تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

برای برخی از افراد جای سوال است که مصرف تخم مرغ برای افراد دیابتی خوب است یا بد؟ متخصصین تغذیه، توصیه میکنند که تخم مرغ را به رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت بیافزایید. مصرف تخم مرغ میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد و وزن بدن را کنترل کند که ارتباط مستقیمی با دیابت دارد.
گونه‌های چاق و گرد باعث جوان‌تر دیده شدن چهره می‌شود و در مقابل، گونه‌های افتاده نشانه‌ای محکم بر پیری یا مشکلات سلامتی است. این روزها صورت پُر با گونه‌های گرد مد شده است و تقریبا همه به دنبال راه و روشی برای چاق شدن صورت می‌گردند. بعضی‌ها برای این کار به جراحان زیبایی مراجعه می‌کنند و عده‌ای هم به دنبال روش‌های طبیعی و تغذیه‌ای می‌گردند.
جالب است بدانید بیش از یک‌ سوم بادام‌زمینی‌‌های دنیا صرف تهیه کره آن می‌شود، اما متأسفانه مصرف این ماده مغذی در ایران به دلیل عدم آگاهی از فواید این خوراکیِ مفید و مقوی بسیار کم است.
برای ما ایرانیان نان آنقدر مهم و خاص است که صبح‌ها بدون آن انگار که سفره­ هایمان چیزی کم دارد. این روزها نان‌های صنعتی در کنار نان سنتی عرضه می­شوند و در سبد غذایی خانواده­ها جایی برای خود باز کرده­اند .نان قوت اصلی اکثر مردم جامعه است، بسیاری از ما هر روز یا دست کم چند روز هفته از نان استفاده می کنیم. نان بخش عمده ای از نیازهای انرژی، پروتئین و آهن بدن را تامین می کند. از این رو شناخت بهترین نوع نان بسیار اهمیت دارد.
سیب پخته یا کمپوت سیب یکی از میوه های مفید برای چاق شدن صورت است. یکی دیگر از خواص سیب پخته و فواید آن ایجاد لطافت و زیبایی پوست است .کمپوت سیب یکی از انواع کمپوت ها با طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد شما می توانید این کمپوت لذیذ را برای تزیین شیرینی و کیک هایتان استفاده کنید.پس با ما در مجله خبری پرسون همراه باشید.
تحقیقات جدید نشان داده است بیماری های خاص در بعضی گروه های خونی شیوع بیشتری دارند و این موضوع می تواند به ما در پیشگیری و کنترل بیماری ها کمک کند.
یک متخصص تغذیه گفت: در فصل زمستان، بی تحرکی افراد، باعث چاقی و یبوست می‌شود و شلغم بهترین راه درمان یبوست است. شلغم گیاهی که خواص ضد سرطانی دارد، با دیابت و فشار خون می‌جنگد، قاتل سرماخوردگی‌ست، به هضم بهتر شما کمک می‌کند و محافظ کبدتان است، قطعا می‌تواند دوست خوبی برای شما باشد.
پویش ارتقای آگاهی مادران و سلامت باروری با شعار «مادر آگاه، سلامت بارداری، نوزاد سالم»، از چهاردهم بهمن، با هدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت سلامت مادر و نوزاد و راهکارهای دستیابی به این مهم، در استان فارس آغاز شده و تا بیست و هشتم بهمن ادامه دارد.
همیشه مصرف شیر و لبنیات کارساز نیست؛ گاهی اوقات، مخصوصا در رژیم غذایی کودکان یا سالمندان که معده حساس‌تری دارند، می‌توانیم از مواد غذایی دیگری به عنوان مکمل و جایگزین شیر استفاده کنیم که کلسیم بدن ما را تأمین می‌کنند.
غذاهایی هستند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند و ما از کنار آن به راحتی عبور می کنیم. سلامتی بسیار مهم و غذاهایی که برای حفظ سلامتی مهم هستند، بسیارند. در مجله خبری پرسون به این دسته از خوراکی ها و غذا ها پرداخته ایم که با هم از نظر می گذرانیم:
تغذیه و خوراک مناسب بعد از سکته مغزی بسیار مهم است و بیمار می بایست برای پیشگیری از سکته مغزی مجدد و یا اساسا سایر بیماری های دیگر، غذاهایی را بخورد که برای سیستم قلبی عروقی سالم باشد و فشار و کلسترول خون را پایین بیاورد. در مجله خبری پرسون به این موضوع مهم پرداخته ایم. با هم می خوانیم:
گذشته از اختلالات گوارشی، عدم تحمل لاکتوز و گلوتن نیز می‌تواند باعث نفخ، گاز و ناراحتی معده شود. زمانی که بدن قادر به هضم صحیح برخی غذاها نباشد، می‌تواند منجر به نفخ شود.
قطعا تا به حال واژه جرم گوش، به گوشتان خورده است البته اگر شنوایی ما به دلیل داشتن همین جرم گوش به مشکل نخورده باشد. امروز در مجله خبری پرسون به این موضوع مهم که در شنوایی ما تاثیر به سزایی دارد پرداخته ایم که با هم با علت، علائم و نحوه درمان آن آشنا می شویم
پرکاری تیروئید در واقع حالتی است که موجب می‌شود مقدار زیاد هورمون به بافت‌های بدن برسد. اگرچه علل متفاوتی برای پرکاری تیروئید وجود دارد اما علائم و نشانه‌های آن مشابه است.با هم در مجله خبری پرسون حقایقی را درباره پرکاری تیروئید می خوانیم
این میوه دارای خواص زیادی است که همواره به خوردن آن توصیه می شود، یکی دیگر از خواص این میوه حفظ سلامت ریه است که در روزهای آلوده اهمیت مصرف آن را دوچندان می کند.
بسیار شنیده ایم یا برایمان پیش آمده که با خوردن غذا های سرد اصطلاح سردیم شده یا سردی کردن را به کار برده یا برده ایم، برای اینکه از این اتفاق که به سلامتی ما آسیب جدی می زند جلوگیری کنیم با ما در مجله خبری پرسون همراه باشید و مطلب ذیل را از نظر بگذرانید
بعضی وقت های پیش می آید که چشم شما شروع به پریدن می کند در مجله خبری پرسون به این موضوع پرداخته ایم که در ادامه با هم می خوانیم:
موسسه ملی سردرد آمریکا اخیرا در پژوهش های خود به این موضوع مهم رسیده است که سردرد های سمت چپ سر بسیار خطرناک می تواند باشد. پرسون در جستار همیشگی خود در مجله خبری پرسون به این نوع از سردرد پرداخته است، که با هم می خوانیم:
سنگ کلیه از شایعترین بیماریهاست که افراد زیادی را درگیر می‌کند. اینکه تغذیه چه نقشی در سنگ‌سازی کلیه‌ها دارد و چه مواد غذایی منجر به سنگ‌ساز شدن کلیه‌ها می‌شود، سئوالات متداولی است که یک متخصص کلیه و مجاری ادراری به آنها پاسخ داده است.
حرف زدن در خواب و ایده‌ی فاش شدن راز افراد دیگر در خواب ترسناک و البته هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.حرف زدن در خواب یا Somniloquy یکی از نمونه‌های خواب‌پریشی است که شامل راه رفتن در خواب و هراس شبانه هم می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون