عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

با اعلام آمادگی برخی کشورها برای تزریق رایگان واکسن کووید به گردشگران، آژانس‌های توریستی در ایران تبلیغ «تور تزریق واکسن» را آغاز کرده‌اند.

خبر چهارشنبه شب تاسف‌آور بود. اتوبوس روزنامه‌نگاران در شمال غربی کشور به علت نقص فنی سقوط کرد و دو تن از خانم‌های همکار و با نشاط به بیرون پرتاب و زیر اتوبوس مانده و فوت کرده‌اند. اتوبوسی که به جای حمل‌و‌نقل، آنان را حمل ولی غم را برای عزیزان و دوستان‌شان فرستاد.
این عزیزان خبرنگاران پرنشاط و سخت‌کوشی بودند که نسبت به سرنوشت کشور احساس مسوولیت داشتند و به آگاهی مردم اهتمام می‌ورزیدند و در همین راه جوانی و جان عزیز خود را فدا کردند.
خوانده‌ایم که از دکتر حسابی پرسیدند جهان سوم چگونه جایی است و او پاسخ داده جایی که اگر بخواهی کشورت را آباد کنی خانه‌ات را ویران می‌کنند و اگر بخواهی خانه‌ات را آباد کنی کشورت را باید ویران کنی. از من ناحسابی اما اگر بپرسند جهان سوم چگونه جایی است پاسخ می‌دهم: جایی است که در آن آدم‌ها مفت می‌میرند، مفت!
«پرسون» از اختلاف نظرات بعد انتخابات می گوید؛

فقط آنچه که من می گویم!

در هر گوشه و کناری، جمعی را شاهدیم که انتخابات را موضوع اصلی بحث خود قرار داده اند. اما در این میان جدل های انتخاباتی رنگ و بوی متفاوتی یافته است. افرادی که شنیدن صدای مخالف را ندارند و نمی خواهند مخالف نظرشان حرف زده شود و مخالفانشان را مورد عتاب و نارضایتی خودشان قرار می دهند. همچون مثل«مرغ که یک پا دارد» آنها هم بر روی نظرشان ایستاده وکوتاه نمی آیند..

دوگانه استفاده از اینترنت و فضای کودکانه فرزندانمان را چگونه مدیریت می کنیم. در عصری که به سرعت به سمت فناوری اطلاعات و فضاهای ناشناخته سایبری پیش می رود چگونه دلبندانمان را هم محافظت کرده و هم در دسترسی به دنیای اطلاعات او را راحت بگذاریم!
شریفی یزدی در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد؛/ بخش دوم

علت تعرفه‌های سنگین برخی روانشناس‌ها چیست؟

یک روانشناس گفت: خدمات روانشناسی تعرفه‌های مصوبی دارد؛ اما متأسفانه برخی از مشاوران از مراجعین خود پول بیشتری دریافت می‌کنند که اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی است. 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تغییر نام برخی معابر و مکان شهر تهران موافقت کردند که از مهمترین این نام گذاری ها می توان به نام گذاری معبری به نام استاد خسرو شکیبایی، استاد محمد نوری، استاد حسین گل گلاب شاعر سرود "ای ایران"، تغییر نام ایستگاه مترو در خط ۷ به نام مدافعان سلامت و تغییر نام دو معبری به نام ایلام و اردبیل اشاره کرد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: مجلس باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را برای همه سازمان ها و صندوق‌های بازنشستگی به یک شکل ببیند و متناسب سازی به صورت هم وزن برای همه بازنشستگان دائمی و انجام شود.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امروز دیگر در محیط زیست امضای طلایی نداریم چون موضوع محرمانه‌ای در حوزه وجود ندارد.
تا سال ۱۳۹۲ حدود ۲۷۳ اثر طبیعی، پارک ملی و منطقه حفاظت شده در کشور وجود داشت که در دولت تدبیر و امید و تا سال ۱۳۹۹ به ۳۰۹ منطقه افزایش یافت که نشان از رشد ۱۳ درصدی دارد، در کنار آن هوشمند کردن پارک ملی گلستان و حفاظت و احیا ۱۹ گونه جانوری در معرض تهدید از دیگر اقدامات دولت بود.
نماینده جنبش امل در ایران در یادداشتی نوشت: دردهای چمران چه بودند که او این چنین بی‌پروا سخن از آن می‌کند. به گمان من در یک کلمه او درد انسان را داشت. مقصودم از انسان، انسان کتابهای فلسفی نیست. مقصودم انسان گوشت و پوست و استخوان‌داری است که روی این زمین راه می‌رود اما محروم است.

شریفی یزدی در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد؛/ بخش اول

چگونه یک روانشناس مجرب و مطمئن انتخاب کنیم؟

یک روانشناس بیان کرد: مشاور باید از ویژگی‌هایی نظیر تجربه، تخصص کافی و ارائه مقالات و سخنرانی‌های موثر برخوردار باشد. 
احمدرضا دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران:

توسعه ورزش از گرایش به عرفان های نوظهور و وندالیسم می کاهد

احمدرضا دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران در گفت‌وگویی از اهمیت ورزش در کاهش معضلات اجتماعی سخن گفت
مدیر گروه مسائل و آسیب‌های اجتماعی انجمن جامعه‌شناسی ایران وعده بی عمل را مانند زلزله‌ای با تخریب‌های پیدا و پنهان در جامعه دانست و گسترش آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نتایج آن برشمرد.