عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

در شرایط نبود نظارتهای کافی و البته بی اطلاعی و بی توجهی نسبت به قوانین موجود، شاهد رفتارهای خودسرانه برخی شهروندان در حوزه ساختمان سازی های شهری هستیم و از سوی دیگر، در آمد زایی بالا و سود هنگفت بخش ساخت و ساز و تراکم فروشی در شهرها باعث شده است مسئولان مربوطه نیز در برخی موارد، نقض حریم ها و تخلفات را  نادیده بگیرند؛ معضلاتی که مجموعه آنها به بی کیفیتی ساختارهای شهری، نقض حقوق شهروندان و احساس نارضایتی عمومی ختم می شود.

چندی پیش نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خبر از "طرح مهریه نمایندگان مجلس شورای اسلامی" داده و گفته بود نمایندگان مجلس درصدند با این طرح، مهریه به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود و اگر دو طرف قصد داشتند مهریه را سکه و عندالمطالبه دریافت و پرداخت کنند، دیگر زندان در این موضوع به طور کلی حذف شود.
متاسفانه باوجود تلفات بالای 60 هزار نفری نوعی از عادی‌انگاری پدید آمده است و بسیاری تصور می‌کنند که با رعایت برخی شیوه‌نامه‌ها قادر به محافظت از خود در هر شرایطی هستند. اگر بروز این حالت را در کنار محدودیت‌های مختلف و زحمت‌ساز و آزاردهنده یک‌سال گذشته و خستگی مفرط مردم قرار دهیم و دولت هم با موضوع مسافرت‌ها کج‌دار و مریز برخورد کند، امکان وقوع امواج گسترده مسافرت‌ها دور از ذهن نیست.

آهنگ جدیدی را که یکی‌از خوانندگان لس‌آنجلسی منتشر کرده‌، می‌توان یک نمونه  از وضعیت اجتماعی ایران معاصر دانست؛ زیرا او در این ویدئوکلیپ از سه الگو استفاده کرده که هر‌کدام به‌نوعی دغدغه یا سلیقه فکری بخشی از ایرانیان هستند.
به گفته فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران، در مجموع ۶۵ روزنامه نگار و اصحاب رسانه در سراسر جهان در سال گذشته میلادی حین انجام وظایف خود کشته شدند.

گزارش پرسون از یک طرح مالیاتی پر سر و صدا؛

اما و اگرهای اجرایی شدن مالیات از اینفلوئنسرها!

وقتی نمایندگان مجلس طرح اخذ مالیات ا اینفلوئنسرهای مجازی، را کلید زدند، سوالی در بین همه مردم مطرح شد و آن نحوه اجرایی شدن اینطرح بوده است.
جمعیت امام علی یکی از معروفترین جمعیت های مردم نهاد است که چندی پیش به حکم دادگاه انحلال یافت و همین باعث شد که بسیاری از فعالان مدنی ، به این حکم اعتراض کرده و آن را تضاد ی روشن در جهت شعار حمایت از سازمان های مردم نهاد بدانند.
پرسون بررسی کرد؛

سرخوشی, ناخوشی های یک وزیر!

در آستانه پیک چهارم کرونا، دل نگرانی های مردم افزایش یافته است و در این اثنا حرفهای عجیب و غریب آقای وزیر، مردم را سردرگم ساخته و نگرانی آینده را به همراه می آورد.
امام جمعه لواسانات گفت: کلاک، نمادی از یک فساد بزرگ است و تخریب آن، نماد مبارزه با فساد و نماد عدالت تلقی می‌شود.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر کردن در ایام نوروز بازی با مرگ است، گفت: از مردم تقاضا دارم که سفرهای ایام نوروز را به زمان دیگری موکول کنند هیچ وقت برای سفر کردن دیر نیست اما اکنون با این شرایط سفر نکردن بهترین راهکار است.
پرونده ویژه پرسون؛ بردگی نوین، قاچاق زنان / بخش اول

بن بست یک رویا / دختران 18 تا 28 ساله هدف قاچاقچیان

خبرنگار اجتماعی پرسون قصد دارد در پرونده‌ای ویژه به صفر تا صد موضوع قاچاق زنان در کشور بپردازد. با ما در این پرونده مهیج همراه باشید.
گزارش پرسون از فشار اقتصادی و افزایش اقلام در سبد خانوار؛

فراری شدن دخل وخرج از هم!

بالا رفتن قیمت اقلام و اجناس فشار زیادی بر خانواده های ایرانی وارد کرده است. این فشار ها در همه سطوح، سبد انتخاب خانوارها را تا حد بسیاری کوچک کرده است تا حدی که بسیاری از اقلام نه اینکه کمتر وکوچکتر شده باشند، بلکه کاملا از سبد معیشتی حذف شده اند.
امسال بحث رجیستری سیگار انجام شد و اکنون هر بسته سیگار، قابلیت ردیابی دارد و هر فردی که سیگار می‌خرد با اسکن کردن بارکد موجود بر روی آن متوجه می‌شود که این سیگار تولید داخل است و یا خیر.