توصیه راهبردی برای تقویت حافظه

برای تقویت و بهبود حافظه اگر به دنبال حل کردن جدول هستید، دست نگه دارید!

تصویر توصیه راهبردی برای تقویت حافظه

به گزارش سایت خبری پرسون، وقتی به راه‌هایی برای بهبود حافظه فکر می‌کنید، آیا به فعالیت‌های جدی مانند حل کردن یک جدول کلمات خیلی دشوار یا تسلط بر استراتژی‌های شطرنج فکر می‌کنید، یا اینکه سرگرمی‌های ساده‌تر مانند معاشرت با دوستان به ذهن‌تان می‌آید. احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد مورد اول را منطقی و درست می‌دانید، اما مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهد که زندگی پر از دوستان و سرگرمی با مزایای شناختی همراه است.

انسان‌ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند، قرار نیست ما در انزوا زنده بمانیم، چه رسد به اینکه رشد کنیم. روابط مغز ما را تحریک می‌کند، در واقع تعامل با دیگران ممکن است بهترین نوع تمرین مغز باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن دوستی‌های معنادار و یک سیستم حمایتی قوی نه تنها برای سلامت عاطفی، بلکه برای سلامت مغز نیز حیاتی است. به عنوان مثال، در یک مطالعه اخیر از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، محققان دریافتند افرادی که فعال‌ترین زندگی اجتماعی را دارند، کمترین سرعت کاهش حافظه را دارند.

توجه به مواردی مانند روابط اجتماعی و عاطفی و اختلالات جسمانی و روانی که در نظر مردم کمتر با حافظه مرتبط دانسته می‌شوند می‌توانند به تقویت مغز و حافظه شما کمک کند.

منبع: خبرآنلاین

789272

سازمان آگهی های پرسون