دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

برخی استان های کشور به قدری پر جاذبه و زیبا هستند که انتخاب یک منطقه گردشگری و تفریحی از بین تمام مناطق زیبای موجود در آن استان کاری بسیار دشوار می باشد.
برای نزدیک به نیم قرن، دانشمندان رویای شکار آتشفشان‌های فعال در زهره را در سر می پروراندند؛ این دنیای گرم و غیرقابل درک توسط ابرهایی مبهم شده‌است، اما ماموریت‌های گذشته نشان داده‌است که سطح آن آتشفشانی است.
سنگ متعادل کوماکیوی (Kummakivi) یک نمای طبیعی در چشم‌انداز جنگلی روکولاتی است؛ شهری در منطقه‌ی کارلیای جنوبی در بخش جنوب شرقی فنلاند. این نما متشکل از دو تخته‌سنگ است که یکی از آن‌ها به شکل عجیب و ظاهرا نامتعادلی روی دیگری قرار گرفته است.
بر کسی پوشیده نیست که تسلا در حال بروزرسانی «مدل ۳» یکی از محبوب‌ترین خودروهای برقی جهان است اما هنوز به صورت رسمی تصویری از آن منتشر نشده هر چند که یک عکس از این ماشین جدید در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.
میدان حر با نام پیشین میدان باغشاه یکی از میدان‌های مرکزی تهران است که در محدوده چهارراه خیابان کارگر و خیابان امام خمینی جای گرفته. آشنایی با داستان شکل‌گیری‌ آن و ساخت مجسمه‌ای که در میانه‌اش است خالی از لطف نیست.
یک کشتی گیر ۴۱ ساله در کالیفرنیا در حین انجام یک شیرین کاری خود را به آتش کشید به طوری که یک شاهد عینی گفت توانسته بوی گوشت بدن در حال سوخت او را حس کند.
بسیاری از حیوانات ممکن است در نگاه اول بسیار شبیه به نظر برسند. مثلاً پلنگ و جگوار، یا لاما و آلپاکا. با این حال، جگوار و پلنگ از نظر ساختار بدنی، خال های روی پوست و طول دم با یکدیگر متفاوت هستند. لاما و آلپاکا هم از نظر مو، شکل پوزه، شکل گوش و اندازه ی جثه باهم متفاوت اند.
به دنبال مسابقه‌ زیبایی بولداگ‌ها در دانشگاه دریک از دموینِ ایالت آیووای آمریکا، «پچ»، نام زیباترین بولداگ را به خود اختصاص داد و تاج زیبایی را بر سر گذاشت.