ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به ویدئویی که توسط یک اقتصاددان به نام پیتر سنت اونگه (Peter St. Onge) به اشتراک گذاشته شد، پاسخ داد. در این ویدئو اونگه تأکید کرده بود «دلارزدایی اتفاقی حتمی است و به‌زودی رخ می‌دهد».
در یک حرکت غیرمنتظره، توکن XRP در صرافی معتبر ارز دیجیتال Bitrue در سنگاپور کاهش قیمت شدیدی تا ۰.۰۰۰۱ دلار را تجربه کرد. این کاهش قیمت آنی پیش از آنکه سریعاً اصلاح شود برای مدت کوتاهی منجر به بی‌ارزش شدن این رمزارز در بازار آتی دائمی این صرافی شد.

بیت کوین روز چهارشنبه به بالای ۲۹۰۰۰ دلار بازگشت، زیرا بازارها به نگرانی ها در مورد First Republic Bank واکنش نشان دادند. گزارش شده است که مشتریان در ماه مارس حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سپرده از First Republic برداشته اند. اتریوم نیز جهش کرد و به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید.
یک بانک دیجیتال (نئوبانک) مبتنی بر بلاک چین به نام blockbank که دفتر مرکزی آن در لیتوانی قرار دارد، شیبا اینو (SHIB) را به پلتفرم امور مالی متمرکز (Cefi) خود اضافه کرده است.
با توجه به هیاهویی که هر دو بخش را احاطه کرده است، این امر اجتناب ناپذیر بود که هوش مصنوعی راه خود را به دنیای ارزهای دیجیتال باز کند. روز دوشنبه، بایننس—بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات بایننس سنسی (Binance Sensei)، چت‌ربات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرد.
صرافی ارزدیجیتال کوین‌بیس شکایتی را علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) طرح کرده است.
شاخص ترس و طمع به منظور بررسی میزان احساسات سرمایه گذاران برای تمایل به خرید سهام بوجود آمده است. این شاخص برمبنای روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه محاسبه می شود.

«هارمونیک تریدینگ» (Harmonic Trading) یا معامله با «الگوهای هارمونیک» (Harmonic Patterns)، روشی است که در آن از ساختار‌های قیمتی مشخصی استفاده می‌شود. هرکدام از این الگوها نسبت‌های فیبوناچی مخصوصی را در سطوح مختلف خود رعایت می‌کنند. همچنین از این نسبت‌ها برای شناسایی و تایید الگوها استفاده می‌شود.
صرافی ارز دیجیتال بای بیت امروز برای کاربران خود ایمیلی را ارسال و اعلام کرده است که از تاریخ ۸ مه (۱۸ اردیبهشت – ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران) احراز هویت سطح یک برای تمامی کاربران الزامی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد؛

کشف ۲۴ دستگاه ارز دیجیتال در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال در ایلام گفت: از یک انبار، تعداد ۲۴ دستگاه ماینر و پاور غیرمجاز و قاچاق کشف شده است.

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به سطحی رسیده که از نوامبر ۲۰۲۱، زمانی که بیت‌کوین (BTC) بالای ۵۰ هزار دلار معامله می‌شد، مشاهده نشده است.