بازی سایه ها، یک سرگرمی جذاب برای کودکان

بازی به بچه ها کمک می کند هنگام رو به رو شدن با چالش های زندگی راه حل درست را پیدا کنند. با این شیوه می‌توانیم ساعتها بچه‌ها را سرگرم کنیم.
تصویر بازی سایه ها، یک سرگرمی جذاب برای کودکان

به گزارش سایت خبری پرسون،برای اینکه یک نمایش سایه‌ای شکل بگیرد، به هیچ وسیله گران قیمت و استثنایی نیاز نیست. در وهله اول بچه‌ها به یک قصه نیاز دارند. قصه می‌تواند حاصل تخیل‌پردازی ذهنی کودک باشد. بچه‌ها می‌توانند به صورت گروهی و با تبادل نظر بین دوستانشان، یک داستان ساده را شکل دهند. بچه‌های بزرگ‌تر در گروه و یا والدین می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند و قصه را روی یک کاغذ بنویسند. حتی می‌توان برای بچه‌های کوچکتر تصویر هر صحنه را ترسیم کرد. علاوه‌براین بچه‌ها می‌توانند از کتاب‌ قصه‌های خیلی ساده، با داستان‌های مورد علاقه‌شان استفاده کنند.

شخصیت‌های نمایش سایه‌ای را اینگونه بسازیم

برای ساختن عروسک‌های نمایشی، بهتر است از مقوای ضخیم مشکی استفاده شود. برای این‌کار تصویر هر شخصیت را با مداد سفید بر روی مقوای مشکی و ضخیم ترسیم کنید و با قیچی خطوط محیطی اطراف آن را قیچی کنید. اجازه دهید کودک در تمام مراحل ساخت، همکاری کند و یا جزییاتی را به کار اضافه کند. بعد از برش مقواها، چوب‌های خیلی باریک بستنی یا کباب چوبی را از پشت به عروسک‌های مقوایی بچسبانید تا به عنوان دسته استفاده کنید. بعد از آماده کردن بازیگران مقوایی، حالا به یک جعبه مقوایی بزرگ نیاز دارید. از این جعبه به عنوان صحنه نمایش استفاده می‌کنیم. یک وجه از جعبه مقوایی را باز می‌کنیم و مقوای آن را جدا می‌کنیم. به جای آن، یک کاغذ نازک می‌چسبانیم تا سایه‌ی شخصیت‌های نمایش از پشت آن مشخص شود. مثلا کاغذ پوستی یا کاغذ کالک انتخاب بسیار خوبی است.

در مرحله آخر به یک منبع نور نیاز دارید. منبع نور شما می‌تواند یک چراغ قوه پر نور مانند چراغ قوه تلفن همراه باشد که آن را در پشت جعبه قرار می‌دهیم. حتما اتاق را تاریک کنید و یا نمایش را در شب انجام دهید تا سایه‌های بهتری داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید براساس قصه‌ای که تهیه شده، نمایش را اجرا کنید. شما می‌توانید انواع مفاهیم مختلف اجتماعی را از طریق نمایش سایه‌ای به کودکان منتقل کنید.

منبع:تا شش

444178