برای خرید و یادگیری ارز دیجیتال از کجا شروع کنم؟

اینکه چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم یا اینکه ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم سؤالی است که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید. برای این منظور بهتر است اطلاعاتی راجع به ارز دیجیتال داشته باشید، سپس به دنبال سرمایه‌گذاری بر آن بروید.
تصویر برای خرید و یادگیری ارز دیجیتال از کجا شروع کنم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ارزهای دیجیتال درواقع همان پول دیجیتال هستند که تنها در بستر اینترنت خریدوفروش و همچنین ذخیره می‌شوند. ارز دیجیتال به یک سیستم انتقال وجه الکترونیک گفته می‌شود که برای تأیید تراکنش‌ها و تشکیل واحدهای جدید، متکی به بانک‌های مرکزی نبوده و نیازی به شخص ثالث ندارند. ارزهای دیجیتال به کاربران امکان پرداخت، ذخیره و خریدوفروش اقلام مختلف در بستر اینترنت را می‌دهند.

چگونه وارد بازار ارزهای دیجیتال شویم؟

برای پاسخ به این سؤال که ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم و از کجا به دست آوریم، می‌توان گفت تنها از دو راه می‌توانید اقدام کنید. البته لازم به ذکر است که ابتدا باید اطلاعاتی نسبت به این حوزه به دست بیاورید و پس‌ از آن تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید در این حوزه فعالیت کنید یا خیر. این دو راه عبارت‌اند از:

1.استخراج ارزهای دیجیتال

2.خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در حال حاضر افراد زیادی هستند که به خریدوفروش و همچنین استخراج ارزهای دیجیتال پرداخته‌اند. تمام ارزهای دیجیتال استخراج نمی‌شوند و تنها برخی از آن‌ها را می‌توانید استخراج‌ کنید؛ اما همه ارزهای دیجیتال قابل‌خرید هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به‌ راحتی خریدوفروش نمایید . برای آشنایی با مراحل خرید با ما همراه باشید.

1. انتخاب صرافی ارز دیجیتال

اولین پاسخ به سؤال ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم این است که باید یک صرافی مناسب پیدا کنید. صرافی بستری است که در آن اشخاص می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله و آن را به ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل کنند. ازجمله ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب صرافی‌ها باید موردتوجه قرار گیرد می‌توان به حجم بازار، میزان اعتبار، نرخ کارمزد و یا حق کمیسیون دریافتی، تنوع و تعداد ارزهای مورد معامله، رابط کاربری مناسب و نوع پلتفرم مورداستفاده اشاره کرد. صرافی می‌تواند یک سایت باشد یا حتی یک اپلیکیشن و یا هردو. شما می‌توانید با مراجعه به سایت نظارت با ویژگی‌های هر صرافی (صرافی‌های معتبر و تأییدشده) آشنا شوید و مطابق با نیاز خودتان صرافی موردنظر را بیابید.

برای ورود به سایت نظارت از این لینک https://nezarat.com وارد شوید.

2. ثبت‌نام در صرافی

برای استفاده از امکانات صرافی باید ابتدا عضو آن صرافی شد. ثبت‌نام در صرافی‌های فعال ایرانی بسیار آسان بوده و بسیاری از افراد می‌توانند از طریق اینترنت و جستجو در آن، ثبت‌نام خود را انجام داده و شروع به خریدوفروش و معامله کنند. در مقابل برای ثبت‌نام در بسیاری از صرافی‌های خارجی، کاربران باید نکات مهمی را به دلیل تحریم‌ها در نظر داشته باشند. لازم به ذکر است که ثبت‌نام و فعالیت در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال دارای مزایا و معایب متفاوتی است که از جمله مزایای آن می‌توان به وجود جامعه آماری بالا، تنوع بالای ارزهای دیجیتال، پشتیبانی مناسب و کارمزد مناسب اشاره کرد. از معایب صرافی‌های خارجی نیز می‌توان به مواردی همچون انگلیسی‌زبان بودن سایت و معامله‌گران، وجود تحریم‌های فراوان و نیاز به شارژ دلاری اشاره کرد.

اغلب صرافی‌های ایرانی برای احراز هویت کاربران، مدارک لازم برای ثبت‌نام ارز دیجیتال، ازجمله کارت شناسایی، تصویر کارت ملی و یا تصویر کارت‌بانکی کاربران را می‌خواهند؛ همچنین شما برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود نیاز به یک حساب کاربری و کیف پول ارز دیجیتال دارید. در صرافی‌های خارجی نیز برای مبالغ پایین ارز دیجیتال، هیچ مدرک شناسایی از شما خواسته نمی‌شود؛ ولی در صورت بالا رفتن مقادیر معامله و تعداد آن‌ها، امکان دارد سایت‌های صرافی از شما مدرک شناسایی و حتی در برخی موارد نیز عکس سلفی بخواهند.

