عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

بهار ، امید بخش است از این جهت که از دامن سرما اعتدال و در آغوش سکوت زمستان ، شادی و حیات پرندگان و از خواب درختان و گیاهان ، بیداری و سبزی و زایندگی بر می خیزد.
بعضی وقت ها می مانی که منظورت را چگونه بگویی و این به دلیل شرایط خاص زمانه است. چه بگویی؟چگونه بگویی که به کسی بر نخورد! که احیانا بد برداشت نشود. چه می دانم یک وقت احیانا کافرت ننامند!
عبارت مردم غالباً در سه معنا دیده می شود: مردم در معنای یک کل یعنی همه اعضای جامعه سیاسی، معنای دیگر مردمِ عادی یعنی بخشی از جمهور که عوام تشکیل داده اند یا به تعبیر امروزی همان محرومان، مظلومان و فراموش شدگان و معنای سوم کلیت ملت در معنای مشخص فرهنگی.

اگر می خواهید از تعداد تعطیلات سال ۱۴۰۲ مطلع شوید این گزارش را حتما بخوانید.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رعایت قانون حجاب و عفاف برای همه افراد جامعه گفت: قوه قضاییه لازم است به این موضوع ورود کند تا قوانین حجاب و عفاف اجرایی شود.
پرسون از دریافت مالیات از بازماندگان متوفی گزارش می دهد؛

شراکت دولت در دارایی مردگان

پرداخت مالیات از سرمایه متوفی برای بازماندگان جزو قوانین و مقررات است، به نوعی دولت نیز در تقسیم ارث با سایر وراث شریک است.
رسانه ها بعد از بحران با آگاهی و مدیریت و دروازه بانی خبر و اطلاع رسانی دقیق به حل بحران کمک می کنند. شاید بگویید رسانه سرش برای بحران درد می کند. درست است، بحران از نگاهی برای رسانه یک فرصت است. رسانه می تواند برای جذب مخاطب از بحران استفاده کند اما بدون رسانه، مدیریت بحران هم امکان نخواهد داشت.
این مسئله امروز در رأس مسائل است که مرجعیت خبر و اطلاع، و نیز تحلیل و جهت دهی به افکار عمومی باید به دست صاحب نظران و خبرنگاران دلسوز و شناخته شده در رسانه‌های مورد اعتماد مردم باشد. مردم از آشفتگی خبری خسته‌اند و خطر بزرگی به نام مهاجرت مرجعیت رسانه‌ای کل کشور را تهدید می‌کند.
جامعه ما این روزها در نسل نوجوان و جوان خود شاهد امواج عشق و ارادت به حضرت مهدی(عج) است که نشان از انتقال نسل به نسل تفکر مهدوی و فرهنگ انتظار است، البته باید برای خنثی سازی توطئه دشمنی که به هر وسیله‌ای نمی‌خواهد این تفکر و فرهنگ نهادینه و حاکم شود مردم این سرزمین به عنوان پرچمدار این نهضت الهی بیش از پیش برای تربیت مهدوی خود و نزدیک‌تر شدن به نقطه مطلوب و آرمانی در این مسیر تلاش کنند.
برای مردم موفقیت مهم است نه اینکه کدام ساختار به موفقیت می رسد.
وقت زندگی عادی مردم کی فرا می رسد؟
پدیده های اجتماعی را باید با متغیرها و‌ عوامل اجتماعی تحلیل کرد.
از ماده ۱۶8 قانون آیین دادرســی کیفری چنین مستفاد می شود که حتی یک مقام قضایی حق ندارد بدون دلیل و مستند قانونی به شهروندی نســبت متهم دهد.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پنج شنبه ها معابر شهر تهران خلوت تر است اما رانندگان در شرایط خلوت بودن معابر باید بیش از پیش قوانین و مقررات را رعایت نمایند.