عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور؛

ترافیک روان در جاده‌های کشور/ رعایت پرهیز از سفر توسط مردم

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته اما بررسی ترددها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم است، از ترافیک روان در جاده های کشور خبر داد.
پرسون با توجه به جدیدترین آمارها، بررسی کرد؛

بن بست راهکارهای فقرزدایی و حمایت از مستضعفان

بررسی شاخص‌های فقر در ایران حاکی از آن است که علی‌رغم درگیری نهادها و سازمان‌های مختلف با مسئله فقر، این پدیده همچنان یکی از جدی‌ترین معضلات کشور است.

گزارش پرسون تاثیر اعمال خیرخواهانه را در برون رفت از مشکلات اقتصادی؛

لزوم استفاده از ابتکار و نوآوری در آموزش وقف در جامعه

در شرایط کنونی که جامعه مان درگیر مشکلات اقتصادی است لزوم توجه به مسئله وقف و کاردهای آن برای برون رفت از مشکلات جدی به نظر می رسد. ضرورتی که باید به جوانان و نواندیشان جامعه آموزش و فرهنگ سازی شود.
‎بیماری پروانه‌ای، یا «ای بی» یک بیماری بسیار نادر است که عوارض بسیار دردناک و رنج‌آوری برای مبتلایان دارد؛ این بیماری ژنتیکی پوست را بسیار شکننده و آسیب‌پذیر می کند و با ایجاد زخم و تاول‌های بسیار دردناک، احتمال سرطان پوست را در مبتلایان بسیار بالا می برد.
پرونده ویژه پرسون؛ بردگی نوین، قاچاق زنان / بخش سوم

قاچاق زنان در فقدان بایدها و نبایدها

دکتر توکلی گفت: در سال‌های اخیر محدویت‌هایی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، موسیقی و ورزش زنان به وجود آمد. همین عامل باعث شد حتی کشورهای عقب‌مانده نیز جاذبه و یا سرابی برای فعالیت و زندگی بهتر باشند.
نظر نوروز با تمام اعیاد دیگر تفاوت دارد. به عبارتی نوروز مانند سایر اعیاد و جشن‌های آغاز سال نو در فرهنگ‌های دیگر نیست که بر مبنای فضای مشترک یا اصولی واحد برگزار می‌شود. بلکه هر کس و هر فردی در اقصا نقاط کشور، بر اساس طبیعت و فرهنگ متفاوتی که دارد به‌طور ویژه و خاص این جشن را برگزار می‌کند و در کنار سفره نوروز قرار می‌گیرد.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز طیف گسترده‌ای از باورهای عمومی به واسطه عدم اعتماد به مجاری رسمی اطلاع‌رسانی شکل گرفته بود. از یکسو مردمی بودند که معتقد بودند، هفته‌ها قبل از اعلام رسمی شیوع کرونا، ویروس به کشور وارد شده و در سوی دیگر، گروه‌هایی بودند که اساسا ویروس کرونا را یا توطئه‌ای از سوی نهادهای بین‌المللی می‌دانستند.
حداقل 80درصد مرگ و میر کرونایی روزانه کشور در استان خوزستان است، در حالی که جمعیت این استان کمتر از 6درصد جمعیت کشور است. 6درصد جمعیت کشور 80درصد مرگ و میر روزانه کرونا را دارد! فراموش نکنیم که مساله فقط خوزستان نیست، بلکه مساله ملی است.
با تشکیل وزارت شعار، فرق میان شعار و واقعیت، به طور کامل مشخص می شود. مردم و مسوولان می دانند کدام بخش از سخنان و عملکردها، شعاری و کدام بخش، واقعیت است.
این حجم از خروج سرمایه و نیروی انسانی در گذشته بی‌سابقه بوده است. تا موانع پیش روی مردم برداشته نشود، هیچ تحولی را در اقتصاد شاهد نخواهیم بود. تمامی هم و غم بخشی از صاحبان قدرت متوجه دوچرخه‌سواری بانوان و امثال این است. در حالی که آنان اهتمام چندانی به رفع فقر، رفع نابرابری، کاهش فساد، ایجاد اشتغال و تولید ندارند. 
در حالی که از ماه‌های گذشته مجوز تردد بین شهری در شرایط خاصی صادر می‌شد اما شاهد آن هستیم که برخی از افراد مجوزهای تردد را با قیمت‌های نجومی برای خودروها صادر می‌کنند.
معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: در قانون اساسی عنوان شده است که جوانان ذکور ما حتما باید فرآیند آموزش‌های نظامی را طی کنند.
احتمالا هر جامعه‌ای ساسی‌مانکن و تتلوی خودش را دارد. با این تفاوت که ما سال‌هاست داعیه فرهنگسازی داریم و دنبال اتوپیای غریب خود هستیم، اما یک ویدئوکلیپ از خواننده‌ای مطرود همه برساخته های ذهنی‌مان را به هم می‌زند.
شوتی سوار پدیده ای تلخ و خطرناک است که چند سالیست جان جوانان بیکار لرستانی را به بازی گرفته است.
‎گزارش پرسون از فعالیت کارگران سرویس های بهداشتی عمومی؛

‎زحمت کشان فراموش شده / حقوقمان کفاف زندگی را نمی دهد

‎در کلانشهری مانند تهران روزانه میلیون ها نفر سفر درون شهری رخ می دهد، هر یک از این افراد با نیت مختلف مدت طولانی را در بیرون محیط خانه سپری می کنند، از همین رو وجود سرویس های بهداشتی عمومی یکی از نیازهای کلانشهر تهران به حساب می آید.