عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

این ساعتایی که توی مترو جوراب می‌فروشم، شبایی که بدون استراحت، بعد از نگهبانی روز، برای نگهبانی شب تا صبح، اضافه کار می‌مونم، فقط بچه‌هام میان جلوی چشمم. اون وقتی که بچه‌ام میگه بابا یه بسته بیسکویت برام بخر و من پول ندارم که حتی یه بسته بیسکویت بخرم. واقعا ندارم. بار‌ها شده که حتی کرایه رفتن به محل کارم رو نداشتم. بچه‌ام آرزوشه که یه ماشین اسباب‌بازی داشته باشه. آرزوشه یه رستوران ببرمش.
‌درباره کرونا مطالب زیادی گفته شده است. این بیماری همه‌گیر چالشی جدی برای تمام جوامع جهان به وجود آورده؛ اما کووید‌۱۹ در کنار گرفتن قربانیان بسیار، به صورت ابزاری برای بازنگری در اداره جامعه و اقتصاد کشورهای پیشرفته درآمده است.
میزان گرم‌ترشدن ایران طی نیم‌قرن گذشته، عدد درشت و هولناکی است. سریع‌ترشدن تبخیر دریاچه‌ها و منابع آبی، تخریب خاک و کاهش کیفیت محصولات و از بین رفتن برخی گونه‌های جانوری، تصویری آخرالزمانی از آن چیزی است که انتظارمان را می‌کشد.
یکی از مداحان پیشکسوت کشور شب گذشته به علت تشنج در بیمارستان بستری شد. علی خورشیدی ، مداح پیشکسوت و پیرغلام قمی که ۳۰ سال در مسجد جمکران دعای توسل خواند، از دیشب به حالت اغما رفت.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت وگو با پرسون:

بعد از پایان پاندمی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شود

دکتر مینو صفایی؛ مدرس دانشگاه گفت: حتی بعد از پایان رسمی پاندومی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شوند تا جایی که تاریخ زندگی اجتماعی بشر به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل خواهد شد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه مقرر کرد؛ پرستاران بیمارستان‌های دانشگاه آزاد مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور بوده و در صورت درخواست بازنشستگی پیش از موعد با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند.
دارنده ۲ مدال طلای کشتی فرنگی نوجوانان آسیا و فرزند جانباز و آزاده سرافراز ۸ سال جنگ تحمیلی پس از بار‌ها ناکامی برای پیدا کردن شغل در ادارات مختلف خوزستان، سرانجام در شهرداری دزفول به عنوان رفتگر مشغول به کار شده است.
علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در این ارتباط با اشاره به اینکه تعرفه‌های دریافتی از سوی دفترخانه‌های اسناد رسمی دارای رقمی مشخص است، می‌گوید: هر ۴ سال یکبار این تعرفه‌ها به روز می‌شود و سردفتران موظف هستند مطابق تعرفه‌ها، اسناد را تنظیم کرده و خدمات را به مردم ارائه دهند.
یادداشت/در عمل طی این معاهده به مراتب از عهدنامه گلستان خاک کمتری از ایران منفصل گشت اما در پستوهای ذهن ایرانیان تصویر تیره ای از این قرارداد نقش بسته و هرگاه قصد کنند مقاوله ای را زیر سوال برده و تخطئه کنند، آن را با ترکمانچای مقایسه می کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به منظور کنترل شیوع کرونا در استان خوزستان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.

محمدتقی رهبر گفت: ائمه جمعه شهرهای مختلف دغدغه مردم دارند و به همین دلیل تمرکزشان را روی مشکلات مردم می‌گذارند. حالا یک زمانی به بدحجابی، و یک زمانی به گرانی حساس می‌شوند و این روزها هم نسبت به دوچرخه‌سواری زنان واکنش‌هایی نشان می‌دهند. بالاخره دوچرخه‌سواری زنان هم مثل گرانی معضل است.