تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

مصرف منظم میوه در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز بدن را دریافت کنید.
مطالعات متعدد نشان می‌دهد که خوردن سیب تقریباً برای هر قسمت از بدن یک فایده مجزا دارد. شاید جالب باشد که بدانید خوردن روزانه یک سیب، نه‌تنها شما را از بیماری‌ها دور نگه می‌دارد، بلکه از مراجعه پزشک هم بی‌نیازتان می‌کند.

جوز هندی ادویه ای محبوب و خوش عطر است که از درخت همیشه سبز جوز بویا به دست می آید.

نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان در این کشور به درستی نمی‌دانند حداکثر میزان مصرف روزانه نمک که مقامات بهداشتی توصیه می‌کنند،‌ چقدر است؟

یک مطالعه ۱۰ ساله روی نزدیک به ۵ هزار جوان نشان داد که کسانی که به بهترین شکل وزن خود را کنترل کردند و چاق نمی شدند، اصلاً رژیم نمی‌گرفتند.
طبیعی است که گاهی در رژیم غذایی خود از خوراکی‌های ناسالم مانند آب‌نبات، دسرها، غذاهای سرخ‌شده، نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر و سایر تنقلاتی که کالری زیاد و فایده‌ کمی برای بدن دارند، استفاه کنیم؛ اما لازم است بدانید این نوع غذاها زمانی که بخش اعظمی از رژیم غذایی را شامل شوند و مصرف آنها به طور منظم تکرار شود، دردسرساز خواهند شد و پتانسیل این را دارند که بدن را به تدریج از بین ببرند.
میوه‌ها و سبزیجات منابع بسیار بزرگ از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی هستند که می‌توانند به سلامت و داشتن سیستم ایمنی مطلوب کمک کنند. برخی افراد شاید در طول روز به اندازه کافی این مواد مغذی را دریافت نکنند.

فندق سرشار از مواد مغذی است و مقدار زیادی پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی دارد. در این مطلب، چهار فایده شگفت‌انگیز فندق برای سلامت بدن را خواهید خواند.
اگر میخواهید در مورد خواص کشمش برای کودکان، خواص کشمش در دوران بارداری، خواص کشمش برای لاغری، خواص کشمش برای پوست و مو، فواید کشمش برای بیماران دیابتی و بیماران قلبی، مزایای کشمش برای حافظه، خواص کشمش برای دستگاه گوارش، فواید کشمش برای سلامت چشم و دندان‌ها و همچنین برای بیماری هایی مانند کبد چرب و کم خونی بیشتر بدانید، با ما و ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.
ترشی از ترکیبات پر طرفدار و محبوبی است که کنار غذا سرو می شود، و برای خیلی از افراد این سوال است که آیا خوردن ترشی کنار غذا خطرناک است یا خیر؟
برای درمان و جلوگیری از تشدید آنفولانزا باید به برخی نکات توجه ویژه ای داشته باشید، البته برخی مواد غذایی هستند که به ریکاوری آنفولانزا کمک شایانی می کند و همچنین برخی غذاها برای آنفولانزا مضر است.

گرسنگی حس طبیعی است که نیاز بدن به غذا را نشان می‌دهد. در این حالت احساس خالی‌بودن معده حتی سردرد، تحریک‌پذیری یا عدم‌تمرکز به‌وجود می‌آید. بسیاری از افراد بین وعده‌های متعادل غذا این احساس را ندارند، اما گاه به‌ دلایل مختلف ممکن است گرسنگی به‌ طور مکرر فرد را آزار دهد.

سازمان آگهی های پرسون