تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

سنگ کلیه از شایعترین بیماریهاست که افراد زیادی را درگیر می‌کند. اینکه تغذیه چه نقشی در سنگ‌سازی کلیه‌ها دارد و چه مواد غذایی منجر به سنگ‌ساز شدن کلیه‌ها می‌شود، سئوالات متداولی است که یک متخصص کلیه و مجاری ادراری به آنها پاسخ داده است.
حرف زدن در خواب و ایده‌ی فاش شدن راز افراد دیگر در خواب ترسناک و البته هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.حرف زدن در خواب یا Somniloquy یکی از نمونه‌های خواب‌پریشی است که شامل راه رفتن در خواب و هراس شبانه هم می‌شود.
دلایل اصلی ابتلا به میگرن نه تنها به تغییرات مغزی بلکه به عوامل ژنتیکی نیز مربوط است. میگرن یک سردرد شدید است که ممکن است با حالت تهوع و حساسیت به نور خود را نشان دهد. دردهای میگرنی اغلب چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.

زنجبیل حاوی ترکیبی فعال به نام جینجرول است. مصرف زنجبیل کمک می‌کند بهتر به هدفتان در کاهش وزن دست پیدا کنید؛ اما وقتی زنجبیل را وارد رژیم غذایی خود می‌کنید باید مراقب باشید.
کرسی روش گرمایشی سنتی است که برای افراد بسیاری یادآور خاطرات خوش ایام قدیم است، روزگارانی که تمامی اعضای خانواده به دور از هیاهوی دنیا به دور گرمای لذت‌بخش کرسی در کنار یکدیگر جمع می‌شدند و ساعات خوشی را سپری می‌کردند.
بیماری فلج چند گانه یا ام اس (MS) یک مشکل مغزی و نخاعی است. این بیماری می تواند علائم مختلفی را برای بیمار ایجاد کند. در اکثر موارد، در ابتدا عوارض بیماری ام اس به تناوب ایجاد شده و بر طرف می شوند. با گذشت زمان، بعضی از این علائم ماندگار شده و می توانند ناتوانی فرد را به همراه داشته باشند. هر چند هیچ درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد، داروها و درمان بیماری ms به روش های مختلف می توانند تعداد دفعات عود بیماری و علائم و ناتوانی های مربوط به آن را کاهش دهند.
نمی‌توان الزاما یک رژیم غذایی را برای دو نفر با تاثیر یکسان در نظر گرفت. با وجود رژیم‌های غذایی مختلفی که امروزه مطرح است، انتخاب مشکل به‌نظر می‌رسد، اما دقت در مورد هدف راجع به رژیم و بررسی تاثیر رژیم‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه، موثر خواهد بود.
پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف ویتامین‌ها و املاح معدنی در زمان‌‎های خاصی از روز می‌تواند جذب بهتری داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد زمان مصرف مکمل های غذایی با مجله پرسون همراه باشید.
بسیاری از مردم خصوصا کارمندان پشت میز نشین که عادت به نوشیدن چای دارند فکر میکنند برای اینکه مصرف قند خود را پایین بیاورند چای را با خرما یا توت خشک باید مصرف کنند. در مجله خبری پرسون به این موضوع مهم پرداخته ایم تا از این اشتباه رایج جلوگیری کنیم، با هم می خوانیم
خوردن آب به صورت ناشتا مزیت ها و خاصیت های فراوان زیادی دارد یکی از مهمترین رازهای اینکار زیبایی و سلامت بدن است. نوشیدن آب پیش از صرف صبحانه فواید بسیاری برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارد.ما اغلب برای نوشیدن آب، بعد از غذا یا بعد از خوردن چیزی تند، عجله می کنیم. اما آیا می دانستید که دقیقا چه موقع باید آب بنوشید؟ پاسخ آن معده خالی است.
آفت دهان، یک زخم کوچک در داخل دهان است که به رنگ سفید یا خاکستری با حاشیه قرمز دیده می­‌شود. آفت دهان عموما روی بخش­‌های نرم دهان مانند زبان، داخل گونه‌ها و سطح داخلی لب­ها ظاهر می­‌شود.عوامل مختلفی موجب بروز آفت در دهان و زبان می شوند که با رعایت برخی از آن ها می توان از آفت دهان پیشگیری نمود در این مطلب با مجله پرسون همراه باشید.
هدف از داشتن یک رژیم سالم اول سلامتی و دوم رسیدن به وزن متعادل است. بسیاری از بیماری‌ها مثل دیابت، کبد چرب، پوکی استخوان، چند نوع سرطان، مشکلات گوارشی، بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین، چربی خون، فشارخون و نیز برخی از اختلالات عصبی به خاطر تغذیه ناسالم به‌وجود می‌آیند. . اگر کمبود وزن داریم، رژیم چاقی یا افزایش وزن باید وزن ما را بالا ببرد و اگر دچار اضافه‌وزن هستیم به کمک رژیم لاغری باید وزن کم کنیم.
کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین خواص زیره سبز طبع گرم و خشک آن است، گفت: این گیاه سرشار از آهن، کلیسیم، منیزیم، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین A بوده و با برطرف کردن رطوبت معده باعث کاهش حجم پهلو و شکم می‌شود.
بسیار شنیده ایم که داروها را با برخی از مواد غذایی نباید مصرف کنیم چرا که اثر بخشی دارو از بین می رود. اکنون در مجله پرسون به این موضوع مهم پرداخته ایم تا از آسیب ها و ضررهایی که ممکن است در اثر انجام اینکار به بدن وارد شود، جلوگیری کنیم.
کافی است به بررسی داخل دهانتان یعنی زبانتان بپردازیم تا نکات زیادی در مورد سلامتی به شما بگوئیم. دقیقا مشخص است که هر تغییری می‌تواند گویای برخی از بیماری‌های کشنده باشد. زبان ما بین ۲،۰۰۰ تا ۴،۰۰۰ جوانه چشایی دارد که بهما امکان این را می‌دهد بافت‌ها و طعم‌ها را تجربه و تجزیه کنیم. همچنین زبان خانه اکثر باکتری‌هایی است که در دهان شما زندگی می‌کنند و در حالی که برخی از آن‌ها سلامتی ما را ارتقا می‌دهند.
خوردن کره فواید و ضررهای خاص خود را دارد. در حالی که گروهی از محققان اعتقاد دارند خوردن کره سطح کلسترول بدن را افزایش می‌دهد و عروق خونی را با انسداد مواجه می‌کند، بعضی از آن‌ها ادعا می‌کنند که مصرف آن در حد اعتدال برای سلامتی مفید است.
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بیشتر ویتامین C می‌تواند سطح آنتی‌اکسیدان خون شما را تا 30% افزایش دهد. این به دفاع طبیعی بدن در مبارزه با التهاب کمک می‌کند. مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می شود و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می کند؛ به همین دلیل مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می کنند، توصیه می‌شود. ویتامین C با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد.

سازمان آگهی های پرسون