دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

کشور اتریش که در قلب اروپا واقع شده، همواره یکی از مقاصد گردشگری بوده است. جذابیت‌های فراوان اتریش گردشگران زیادی را از نقاط دور و نزدیک به این کشور می‌کشاند که می‌خواهند از پیست‌های اسکی مشهور و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن لذت ببرند. طبیعت خیره کننده‌ی اتریش بسیار الهام بخش است و بر هر کسی که شانس تجربه‌ی آن را پیدا کند اثری شگفت انگیز باقی می‌گذارد. زیبایی‌های این کشور گردشگران‌ها مسحور خود می‌سازد و عجیب نیست که آن‌ها بار‌ها و بار‌ها برای لذت بردن دوباره از این زیبایی‌ها به این کشور بازمی گردند. با چند حقیقت خواندنی درباره‌ی کشور اتریش همراه باشید.
در ۱۴ اکتبر، ۲۲ مهر ماه، یک ماه گرفتگی حلقوی از غرب ایالات متحده از اورگان تا تگزاس عبور خواهد کرد. پس از آن، نه کشور دیگر را در بر خواهد گرفت، مکزیک، بلیز، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، کاستاریکا، پاناما، کلمبیا و برزیل.
وقتی مرد درختی در سطح جهان معروف شد، پزشکان زیادی تمایل نشان دادند تا او را برای درمان به کشورشان ببرند. پزشکان آمریکایی جزو این گروه بودند که سعی داشتند تحقیقاتی وسیع روی مرد درختی انجام دهند. آنها به دولت اندونزی پیشنهاد دادند ددی را به آمریکا ببرند و رویش تحقیق کنند و راه درمانی برای این بیماری عجیب پیدا کنند اما در کمال تعجب، مسوولان کشور اندونزی با رفتن ددی مخالفت کردند.
این فقط ددی اندونزیایی نیست که کم‌کم دارد به یک کنده درخت تبدیل می‌شود. کیلومترها آن‌طرف‌تر در روسیه هم جوانی هست که در سینه‌اش درخت سبز شد!
در برخی گونه ها مانند کبوترها و فلامینگوها، هم پرنده نر و هم پر ماده می توانند برای مراقبت از جوجه ها شیر چینه دان تولید کنند. در گونه های دیگر مانند پنگوئن های امپراتور فقط یک پرنده والد شیر چینه دان تولید می‌کند.