کتاب‌هایی که شخصیت شما را فاش می‌کند!

بدون اینکه بدانید، سبک کتاب خواندنتان، شخصیت شما را فاش خواهد کرد.
تصویر کتاب‌هایی که شخصیت شما را فاش می‌کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، تمایلات روزمره افراد چیزهای زیادی در مورد اینکه چه کسی هستند را بیان می‌کند و گزینه عالی برای درک ماهیت واقعی افراد، روش خواندن آنان و آنچه می‌خوانند است.

انواع سبک خواندن کتاب

سبک‌های خواندن انواع مختلفی دارد و شامل خواندن سرگرم‌کننده و تصادفی، متصل و پایدار، سریع و عملی و همه یا هیچ است.

در سبک سرگرم‌کننده و تصادفی، افراد در الگوهای خواندن خود تصادفی‌تر عمل می‌کنند و دلیل آن ماهیت خودانگیخته آنان است. این افراد برخی اوقات زمان زیادی صرف مطالعه می‌کنند سپس یک مدت هیچ کتابی نمی‌خوانند. برای آنان الگو معمول این است که ۲ تا سه کتاب به‌طور همزمان بخوانند و از یک کتاب به سراغ کتاب دیگری بروند بدون اینکه هر کدام را تمام کنند. تنوع، چاشنی مطالعه برای این گروه است؛ از کتاب عاشقانه، علمی تخیلی، علمی و تاریخی گرفته تا متونی که ذهن روشن آنان را درگیر نگه دارد. آنان برای ماجراجویی، سرگرمی، پرورش تخیل خود و قطع ارتباط با زندگی روزمره کتاب می‌خوانند. تبلت‌ در سفر، کتاب برای خانه و فایل صوتی را در خودرو ترجیح می‌دهند.

گروه متصل و پایدار خوانندگان ثابت‌ قدم‌تر هستند. آنان معمولا یک کتاب را در یک زمان می‌خوانند و آن را تمام سپس کتاب بعدی را شروع می‌کنند. این گروه همیشه یک کتاب دارد، داستان‌های تخیلی مانند رمان‌های معمایی را ترجیح می‌دهد و هر عنوان را از نویسنده‌ای که دوستش دارد می‌خواند. بر اساس موقعیت زندگی که در آن قرار دارند ممکن است بر خودسازی یا یادگیری تمرکز کنند و کتاب‌ها با داستان واقعی انتخاب محبوبی برای آنان شوند. برای این گروه افراد کتاب‌های صوتی هنگام رانندگی یا انجام کارهای خانگی عالی هستند، اگرچه اکثر خوانندگان این گروه کتاب‌های واقعی را ترجیح می‌دهند. آنان علاقه‌مند به آغوش گرفتن یک کتاب واقعی هستند مطالعه برای آنان روشی در پرورش خود است. ایجاد فضای مطالعه شخصی راحت، آنان را بیشتر به خواندن کتاب جلب می‌کند، زیرا مشتاق هستند که هنگام مطالعه در مکانی راحت و دنج باشند.

گروه سوم به کتابی نیاز دارند که سریع با آنان صحبت کند، نیاز عملی زندگی این افراد را برطرف کند، یا کتابی بسیار سرگرم‌کننده باشد که به زندگی روزمره ارزش بدهد. آنان همچنین ممکن است به انتهای کتاب مراجعه کنند تا نتیجه داستان را بفهمند و تعیین کنند که آیا ارزش دارد که روی خواندن کتاب مذکور وقت بگذارند یا خیر. کتاب‌های صوتی، کتاب‌های مورد علاقه این افراد هستند زیرا می‌توانند همزمان با گوش دادن به کتاب، چند کار را انجام دهند. تبلت یا کتاب کاغذی گزینه‌ای برای سفر محسوب می‌شوند و یکی از دلایلی که این گروه ممکن است کتاب کاغذی را ترجیح دهد این است که نتیجه فیزیکی مطالعه خود را ببیند و بدانند که چقدر از آن را خوانده و چقدر باقی مانده است. کتاب‌های خودیاری، از دیگر کتاب‌های مورد علاقه این گروه است اما اگر آنان داستان بخوانند، یک داستان تاریخی خوب محبوب خواهد بود. اگر کتابی به اندازه کافی جذاب نباشد، نیازی به تمام کردن کتاب احساس نمی‌کنند. آنان افرادی هستند که بیشتر از زمان برای صرف مطالعه روی کتاب‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

افراد گروه چهارم در گرایش به خواندن همه یا هیچ هستند آنان یا عاشق خواندن هستند یا نیستند. خواندن باید ارزشی در زندگی ایجاد کند تا احساس کنند ارزش این را دارد که برای آن وقت صرف کنند. در عین حال، خوانندگان گروه چهارم به احتمال زیاد کتاب را تمام می‌کنند حتی اگر از آن لذت نبرند. طبیعت ثابت آنان از این افراد می‌خواهد کتاب را تا انتها دنبال کنند. قبل از تصمیم‌گیری بیشترین زمان را برای خواندن نقدهای کتاب می‌گذارند. آنان به ژانرها و نویسندگان خاصی که از آنها لذت می‌برند وفادار هستند تا وقت خود را تلف نکنند. برای آنان کتاب‌های کاغذی اولویت دارند، زیرا آنان کتاب صوتی را کتاب به حساب نمی‌آورند. حال با دانستن این موارد در کدام گروه قرار دارید؟

شخصیت افراد بر اساس سبک داستان

بر اساس نظرسنجی جدید، افرادی که دوست دارند کتاب‌های اکشن/ماجراجویی بخوانند، سخاوتمندانه‌ترین افراد هستند. نظرسنجی از ۲۰۰۰ فرد که مکررا کتاب می‌خواندند، تفاوت‌های شخصیتی بین دوستداران ژانرهای مختلف را مورد بررسی قرار داد و دریافت که خوانندگان کتاب‌های ماجراجویی بیش از ۲۰ درصد بیشتر از دیگران سخاوتمند هستند.

جای تعجب نیست که خوانندگان کتاب‌های عاشقانه همیشه یا اغلب بیش از همه (۳۷درصد) رویاپردازی می‌کنند اما به احتمال زیاد می‌گویند که اغلب افراد نگرانی هستند (۵۲درصد). از طرف دیگر، کسانی که از خواندن بیوگرافی لذت می‌برند، کمترین احتمال نگرانی را به‌طور منظم دارند (۴۹درصد).

از بین همه ژانرها، داستان (۳۷درصد)، معمایی یا جنایی (۳۵درصد) و عاشقانه (۲۶درصد) از محبوب‌ترین کتاب‌ها هستند.

به‌طور متوسط، پاسخ‌دهندگان ۱۰ ساعت در هفته را صرف مطالعه می‌کنند، اگرچه ۴۵ درصد اذعان کردند که بیش از این مدت کتاب می‌خوانند. کسانی که کتاب‌های داستانی تاریخی یا هیجان‌انگیز را ترجیح می‌دهند، بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب می‌کنند.

این نظرسنجی که توسط OnePoll برای تعطیلات اپل انجام شده است، نشان می‌دهد بیشتر افراد در مکان راحتی از خانه خود مانند تخت خواب (۵۹درصد) یا کاناپه (۵۱درصد) و افرادی دیگر در سفر (۴۰ درصد) و در تعطیلات (۳۱درصد) مطالعه می‌کنند.

از هر ۱۰ دوستدار کتاب، هفت نفر می‌گویند که مجذوب کتاب‌های داستانی هستند. ۴۷ درصد می‌گویند کتاب‌ها به اندازه تعطیلات برای فرار از زندگی واقعی برای مدتی موثر هستند.

پاسخ‌دهندگان به قدری کتاب‌های خود را دوست دارند که ۷۱ درصد مطالعه را در مقایسه با سایر کارهای خانه در اولویت قرار می‌دهند. از هر چهار نفر، سه نفر وقت خود را برای مطالعه در خانه اختصاص می‌دهند (۷۸درصد) و ۶۶ درصد نیز برای مطالعه در تعطیلات وقت می‌گذارند. کسانی که از کتاب‌های عاشقانه (۸۲درصد) و کتاب‌های ماجراجویی (۷۹درصد) لذت می‌برند، به ویژه زمان خواندن کتاب در تعطیلات را در اولویت قرار دادند.

نیمی از علاقه‌مندان به کتاب می‌گویند که همراه داشتن کتاب در سفر ضروری است (۵۱درصد).

پاسخ‌دهندگان می‌گویند بهترین کتاب‌ها برای سفر ژانرهای جنایی (۳۸ درصد)، داستانی (۲۵ درصد) یا کتاب های هیجان انگیز (۲۵درصد) هستند.

بیش از یک سوم از افراد مورد بررسی به دلیل الهام گرفتن از کتابی (۳۸درصد) به مکانی سفر کردند و ۷۷ درصد از این پاسخ‌دهندگان این سفرها را به مکان ‌هایی مانند خانه شاعر انگلیسی، ویلیام وردزورث، دیوار بزرگ چین و پرو دنبال کرده‌اند. برخی از این افراد نیز در حال برنامه‌ریزی سفر (۷۱درصد) به مقصدهایی مانند آفریقای جنوبی، کاستاریکا و نیویورک هستند.

مکان‌های که افراد در تعطیلات بخواهند در آنجا اقامت کنند بر اساس کتابی که از آن لذت می‌برند نیز متفاوت است. خوانندگان کتاب‌های عاشقانه بیش از همه (۵۱درصد) از مکان‌های خانوادگی لذت می‌برند، در حالی که پاسخ‌دهندگانی که داستان‌های تخیلی (۳۹درصد) و کتاب‌ها با داستان واقعی (۳۸درصد)، می‌خوانند به‌طور یکسان از تفریحات گرمسیری استقبال می‌کنند.

جالب اینجاست که عاشقان کتاب‌ها با داستان ترسناک، تنها گروهی هستند که بازدید از شهرهای کوچک را ترجیح می‌دهند (۴۴درصد).

منابع

studyfinds.org

my.liveyourtruth.com

inkblotanalytics.com

منبع: ایسنا

597593

سازمان آگهی های پرسون