تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

روغن ها نقش بسیار مهمی در آشپزی دارند، در این مطلب به بررسی بهترین و بدترین روغن ها برای آشپزی می پردازیم.
لیکوپن موجود در هندوانه به کاهش خطر التهاب مرتبط با زوال عقل و احتمالاً افسردگی کمک می‌کند. هندوانه علاوه بر محتوای لیکوپن، انتخابی عالی به‌جای خوراکی‌های سرشار از شکر است.
بیماری های کبدی می تواند ارثی باشد اما در برخی موارد دیده شده کم توجهی شخص باعث این بیماری شده است.
در طول سفر برای حمل مواد غذایی فاسد شدنی از یخدان استفاده کنید. غذاهایی که دارای خامه، تخم‌مرغ و سس مایونز هستند، خیلی زود فاسد می‌شوند، بهتر است سس مایونز را در دمای سرد نگهداری کرده و قبل از مصرف غذا به آن اضافه کنید.
کبود شدن پوست را می‌توان یکی از عوارض ضربه، شکستگی، دررفتگی، سوختگی یا هر نوع آسیبی دانست که به طور مستقیم پوست را درگیر می‌کند. اما چه روش‌هایی برای درمان کبودی پوست وجود دارد؟
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذای محلی را به علت داشتن ویتامین A در سلامت چشم مؤثر دانست زیرا از ابتلای افراد به آب مروارید و تباهی لکه زرد جلوگیری می‌کند.
اختلالات کلیوی یکی از دردناک ترین انواع اختلالات به شمار می آیند؛ کلیه ها به دلیل ارتباط مستقیم با مواد دفعی بدن و تصفیه آنها بشدت در معرض خطر قرار دارد و به همین دلیل است که اغلب افراد از از مشکلات کلیوی هرچند کم، رنج می برند. در ادامه قصد داریم تا شما را با ۱۰ گیاه دارویی برای درمان اختلالات کلیوی آشنا کنیم.
اگر می‌خواهید درباره دمنوش اسیاک، گیاه ضد سرطان، مبارزه با سرطان، دمنوش، فواید اسیاک، خواص اسیاک، نارون قرمز، گیاه باباآدم و عوارض جتنبی دم نوش اسیاک بدانید با ما همراه شوید.
قهوه به عنوان یک نوشیدنی در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوشیدنی که از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود؛ انواع مختلف دارد و حاوی مواد معدنی و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است.
آجیل و انواع آن یک انتخاب سالم برای حفظ سلامت است و بنا به بسیاری از مطالعات بالینی جدید، اضافه کردن روزانه ۳۰ گرم آجیل به رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

خرما در درمان یبوست، اختلالات روده‌ای، مشکلات قلبی، ضعف جنسی و اسهال مفید است.
شیرینی نخودچی یکی از شیرینی های ساده و سنتی ما ایرانی هاست که در ایام نوروز با توجه به سادگیش در کنار شیرینی دانمارکی و کیک یزدی و حتی نان خامه ای سرو می شود.
کاهش وزن به یکی از بزرگترین معضلات افراد تبدیل شده است، محققان طب سنتی راه‌های مختلفی را برای کاهش آن بیان کرده‌اند یکی از بهترین راهکارها استفاده از دارچین در مواد غذایی است.
یکی از دلایل خستگی، رژیم غذایی و سبک زندگی نامناسب است. با مصرف خوراکی‌های سالم و سبک زندگی درست می‌توان از خستگی جلوگیری کرد.
شما می‌توانید فقط با ایجاد تغییراتی ساده از اضافه وزن خلاص شوید با ایجاد تغییرات کوچک، کالری کمتری مصرف کنید بدون این‌که به خودتان فشار بیاورید.
شناخت باورهای غلط درباره سکته مغزی و آشنایی با این عارضه باعث می‌شود که اطلاعات لازم برای مقابله با آن را داشته باشید.
سازمان آگهی های پرسون