عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

با اطمینان می‌توان گفت که کشورهایی که در زمینه واکسیناسیون کرونا ، نگاهی به مشارکت جهانی نداشته و از هر منبعی چه داخلی و چه خارجی توانستند برای کشور خود واکسن تهیه کنند در زمینه واکسیناسیون جمعی کشور خود موفق تر بوده اند و بهتر عمل کرده اند.
شاید با کلمات مختلفی بتوان وضع موجود را توصیف کرد ولی من از کلمه «نو-بینوایی» استفاده می‌کنم. نوبینوایی به معنای «احساس فراگیر فقیر بودن» در جامعه است. همه، حتی آنان که دارند، احساس می‌کنند که به شکلی فقیرند چون یا همین چند روز قبل فقیر بوده‌اند و کاملا با آن آشنایند یا همین چند روز بعد ممکن است دوباره فقیر شوند.
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: طرح اصلاح سربازی اجباری، ترکیبی از اختیاری و حرفه‌ای شدن است که حقوق و مزایای مکفی را سربازان دریافت می‌کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

شناسایی و قرنطینه ۳۰ نفر در مبادی ورودی کشور

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بیش از ۳۳ هزار تست کرونا در مبادی ورودی کشور توسط جمعیت هلال احمر از شناسایی و قرنطینه ۳۰ نفر خبر داد.
با افزایش روزانه آمار مبتلایان و بستری‌های بیماران کرونا در آذربایجان‌غربی طی روزهای اخیر زنگ آغاز موج جدید این بیماری به صدا در آمد و احتمال فوران کرونای انگلیسی در استان وجود دارد و تنها چاره کار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است که می‌تواند از وقوع یک فاجعه و موج جدید جلوگیری کند.
سخنگوی وزارت بهداشت:

از هرگونه سفر پرهیز کنید

سخنگوی وزارت بهداشت بار دیگر از همه هموطنان خواست که از هرگونه سفر در این شرایط کرونایی خودداری کنند.
‎‎به مناسبت اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال نو دکتر امیر دبیری مهر استاد دانشگاه و نماینده جمعی از نخبگان جوان ایرانی و هیات همراه با حضور در منطقه حسین آباد دولاب با شیخ ولی الله شیرین آبادی فراهانی از معتمدین و‌متدینین به نام جنوب شهر دیدار کرد.
معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاو گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: اماکن اقامتی اعم از هتل، متل، مهمانپذیر و مهمانسرا با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه پذیرش مسافر دارند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

تقویت بارش‌ها در برخی استان‌های کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و تقویت بارش‌ها در برخی استان‌ها خبر داد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور:

ترافیک در جاده کرج-چالوس/ ۲ محور مسدود هستند

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: شاهد ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان، سیاه بیشه) هستیم.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا:

ترافیک روان در جاده‌های کشور برقرار است

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در تمامی جاده‌های کشور، شاهد ترافیکی روان و بدون مشکل هستیم، و محدودیت تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ادامه دارد همچنین محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرهای گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی از ساعت ۲۱ تا ۳بامداد ادامه دارد.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور گفت: در حال حاضر در محور کرج ـ چالوس ترافیک سنگین داریم و در مسیر رفت و برگشت محورهای فیروزکوه و هراز همچنین آزادراه تهران ـ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت تردد روان است.