عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

کولبری و سوخت‌بری در شأن مردم مظلوم ایران نیست. سهم آنان از سفره اقتصاد جهان نباید تا این ‌حد باشد. این عارضه در شأن اقتصاد کشوری غنی چون ایران نیست؛ اما به‌راستی راه نجات از این مسئله چیست؟ آیا باید یارانه بیشتری به مرزنشینان بدهیم تا دست به چنین تجارت خطرناکی نزنند؟
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پس از ۱۴ سال گفت: نواقص این طرح به‌زودی رفع خواهد شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰، شرایط مطلوب‌تری برای بازنشستگان فراهم خواهد شد.
گزارش پرسون از هشدار ویروس و عادی انگاری مسئولین؛

آقایان مسئول! سفر نوروزی آنهم در بحبوحه کرونا!؟

شواهد نشان می دهد باید منتظر دوره جدیدی از فقدان ها و گرفتاری های ناشی از انتشار سریع ویروس باشیم. ویروسی که برای خودش جولان می دهد. مسئولینی که می خواهند عادی انگاری کنند.
برخی از مسئولان وضعیت کنونی اجتماع را حاصل پاندومی کرونا می دانند که این تصوری کاملا غلط و غیرکارشناسانه است، شاید بتوان درصد کوچکی از این وضعیت را معلول کرونا دانست، ولی این آمارهای به دست آمده حاصل سالها بی مدیریتی در سطح کلان است.

معلولانی که به علت فراهم نشدن بستر و شرایط مناسب محکوم به خانه نشینی و گوشه نشینی شده اند.
مهدی تاج به عنوان نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بازی میزبانی را به بحرینی‌ها نبازیم. اگر قرار است میزبانی را به ایران ندهند، حداقل بهتر است در کشور ثالث به میدان برویم.

آنچه در شبکه دو تحت عنوان گفتگوی خبری به منصه ظهور رسید مصداق بارز بی انصافی و بی اخلاقی رسانه ای است،امری که مدت مدیدی است از سوی رسانه ی ملی علیه نهاد وکالت وکانون وکلا طراحی و اجرا می شود، وکلای دادگستری بنا بر ذات حرفه ی شریف خویش آموخته اند در حضور طرف دعوی و شنیدن ادعای وی به دفاع از حق و ادعای خویش قیام کنند و  شیوه ی بزدلانه ی یک طرفه نزد قاضی رفتن را نه بلد هستند و نه برایش ارزشی قائل هستند!!

سرپرست استانداری ایلام:

به آمار بیکاری در کشور نقد دارم

محمد نوذری گفت: بنده به این آمار مرکز آمار کشور که ایلام را استان اول در موضوع بیکاری قرار گرفته است، نقد دارم.

سال ۱۴۰۰ ؛ سال حسرت فاصله هاست ؛ وقتی صلح آمیزترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ معرفی می شود و دوباره از کشور ما با فاصله زیاد بعنوان یکی از ناآرام ترین کشورهای جهان نام برده می شود. ناآرامی تنها در صدای تیر وتفنگ نیست.امنیت اجتماعی یکی از مهم ترین شاخص های آرامش در جهان به شمار می رود.
پایه و اساس حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی است. به‌کرات بزرگ‌ترین آسیب‌های قانون اساسی تحت عنوان تقلیل‌گرایی، زیاده‌خواهی‌ و مصادره به مطلوب اصولی از آن مورد بحث واقع شده است.
افشین شاهرودی درباره رضایت خانواده‌ها برای عکاسی از چهره کودکانشان، بیان می‌کند: رضایت خانواده برای عکاسی از کودکان شان به این معنا نیست که عکاس می‌تواند معیارهای قانونی و اخلاقی را در کار خود نادیده بگیرد. چنین رضایتی هرگز به عکاس اجازه نمی‌دهد در هر شرایطی عکاسی کند و به هر شکلی و در هر موقعیتی مبادرت به انتشار و ارائه آن کند. عکاس در هیچ شرایطی مجاز نیست آبرو و حیثیت سوژه را زیر پا بگذارد.
سازمان صدا و سیما به‌رغم هزینه‌های چند صد میلیاردی تاکنون هیچ توفیقی نداشته است؟ اینها و ده‌ها سوال دیگر در پایان منتهی می‌شود به این واقعیت موجود که با پای لنگ ساترا نمی‌توان غزال تیزپای فضای مجازی را دنبال کرد.
سفر پاپ به عراق و نجف و دیدار با آیت‌الله سیستانی می‌تواند این آموزه را داشته باشد که چنین دیدارهایی یک‌طرفه نباشد و بلند‌پایگان مذهبی هم در برنامه‌های خود به چنین ضرورت‌هایی بیندیشند. واقعیت این است که مراجع تقلید می‌توانند در عرصه پیام‌رسانی به منظور تقویت بنیان‌های اعتقادی یا ترویج اندیشه‌های دینی گام‌هایی فراتر از چار‌چوب‌های سنتی بردارند و از این طریق مذهب شیعه را از رسانه‌های بین‌المللی فراگیرتر معرفی کنند.
یادداشت/ در آخرین روزهای سال 1399 قرار داریم و بسیاری از وعده های مجلس نشینان، مسئولان و دولتمردان همانند فوق العاده ایثارگری و... هرگز عملی نگردید و همچنان بازنشستگان در حسرت این وعده ها هستند.

همایش دوچرخه‌سواری و کاشت نهال منطقه ۱۲ به مناسبت هفته درختکاری:

تلاش شهروندان مرکز شهر برای تحقق شهر زیست‌پذیر

شهردار منطقه 12 گفت: در آخرین هفته درختکاری قرن، دانش‌آموزان دوچرخه‌سوار قلب تهران از دبیرستان پانزده خرداد تا بوستان شهر واقع در منطقه 12 را رکاب زدند و در قدیمی‌ترین بوستان شهر تهران، نهال کاشتند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: کشتن سگ‌ها به عنوان یک جاندار درست نیست. در این زمینه پیشنهاد مجلس این است که با کشورهای شرق آسیا برای صادرات سگ صحبت شود. زیرا این کشورها استفاده کاربردی از سگ ها دارند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که خانوارهای فاقد مسکنی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده و یا می شوند ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله می باشد.

دربارۀ دلایل ناکامی و نامحبوبی محمود فکری و دستیاران او که در قالب یک مثلث آمده بودند تا از فرصت ممنوعیت استخدام مربی خارجی بیشترین بهره را ببرند ۱۰ مورد را می‌توان یادآور شد.

این روزها زباله گردی با وجود شیوع کرونا علاوه بر ایجاد منظره ای نازیبا از شهر و دیارمان منجر به گسترش بیماری های عفونی و آلودگی زیست محیطی شده است، فقر ، بیکاری و اعتیاد عامل اصلی زباله گردی است.
تلاش برای انحلال جمعیت امام علی منحصر به وزارت کشور نیست و دولت مستقیم مسئول این تلاش است. طبق دادخواست وزارت کشور «شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد» تصمیم به درخواست انحلال جمعیت امام علی گرفته است.