تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

هیچ نیازی نیست که علم به ما بگوید که در طول روز کاری شلوغ، برای مدت کوتاهی به جای گرم و نرم رفته و خوابی کوتاه داشته باشیم و مغزمان را شارژ کنیم. یک چرت کوتاه در طول روز می تواند موتورمان را روشن و ما را با حوصله‌تر کند.
آلرژی یا همان حساسیت علائمی همچون آبریزش و گرفتگی بینی ، عطسه ، خارش و آبریزش چشم و غیره را به همراه دارد که در ادامه با داروهای آلرژی زا و علائم آلرژی بیشتر آشنا می شوید.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصـرف مقـادی‌ کـافی‌ گـروه سـبزی‌ هـا و میـوه هـا در ایـام روزه داری‌ بـا تـامین‌ ویتـامین‌ هـا بـه‌ خصـوص ویتـامین‌ C و پــیش‌ ساز ویتامین‌ A به‌ تقویت‌ سیستم‌ ایمنی‌ بدن برای‌ مقابله‌ با بیماری‌ کووید ١٩ کمک‌ می‌ کنند.
سس کچاپ همراه همیشگی فست فودهایی مثل همبرگر، هات داگ و سیب زمینی سرخ کرده است. اگرچه اسم کچاپ اغلب با فست فودها مرتبط است، اما از یک ماده غذایی مغذی - گوجه فرنگی - درست می‌شود. این مطلب در مورد نکات تغذیه‌ای سس کچاپ، از جمله فواید و مضرات آن است.
سندرم هورنر باعث می شود مردمک‌ چشم دچار تنگی یک ‌طرفه شده و عوارضی همچون ایجاد افتادگی پلک به دلیل ازکارافتادگی عضله فوقانی و گاهی کاهش تعریق صورت و فرورفتگی کره چشم به‌ طور هم ‌زمان در بیماران ظاهر ‌شود.
از غذاهای مناسب برای وعده افطار در ماه مبارک رمضان می توان به سیب زمینی آب پز، سیفی جات و عسل و تخم مرغ آب پز اشاره کرد. در ادامه توصیه های تغذیه ای برای افطار توجه فرمائید.
کاهو سرد و سکنجبین طبع میانه‌ای دارد و برای آنهایی که در ایام عید به وفور تنقلات و شیرینی‌ با طبع گرم خورده‌اند بسیار لازم و تعدیل‌کننده مزاج است.
نوسانات خلقی و همچنین گریه‌های هیستریک یا خشم‌های غیر قابل کنترل در برخی از افراد نشانه افت قند خون است.
سرطان روده بیماری است که از روده بزرگ شروع می شود - و بسته به اینکه از کجا شروع می شود، به عنوان سرطان کولون یا رکتوم شناخته می شود. براساس اعلام سیستم بهداشت ملی انگلستان، این بیماری احتمالاً حداقل یک بار در طی زندگی، حدود 50 درصد از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، به همین دلیل است که آگاهی از علائم این بیماری مهم است.
متخصصان و پزشکان اعلام کردند باید روزانه غذا‌های حاوی ویتامین C مصرف کنیم تا از این طریق، ویتامین مورد نیاز بدن تامین شود.
ویتامین A ویتامینی است محلول در چربی است که در بدن نقش بسیار مهمی از جمله بینایی، سیستم ایمنی و سلامت پوست دارد.
مطالعه جدید بر روی موش‌ها که توسط محققان جانز هاپکینز انجام شد، نشان می‌دهد که سولفورافان، ترکیبی که در سبزیجات برگ‌دار یافت می‌شود، می‌تواند از آسیب ریه ناشی از COVID-19 محافظت کند.
پزشکان در گذشته فکر می‌کردند که برخی غذاها موجب زخم‌معده می‌شوند اما اکنون می‌دانیم که عوامل دیگری مانند مصرف داروهای مسکن در طولانی مدت یا عفونت با باکتری‌هایی به نام هلیکوباکتر پیلوری موجب زخم‌معده می‌شود.
«نشانگان روده تحریک‌پذیر» (IBS) یک بیماری بسیار شایع گوارشی است که با درد شکم، اسهال، یبوست و آروغ زدن بروز می‌کند.
اگر شما پیش از سن ۶۰ سالگی دچار ریزش مو و سفیدی ناگهانی شدید باید در سبک زندگی خود بازنگری کنید و به اندازه کافی موادغذایی مفید مصرف کنید.
سازمان آگهی های پرسون