تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

بر اساس یافته‌های پیشین، افزایش چربی کبد و تولید آنزیم‌های خاص کبدی بر سلامت مغز و بروز بیماری آلزایمر نقش دارد، اما طبق تحقیقات جدید، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت مغز و کند کردن روند پیری مغز دارد.
لوبیا غذای جادویی و جاودانگی؟ درست است این دانه های کوچک و بی تکلف سیر کننده و مغذی که پایه رژیم غذایی گیاهی و مفید برای سیاره زمین قلمداد می شوند می توانند به افزایش طول عمرمان کمک کنند. با این وجود، علاوه بر لوبیا سایر حبوبات مانند نخود و عدس نیز می توانند به ما کمک کنند که عمری طولانی تر داشته باشیم؟
ظروف یکبار مصرف یکی از محصولاتی هستند که سالیان درازی است که افراد مختلف در سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند و مصرف این ظروف به گونه‌ای تبدیل به یک عادت شده است. به همین دلیل تصور اینکه روزی از این ظروف استفاده نکنیم بسیار محال خواهد بود.
خوابیدن روی زمین می‌تواند کمک کند ستون فقراتتان تنظیم درستی یابد، امری که به تسکین درد سیاتیک کمک می‌کند و حتی جلوی وقوع آن را می‌گیرد.
گیلاس، میوه‌ای پرخاصیت است که به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد، سلامت قلب را تقویت کرده و حافظه را بهبود می‌بخشد.
سیاه دانه با نام علمی Nigella sativa که به آن شونیز هم می‌گویند، گیاه دارویی از خانواده گیاه آلاله است که در سراسر دنیا کاربرد دارویی دارد.
کدوتنبل سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و روی است و پتاسیم موجود در کدوتنبل به حفظ سلامت مو و رشد مجدد موها کمک می‌کند.
بروکلی یک سبزی محبوب است که اغلب در بسیاری از رژیم‌های غذایی سالم گنجانده می‌شود. سرشار از مواد مغذی است و با فواید سلامتی متعددی همراه بوده است. این سبزی چلیپایی منبع بسیار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است و یک ماده همه کاره است که می‌تواند در بسیاری از غذا‌ها استفاده شود. در ادامه برخی از فواید کلیدی بروکلی آورده شده است.
رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند با تأمین مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.
ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شده و متوجه شوید به هنگام خواب کنترل ادرار خود را از دست داده‌اید. حتی ممکن است در یک جلسه کاری این اتفاق برایتان رخ دهد. آیا می‌توانید از این واقعه برای دیگران بگویید؟ آیا به همسر، فرزند یا همکار و رئیستان می‌گوئید چه شده است یا ترس و شرم مانع از آن می‌شود؟
آلزایمر خاطرات قربانیان خود را می‌رباید و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، اما با انجام اقداماتی می‌توان از بیماری آلزایمر پیشگیری کرد. در اینجا شش راه برای جلوگیری از این وضعیت ناتوان کننده و محافظت از سلامت مغز ارائه می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون