ابتلا به سرطان با مصرف بیش از حد چند نوع ویتامین

مصرف این ویتامین زیبا کننده اگرچه برای بسیاری لذت بخش است اما باید بدانید مصرف زیاد این ویتامین خطر ابتلا به سرطان را بسیار افزایش خواهد داد.
تصویر ابتلا به سرطان با مصرف بیش از حد چند نوع ویتامین

به گزارش سایت خبری پرسون، برخلاف باور عموم مصرف خودسرانه ویتامین ها نیز چون سایر داروها مضر است،توصیه اولیه و مهم پزشکان این است که بعد از انجام آزمایش و اطمینان از کمبود ویتامین در بدن، باید طبق دستور پزشک مکمل مصرف کرد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف خودسرانه ویتامین و مکمل ها نه تنها کمکی به بدن نمی‌کند بلکه ضرر هم می‌رساند و مصرف برخی ویتامین ها حتی می تواند خطر سرطان را در پی داشته باشد اما مصرف زیاد کدام ویتامین ها موجب بروز سرطان می شود؟ در این بخش از نمناک به این سوال پاسخ داده ایم.

تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از حد و خودسرانه مکمل‌ سلنیوم و ویتامین E در دوزهای بالاتر از میزان توصیه شده روزانه برای مردان خطرناک است و خطر ابتلا به سرطان پروستات (PCa) را افزایش می دهد.مردان باید از مصرف مکمل سلنیوم یا ویتامین E در دوزهای بیش از میزان توصیه شده در رژیم غذایی خودداری کنند.

قرص سلنیوم های هلث یک مکمل غذایی محسوب می شود که تاثیر زیادی در بهبود عملکرد سیستم عصبی دارد. ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که مهم‌ترین خاصیت‌ آن اثر محافظتی در برابر رادیکال‌های آزاد می باشد.

گرچه این مکمل و ویتامین، آنتی‌اکسیدان و پیشگیری کننده از سرطان محسوب می‌شوند اما مصرف بیش از حد آن، سبب افزایش سرطان پروستات در جمعیتی از مردان تحت آزمایش شده است.

توصیه می شود مکمل سلنیوم و ویتامین E را خودسرانه مصرف نکنید و به دستور پزشک مصرف نمایید و به جذب آن ها از طریق غذا اکتفا کنید.

منبع: نمناک

742053