عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درخصوص حج تمتع امسال گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، اولویت با اعزام هرچه بیشتر زائران است و در اعزام پزشکان محدودیت اعمال خواهد شد.
سفربه سوریه در هفته‌های اخیر به منظور حفظ سلامت و امنیت زائران ایرانی متوقف شد و در حالی که قرار بود بیش از 100 هزار ایرانی طی یک سال به زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها مشرف شوند، حدود هفت هزار زائردر سال 1401 عازم سوریه شدند.
معاون اشتغال وزارت کار از ساماندهی اشتغال اتباع افغانستانی خبر داد و گفت:به موجب این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن‌ شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت‌کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.
نخود فرنگی یا نخود سبز، یکی از ارزشمندترین انواع سبزیجات محسوب می‌شود که باید در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود. هر نصف لیوان یا ۱۷۰ گرم نخود فرنگی فقط ۶۲ کیلوکالری انرژی دارد که ۷۰ درصد آن از کربوهیدرات‌ها تشکیل شده است.
تغییر ساعت تابستانی یا جلو کشیدن ساعت‌ها در ابتدای بهار در بسیاری کشورها با هدف کاهش مصرف انرژی انجام می‌شود، اما پژوهش‌ها درباره صرفه‌جویی انرژی از این طریق تردید ایجاد کرده و از طرف دیگر پیامدهای این کار بر سلامت افراد هم مورد توجه قرار گرفته است.
مهم‌ترین خبر در این دو هفته بالا گرفتن مساله حجاب است. موضوعی که پس از اعتراضات پاییز، ابعاد مهم‌تری پیدا و حکومت را با یک چالش مهمی مواجه کرده است.

امجد امینی، پدر مهسا امینی که نخستین دروغ‌های وی درباره بیماری‌های گذشته دخترش، زمینه‌ساز بروز جرقه‌های آشوب‌های سال گذشته بود، با پدر محمدمهدی کرمی، یکی از قاتلان شهید عجمیان که حکم اعدام وی اجرا شد، دیدار کرد.