیست بلند بالایی از سایر رمزارزها در این صرافی قابل خرید و فروش هستند.

با عضویت و ورود به نمایه کاربری خود می‌توانید از باکس سفارش آنی، رمزارز موردنظر و میزان وجه خود را وارد و به‌راحتی سفارش خرید بگذارید. برای فروش نیز می‌توانید مقدار نوع رمزارز و مقداری که می‌خواهید بفروشید را تعیین نمایید و تنها با چند کلیک روند فروش را تکمیل نمایید.

جمع‌بندی

درحال‌حاضر معتبرترین رمزارزهای بازار، صرف‌نظر از نوسان قیمت آن‌ها، رمزارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم و تتر هستند. این رمزارزها مدت‌هاست در بازار حضور دارند، مورد استفاده کاربران هستند و اعتبار کافی را از نظر امنیت و درستکاری کسب کرده‌اند. خرید این رمزارزها از طریق صرافی‌هایی مثل کیوسک می‌تواند موجب کسب سود زیادی در بلندمدت شود.

439807