دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

اگر خیلی ثروتمند بودید و یک باغبان واقعا شگفت انگیز داشتید اولین کاری که می‌خواستید انجام دهید این بود که برای یک دوست آناناسی را به عنوان هدیه ارسال کنید. هم چنین، وجود آناناس بر روی میز ناهارخوری به عنوان نماد ثروتمند بودن قلمداد می‌شد و شبیه وضعیت خوردن یک کیف دستی برند گوچی بود!
کلاغ‌ها بیشتر از بسیاری از آدم‌ها خویشتن‌داری دارند. اگر کسی به شما غذایی پیشنهاد بدهد که می‌توانید همین الان داشته باشید یا غذای دیگری که خوشمزه‌تر است، اما باید منتظرش بمانید، کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟ این بچه‌زرنگ‌های پَردار ثابت کرده‌اند که می‌دانند کمی صبر کردن نتیجه بهتری می‌دهد.
در زمین گلف تله‌هایی مثل گودال‌های آب یا ماسه وجود دارد که افتادن توپ به داخل آن‌ها دردسری برای گلف‌بازها به حساب می‌آید، اما در سال 2012 در یک زمین گلف در جنوب ایالت کالیفرنیا یک مانع دیگر هم به زمین بازی اضافه شد: یک کوسۀ زنده که از هوا آمده بود.
اگر شماهم به استفاده از محصولات ارگانیک و تازه علاقه دارید می‌توانید برخی محصولات کشاورزی مانند خیار را خودتان در خانه پرورش دهید.
محققان با بررسی اسکلت‌های به‌جامانده از زنی که صدها سال پیش در یک کشتی غرق شده بود، چهره احتمالی او را بازسازی کردند.
پاتس برای انجام پروژه‌ی INPerspire از یک گروه هشت نفره با پیشینه و سبک زندگی مختلف خواست تا حین انجام کارهای روزمره‌شان به مدت شش هفته، کلاه بیس‌بال بپوشند. این طراح گفته است: «عرق، ما را مثل لباس می‌پوشاند، درست شبیه یک پوست دوم».
یک ماهیگیر که بیش از ۲۰ سال است در کنار رودخانه‌ای در ایالت «لوئیزیانا»ی آمریکا ماهیگیری می‌کند، هفته گذشته با موردی روبرو شد که قبلاً هرگز ندیده بود: دو دلفین صورتی کمیاب.
کلروفیل یک پیگمان سبز است که در بخش‌های سبز گیاهان، جلبک‌ها و برخی باکتری‌ها یافت می‌شود. این پیگمان نقش کلیدی در فرایند فتوسنتز دارد، که یک فرآیند ضروری برای تولید انرژی در گیاهان است. همچنین، کلروفیل مسئول ازدیاد رنگ سبز برگ‌ها و جلبک‌ها است.