دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

ذکر و یاد خدا از مهم ترین عوامل رسیدن به قرب الهی است که انسان را از جهان ماده به عالم معنا و معنویت می رساند . ذکر ایام هفته علاوه بر ثواب بسیاری که دارد، برای رفع مشکلات نیز بسیار مجرب است.
در ازدحام و شلوغی مرکز پایتخت و انتهای یکی از کوچه‌های خیابان شریعتی، خانه‌ای آجری بنا شده که صاحب آن، طراح و معمار بسیاری از بناهای تاریخی تهران و از بزرگ‌ترین معماران تاریخ ایران بود.
اذکار نافعه حداقل ذکر و دعاهایی است که با مداومت بر خواندن آنها می توان از فضایل بسیاری بهره مند شد مانند تقویت قلب و حافظه، رفع گرفتاری، آمرزش گناهان و افزایش روزی.
محدوده سرچشمه و عودلاجان در سال‌های نسبتا دور، به‌خصوص در دوره قاجار، محل زیست رجال صاحب منصب پایتخت بود و به همین دلیل در مقایسه با سایر محله‌های تهران، خانه‌های قجری یا به‌عبارتی بناهای تاریخی بیشتری دارد.
پیشنهاد سفر با دوچرخه از آن پیشنهادهایی است که طرفداران هیجان به شدت از آن استقبال می‌کنند. واقعا هم رکاب زدن در این هوای بهاری و طبیعتی که رنگارنگ شده وسوسه‌کننده است.
تهران را می‌توان شهر باغ‌ها نامید؛ گر چه این شاخصه امروزه وجود ندارد اما در منابع متعدد آمده است که تهران روزگاری به این صفت شناخته می شد.
واگن‌های اسبی یا تراموا شهری تهران به عنوان نخستین سیستم حمل و نقل عمومی تهران در ۲۹ آبان ۱۲۶۸ ه. ش (۱۳۰۷ه. ق) با حضور ناصرالدین شاه در تهران افتتاح شد. این واگن‌ها به وسیله دو یا چهار اسب روی ریل حرکت می‌کرد.
گفتن ذکرهای الهی باعث آرامش قلب ها و حیات معنوی انسان است؛ قلب خسته و افسرده انسان با «یاد خدا» طراوت می یابد و در کشاکش مشکلات و انبوه گرفتاری ها به یاد معشوق است که اطمینان و آرامش را برای جانها به ارمغان می آورد.
تماشای قلعه شوش یا قلعه فرانسوی‌ها از نزدیک بسیار جذاب است. این قلعه مکانی مناسب برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری تلفیقی ایرانی اروپایی است. در این قلعه چشم‌انداز زیبایی از شهر را قابل مشاهده است.
معرفی یکی از مقاصد بازدید گردشگران در نوروز ۱۴۰۳

به زنجان سفر کنیم/ موزه مردان‌نمکی(مومیایی) جاذبه دیدنی است

موزه باستان شناسی و مردان نمکی زنجان که در عمارت ذوالفقاری قرار دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر زنجان به شمار می‌رود. این عمارت امروزه محلی برای حضور گردشگران شده و وجود آثار گرانبها به خصوص مردان نمکی در این محل، توجه هر گردشگری را به خود مبهوت می‌کند.
از قالبهای سیلیکونی برای قالب گیری و درآوردن اشکال دلخواه برای مصارف گوناگون استفاده می گردد. به دلیل انعطاف پذیری و دوام بسیار زیاد قالب های سیلیکونی در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند(برای رزین،پلی استر،صابون و پودر سنگ ترکیه و..)
روایات جالبی از اتفاقات عجیب و غریب در کاخ سعدآباد، که رضاخان سردار سپه آن را برای اقامت خود و خاندانش انتخاب کرد، وجود دارد ولی روایت این گزارش مربوط به یک کینه طولانی پهلوی دوم است که منشاء آن در این کاخ اتفاق افتاد.
"مارک کورلانسکی" نویسنده و روزنامه نگار در کتاب جدید خود قصد دارد به هسته کمیاب‌ترین ماده غذایی در جهان از نظر متداول بودن در استفاده دست یابد.