دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

ویروس کرونا با جهش‌ها و علائم متفاوتی خود را نشان داده است از آبریزش بینی و تنگی نفس گرفته تا ناراحتی‌های گوارشی، اما اکنون به گفته برخی از متخصصان، قارچ سیاه در افرادی که بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی دارند با ابتلا به کرونا دیده شده است.
ستاره شناسان موفق شدند فرانواختر جدیدی را کشف کنند که می‌تواند به حل معمای چندین میلیارد سال پیش کهکشان کمک کند.
بر اساس نتایج مطالعه جدید که توسط محققان روان‌شناسی دانشگاه تگزاس در آستین، آمریکا انجام شده است، قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی ممکن است منجر به شخصیت‌های نابالغ و ناسلامت در بزرگسالی شود.
بنیانگذار شرکت آمازون در آینده‌ای نزدیک موشک فضانورد خود را به فضا می‌فرستد و ۴ دقیقه بی وزنی را تجربه خواهد کرد.

«روزانه چند پست در اینستاگرام منتشر کنیم؟ چند توییت بزنیم و در کانال‌مان چه کنیم؟ چه ساعاتی برای بهتر دیده شدن مطالب‌مان مناسب‌تر است؟» همه اینها از جمله سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود مشغول کرده است.

دختران کشور موریتانی از کودکی به کمپ‌های چاق شدن اجباری می‌روند و این یعنی آغاز یک چالش برای این دختران که جسم و فکر آن‌ها را هم‌زمان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روزی ملا نصرالدین به یک مهمانی رفت و لباس کهنه ای به تن داشت . صاحبخانه با داد و فریاد او را از خانه بیرون کرد . او به منزل رفت و از همسایه خود ، لباسی گرانبها به امانت گرفت.
رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته گفت که کابین آسانسورهای جدید عموما هنگام قطع برق به طور اتوماتیک به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شوند، اما اگر به هر دلیل این امر محقق نشد و فرد آموزش دیده‌ای که بتواند مطابق دستورالعمل هر آسانسور، فرد را خارج کند در ساختمان نبود باید با آتش نشانی تماس گرفته شود.

همه چیز برای نوزاد خوب پیش میرفت تا اینکه یک روز مادرش متوجه حالتی غیرعادی در انگشت شست او شد و همین علامت از حقیقتی تلخ پرده برداشت.
یک خانواده ایتالیایی در حوالی شهر تورین که از حدود ۱۰۰ سال پیش در کار تولید و پرورش گیلاس است، موفق شد رکورد بزرگ‌ترین گیلاس تاریخ را به نام خود سند بزند.