تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

تولید و مصرف آنتی اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد در بدن انسان به شکل متناوب اتفاق می‌افتد. کبد هنگام مبارزه با سموم بدن، آنتی اکسیدان تولید می‌کند و در طرف مقابل، گلبول سفید نیز برای مبارزه با برخی بیماری‌های ویروسی، رادیکال آزاد تولید می‌کند.
مطالعات نشان می‌دهد مصرف پروتئین با کیفیت بالا با کاهش سطح چربی شکم ، شکم تخت و اندازه دور کمر مرتبط است. این مسئله دلایل مختلفی دارد؛ از جمله اینکه پروتئین می‌تواند هورمون‌های گرسنگی را کاهش داده و توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهد.
خرما یکی از قدیمی ترین میوه های جهان و یک خوردنی مغذی است که گرسنگی را زود از بین می برد و در عین حال برای آن دسته از آدم هایی که به شیرینی ها علاقه مند هستند، انتخاب خوبی است.
شمار کمی مردان تلاش می‌کنند سفید شدن موهایشان را پنهان کنند و برخی حتی به آن افتخار می‌کنند، اما موی سفید برای اغلب زنان داستان متفاوتی دارد.
افرادی که هر روز چای سیاه می‌نوشند در مقایسه با افرادی که هرگز چای نمی‌نوشند، ۵۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به پیش دیابت و ۴۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند. پیش دیابت به سطوح قند خونی اطلاق می‌شود که بالاتر از حد طبیعی است، اما آنقدر بالا نیست که هنوز دیابت نامیده شود.
حتما شنیده‌اید که افزودن کلم کیل یا بروکلی به برنامه غذایی برای افزایش دریافت ویتامین K طبیعی ضروری است، اما سبزی شاهی هم سرشار از ویتامین K است.
یک کارشناس ارشد تغدیه ورژیم درمانی گفت: تخم مرغ یک غذای کاملی است که مواد مغذی بالایی شامل:پروتئین، اسیدهای چرب امگا3 و امگا 6 ، کلسترول، ویتامین محلول درچربی دارد.
بهترین رژیم غذایی برای لاغری رژیمی است که به شما کمک کند کالری کمتری دریافت کنید و کالری بیشتری بسوزانید. این رژیم باید متعادل و سالم باشد و بتواند نیازهای غذایی شما را برآورده کند.تغذیه سالم و مواد غذایی ارگانیک مانند آجیل درجه یک و با کیفیت می‌تواند به تنطیم وزن و سلامت جسمی و روحی افراد کم بسزایی کند.
خوردن خیار می‌تواند منبع خوب آب برای بدن باشد، چراکه با وجودی که یک فرد بزرگ‌سال متوسط به حدود ۳ لیتر (۱۲ فنجان) آب در روز نیاز دارد، حدود یک‌ چهارم از این آب از غذاها منشأ می‌گیرد.
نوشیدن آب و سایر مایعات حین غذا خوردن در فرآیند هضم غذا مشکلاتی ایجاد می‌کند، این کار باعث رقیق شدن شیره گوارشی و تجمع سموم در بدن شده و در دراز مدت می‌تواند افراد را به بیماری‌های مختلف مبتلا کند.
کره از محصولات لبنی می باشد که دارای خواص و فواید بسیاری برای بدن است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد، البته مصرف زیاد کره عوارض جانبی جدی را برای بدن به همراه دارد.
سازمان آگهی های پرسون