عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش دوم

پدوفیلی تاریخی و قدیمی است/ محرومیت‌های جنسی دلیل این پدیده است

یک جامعه شناس بیان کرد: گرایش جنسی به کودکان یک موضوع قدیمی و تاریخی است؛ متأسفانه به دلیل محرومیت‌ها و محدودیت‌ها همچنان شاهد تکرار این پدیده می‌باشیم.
سخنگوی سازمان ثبت احوال ۲۰ اسم پرطرفدار منتخب برای نوزادان دختر و پسر از ابتدای سال را معرفی کرد و گفت: فاطمه و امیر علی پرطرفدارترین اسامی در ایران هستند.

رییسی باید به مدیران خود تاکید کنند که پست سخنگو و رسانه‌های سازمانی را جدی بگیرند و جز در مواقع لزوم صحبت نکنند. خود ایشان هم می‌توانند رسالت سخنگویی دفتر ریاست‌جمهوری را جدی‌تر بگیرند و اجازه دهند وظایف رسانه‌ای پاستور را همکاران ایشان در روابط عمومی و رسانه‌های دولتی انجام دهند.
کارشناسان مدتی است از کاهش جمعیت کشور صحبت می‌کنند و آن را تهدیدی برای آینده ایران می‌دانند یادداشت پیش رو نگاهی دارد به چرایی این اتفاق.
کارشناسان مدتی است از کاهش جمعیت کشور صحبت می‌کنند و آن را تهدیدی برای آینده ایران می‌دانند یادداشت پیش رو نگاهی دارد به عوارض اجتماعی و عاطفی این اتفاق
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش اول

فضای مجازی، بهشت بیماران پدوفیلی

«پدوفیلی» همان معنای تمایل و تصورات جنسی نسبت به کودکان را در خود مستتر دارد. مفهومی که فرد تمایلات خود را به صورت آزار و تمایل جنسی به کودک عملی می‌کند.

کارشناسان مدتی است از کاهش جمعیت کشور صحبت می‌کنند و آن را تهدیدی برای آینده ایران می‌دانند یادداشت پیش رو نگاهی دارد به عوارض غیرقابل جبران این اتفاق
«پرسون» از سقط جنین های غیرقانونی می گوید:

برزخ مادرانگی؛ ویار بعد کورتاژ

مسئله سقط جنین مسئله ای مشترک در همه کشورهاست. در ایران، وجود شرایط بسیار خاص همچون بیماری جنین، خطر مرگ برای مادر و... می تواند مجوز سقط قانونی را فراهم کند. اما اگر یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که جنینی در بطن خود دارید و تصمیم بگیرید که با سقط کردنش، این مشکل را حل می کنید، چه؟ آیا می توانید؟ می دانید که آنهایی که با چنین مشکلی رو به رومی شوند و به هر دلیلی نمی توانند آن فرزند را بپذیرند، چکار می کنند؟
یک منبع آگاه گفت: بعد از ظهر امروز گراف الکترونیک راه‌آهن به نام گراف نفیس قطع شده است و نواحی راه‌آهن با گراف دستی هدایت قطارها را انجام می‌دهند.
مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن گفت: برنامه حرکت قطارها در اتوماسیون داخلی است و مشکلی در تردد قطارهای مسافری و باری نداریم.
پرسون از یک محله ترسناک در دل پایتخت گزارش می دهد؛

ساختمان های امن برای حضور معتادان/ ورود ممنوع؛ احتمال حمل سگ های نگهبان

محله بلورسازی معروف به محله هشتم در محدوده شهرداری منطقه 17 در جنوب پایتخت قرار دارد، در همجواری این محله چندین ساختمان سه طبقه با نمای آجر قرمز رنگ در محوطه زمین بایر چند هزار متری قرار دارد که چند سالی است به حال خود رها شده و محلی امن برای متخلفان شده است.
از شنبه ۱۹ تیر۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، ساعات حضور کارکنان در ادارات مرکزی و شعب بانک‌آینده در استان‌تهران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.
واکاوی«پرسون» از یک بام و دو هوای مسئولین حوزه سلامت؛

در چالش سفرهای از روی اجبار؛ صحبت های مسئولان علاج درد مردم نیست!

یکی از اتفاقات اخیر که تاثیر بسیاری در ناامیدی مردم از مسئولان حوزه سامت کشور داشته است، عدم برنامه ریزی موفق در واکسیناسیون دوز دوم افراد کهنسال بوده که مردم را دچار زحمات متعدد انداخته است. حال با این تفاسیر، به نظر می رسد مردم از بازارهای سیاه و رفتن به کشورهای همسایه ای چون ترکیه و ارمنستان، می خواهند وقت تلف شده خود را ترمیم بخشند.
رسیدگی به کارگرانی که دستان قدرتمندشان چرخ اقتصاد را می چرخاند از ضروریات جامعه برای پیشرفت و توسعه است؛ موضوعی که بعضی مواقع در کشور ما نادیده گرفته می شود و بعضی از کارگران با وضعیت اسفناکی در محیط کار و زندگی رو‌به رو هستند. یادداشت پیش رو نگاهی دارد به وضعیت کارگران و عدم رسیدگی مناسب شرکت‌های پیمانکاری به آنان.
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جمیع ابعاد و اعصار نادره دوران است. جامعه ایرانی رسالت دشوار و ثقیلی را در صیانت و حفاظت از مواریث مادی و معنوی سردار اسطوره ای را بر دوش می کشند؛ چون او تداعی گر بزرگترین سرمایه اجتماعی ملی و تاریخی کشورمان است.
خبری را به نقل از معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی از تغییر شیوه مهاجرت ایرانیان مشاهده کردم که طبق اطلاعات اعلامی مدیر رصدخانه مهاجرت ایرانیان و معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی، میل و تصمیم به مهاجرت دو مولفه مهم در مطالعات مربوط به حوزه مهاجرت هستند و براساس این گزارش معمولا میل به مهاجرت بیشتر از تصمیم است ولی گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که تصمیم به مهاجرت در شاخص میل به مهاجرت دارد نزدیک می‌شود و نگرانی که در این بخش مطرح است،
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا، گفت: هیچ منع قانونی و ایرادی برای این سفرها وجود ندارد.

ورود به پیک پنجم کرونا، وجود 101 شهر در تنش آبی، نبود آب آشامیدنی در سیستان‌وبلوچستان و وضعیت قرمز بیماری در این شهر، قطعی‌های بی‌برنامه، گاها سراسری و طولانی‌مدت برق تنها بخشی از آن چیزی است که در چند وقت اخیر کشور با آن دست به گریبان است.