عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

این روزها می گذرد و کارهای اداری و شرکتی نیز با افت و خیز خود، انجام خواهند شد ولی آنچه باقی می ماند، کارنامه ای است که هر کدام از ما در دوران سخت کرونا برای خودمان تدارک می بینیم.
پرونده ویژه پرسون؛ افسردگی را جدی بگیرید/ بخش دوم

زن و شوهر برای یکدیگر تکراری شده‌اند

یک روانشناس گفت: دوری از اخبار، تحرک و ورزش، پرهیز از بحث های بیهوده، برنامه‌ریزی و انجام بازی های دسته جمعی، در افزایش نشاط و مبارزه با افسردگی در جامعه موثر است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیکر‌های مطهر ۶۳ شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز از مرز زمینی شلمچه به میهن اسلامی منتقل شدند.
پرونده ویژه پرسون؛ افسردگی را جدی بگیرید /بخش اول

این بیماری چهره ندارد/ افزایش خودکشی در کشور به علت مشکلات روحی

در هشت ماه نخست سال گذشته 3 هزار و 589 نفر در ایران خودکشی کرده‌اند که این رقم از رشد محسوس 4.2 درصدی تعداد موارد ارتکاب به خودکشی در سال کرونازده 99 بوده است.

نمایندگان و به‌ویژه کمیسیون تخصصی کشاورزی قبل از اینکه متأثر از تندبادهای بازار، به بیان مواضع احساسی مبادرت کنند، باید به اولویت‌های واقعی این بخش کلیدی بپردازند. در چنین رویکردی آنها خواهند دید تخریب موریانه‌وار بقایای جنگل و منابع طبیعی کشور به‌مراتب مهم‌تر از التهاب کمبود مرغ است
کلاب‌هاوس هیچ نویدی برای شهروندان یا کاربران عادی رسانه‌های اجتماعی ندارد و حتی اگر اتاق گفتگویی هم شکل دهند، در نهایت چیزی خواهد شد همانند جمع‌های موقتی و محدد مسافران تاکسی در دنیای واقعی.

معتقدم زندگی آدم ها را نمی توانم قضاوت کنم ، مرگشان را هم ، اما وای بر ما اگر سهمی در مرگ آوری زندگی کسی داشته باشیم.
سطح بعدی دروغی است که می‌دانیم مخاطب اطمینان عرفی دارد که ادعای ما دروغ است، ولی در هر حال جا برای انکار کماکان وجود دارد. اگر پرونده‌های قتل‌ها را پیگیری کرده باشید، از این نوع دروغ در دادگاه‌ها زیاد دیده می‌شود. ولی با این حال همیشه یک احتمال وجود دارد که ادعای طرف دروغ نباشد، حتی اگر این احتمال ضعیف باشد. 
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفتگو با پرسون؛

تغییر سنی هرم جمعیت کشور/ پنجره جوانی کشور رو به بسته شدن است

در سال 1400 سهم سالمندی جمعیت از مرز 10 درصد، در سال 1420 از مرز 19.4 درصد و در سال 1430 از مرز 26.1 درصد عبور خواهد کرد یعنی در آن زمان یک‌چهارم جمعیت کشور سالمند خواهند بود.
متولدین دهه شصت در طول زمانِ بزرگ شدن خود، شاهد یک توسعه به‌شدت نامتوازن هستند. اگر چه این نسل بهره‌مندی از آموزش و بهداشت را تجربه کردند، ولی هنگام رسیدن به سن کار از رشد اقتصادی و اشتغال خیری ندیدند. مساله مهم‌تر اینکه از این دوره به بعد نیز این نسل محروم‌تر از پیشینیان خود است و این امر تا پیری نیز آنان را رها نخواهد کرد.
سنجان روستای خوش آب و هوایی درجنوب اراک بود که متاسفانه با موج تجاوز شهرها، بخشی از اراک شد.
نماینده مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها و جامعه طرح مجلس را بد برداشت کرده اند، بیان کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که یک زمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح احساس نیاز بیش از اندازه سرباز را دارد یعنی برای یک رشته در یک مقطع زمانی نیاز بیش از حد نیرو را دارد در آن زمان سربازی می‌تواند اجباری شود.
از نظر افکار عمومی، این ماجرا تقابل نهاد قدرت با مردم عادی است. یک سمت ماجرا نماینده مجلس است که کلاً در فضای قدرت سیاسی زندگی کرده و قبل از نمایندگی هم دستیار رئیس جمهور وقت و استاندار و فرماندار و مدیر کل بوده است و در سوی دیگر، جوانی است از میان مردمان عادی، که به حکم قانون و اجبار، دو سالی را به سربازی آمده است.
گسترش استفاده از شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» برای برگزاری نشست ‌های خبری یا تخصصی در هفته‌ های گذشته، اگرچه به تحولی شگرف در انتخابات ریاست‌ جمهوری نخواهد انجامید، اما می‌تواند تبدیل به محلی قابل توجه برای نامزدهای انتخاباتی باشد.
یادداشت/ واکسن ‌زدن در این مملکت از قرن نوزدهم شروع شده است و قبله‌ی عالم در پاریس با لوئی پاستور دیدار کرده و انستیتو پاستور ایران قدمتش به یک قرن می‌رسد (قبل از کودتای رضاخان) و خیلی قبل از اینکه در این مملکت مشروطه و مشورت ‌خانه و عدالت‌ خانه پا بگیرد واکسن‌ زدن شروع شده است. آن ‌وقت باید هنوز ما در زمانی که نیاز حیاتی به واکسن داریم تا این حد ناتوان و ناکارآمد باشیم؟

در سال های اخیر بسیاری از رانندگانی که به نوعی به مواد مخدر افیونی اعتیاد داشتند اکنون نوع اعتیاد خود را تغییر داده اند و به سمت مواد مخدر صنعتی رفته اند که این امر باعث به وجود آمدن جاده های ناامن برای همه شده است.

وقتی می‌بینیم الگوی جوانان ساسی مانکن و امیر تتلو است و خالکوبی و سیگار کشیدن ارزش تلقی می‌شود، پس جای تعجب نیست که اصالت از میان برود.