3. احراز هویت

ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ چگونه شروع کنیم که دچار مشکل نشویم؟ افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند تا بتوانند سرمایه خود را افزایش دهند. بازار ارزهای دیجیتال به‌ طور مستقیم با سرمایه افراد در ارتباط است و ممکن است یک سهل‌انگاری امنیتی، سبب از بین رفتن سرمایه شما شود و یا جرائم و تخلفات زیادی برای شما رقم بخورد. همان‌طور که صرافی‌ها باید تمامی مراحل امنیتی را برای خریدوفروش و برداشت رمز ارز فراهم کنند، لازم است هر بستر مبادله مالی بداند که خدمات مالی خود را به چه فردی ارائه می‌دهد؛ به همین منظور نیز اغلب صرافی‌ها مراحل گسترده‌ای را برای احراز هویت کاربران تدارک دیده‌اند. احراز هویت سبب جلوگیری از موارد زیر می‌شود:

1.جلوگیری از پول‌شویی

2.جلوگیری از سرقت و هک حساب بانکی افراد

3.جلوگیری از سو استفاده‌هایی نظیر حساب‌های اجاره‌ای

4. واریز وجه

پس از گذراندن مراحل قبلی، تا حدودی فعالیت شما جدی‌تر می‌شود. دیگر اینکه ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم مهم نیست، بلکه مهم این است که چگونه آن را معامله کنیم. در زمینه ارز دیجیتال باید حتماً به این نکته توجه شود که اطلاعات کافی و مفید در این زمینه داشته باشید و با اطلاعات کم و محدود وارد این کار نشوید. ازآنجایی‌که در تمامی کشورها عده زیادی برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال روی آورده‌اند و سود مناسبی از این طریق به دست می‌آورند، طبیعی است که افرادی سودجو به دنبال منافع بیشتری باشند و به هر نحوی شمارا فریب بدهند؛ بنابراین سعی کنید هنگام شروع در این زمینه تمام سرمایه خود را وقف این ارز نکنید و از افراد مطمئن و حرفه‌ای کمک بگیرید. بهتر است در ابتدا بخش کوچکی از سرمایه خود را وارد این کار کنید.

5. انتخاب ارز دیجیتال

همان‌طور که اشاره شد استفادهٔ مردم از ارزهای دیجیتال به علت بازدهی و سودهای زیادی که دارد موجب شده است که افراد زیادی اقدام به طراحی سایت‌های صرافی ارز دیجیتالی کنند. همان‌گونه که می‌دانید بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال باید ویژگی‌هایی نظیر میزان کارمزد پایین، رابط کاربری ساده، حجم معاملات بالا، امنیت زیاد و امکان برداشت رمز ارز را داشته باشد. در این مرحله این سؤال برای شما پیش می‌آید که انتخاب ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ در هیچ بازه زمانی نمی‌توان ارز خاصی را برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد؛ زیرا این بازار دقیقاً مانند بورس ناپایدار است و سرمایه‌گذاری و معامله در آن همواره با ریسک همراه است.

نکته مهمی که باید آن را در نظر بگیرید این است که صرفاً به دلیل محبوبیت یا معروف بودن یک ارز دیجیتال نباید آن را خریداری کرد. باید شرایط و مدت‌زمانی که برای معامله یک ارز در نظر دارید را بررسی کنید و سپس با توجه به آن، ارز دیجیتال مناسب را انتخاب نمایید.

6. خرید ارز دیجیتال

درنهایت نیز گام آخر در پاسخ به سؤال ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم، خرید ارز است. شما رمز ارز ها را به یک قیمت خریداری می‌کنید و آن را در یک قیمت دیگر می‌فروشید. در اصطلاح بازاری ارزهای دیجیتال، به این کار ترید نیز می‌گویند؛ به کسانی که این کار را انجام می‌دهند تریدر می‌گویند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم ارزهای دیجیتال در بستر اینترنت مورد معامله قرار می‌گیرند و شما نیز باید تنها در بستر اینترنت اقدام به خریدوفروش ارزهای دیجیتال کنید. کافی است بااعتبار کیف پول خود، خریدتان را ثبت و نهایی کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

دو نوع کیف پول ارز دیجیتال داریم:

کیف پول‌های نرم‌افزاری: که روی رایانه یا تلفن شما کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند ارزهای دیجیتال را به‌راحتی جابجا کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری: که توسعه‌یافته کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند و برای کار کردن با آن نیاز به یک قطعه سخت‌افزاری مانند USB درایو دارید. این سخت‌افزار یک‌لایه امنیتی بیشتر اضافه می‌کند؛ جابه‌جایی دارایی فقط در صورتی‌که کیف پول سخت‌افزاری به رایانه شما وصل شده باشد یا به تلفن هوشمند شما متصل باشد، امکان‌پذیر خواهد بود.

شما می‌توانید برای حفظ امنیت سرمایه خود، آن را به یک کیف پول سخت‌افزاری انتقال دهید.

سخن پایانی

دنیای ارزهای دیجیتال دنیای بزرگی است که تفاوت‌های خاص خود را نیز با دیگر بازارهای مالی مثل بورس و بازار جهانی دارد. مطمئناً ورود به این بازار به دلیل وجود تفاوت‌ها، برای افراد تازه‌وارد و کم‌تجربه می‌تواند کار پیچیده‌ای به نظر برسد؛ ولی واقعیت این است که با کمی تحقیق و آموزش دیدن به‌راحتی می‌توان شروع به فعالیت در آن کرد. به‌طورکلی برای اینکه بدانیم ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم 6 گام وجود دارد؛ انتخاب صرافی – ثبت‌نام در صرافی – احراز هویت – انتخاب ارز دیجیتال – واریز وجه و درنهایت خرید ارز دیجیتال. برای هر یک از این مراحل بهتر است که بااحتیاط عمل کنید تا دچار ضررهای مالی نشوید.

440526