دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

یکی از پیامدهای زندگی آپارتمان‌نشینی، دورشدن بچه‌ها از بازی‌ها و فعالیت‌هایی است که تحرک، سروصدا، رقابت و هیجان به همراه دارند؛ برای جبران این موضوع که به باور کارشناسان در رشد و شکوفایی خلاقیت بچه‌ها تاثیر نامطلوبی دارد، مجموعه‌هایی با فضاسازی و امکانات مناسب طراحی شده است.
کتاب «سنگر و قمقمه‌های خالی» اثر شناخته‌شده‌ دیگری از بهرام صادقی است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۴۹ در انتشارات کتاب زمان منتشر شد و در واقع مجموعه‌ای از ۲۴ داستان کوتاه اوست که در فاصله ۱۳۳۵ تا ۱۳۴۶ در نشریه‌هایی نظیر سخن، کیهان هفته، کتاب هفته و فردوسی به چاپ رسیده‌اند.
یکی از پرطرفدارترین برنامه های که در جزیره کیش برگزار می شود کنسرت خواننده های مشهور است. در این مقاله سعی داریم راهنمای کاملی از تهیه بلیط و برنامه های زمان بندی کنسرت ها را در اختیار شما قرار دهیم.
چشم‌اندازی نوستالژیک از ورودی یک کاروانسرا، راهدارخانه‌ای در مسیر تهران و کرج و مردی مرموز بر روی سکوی اجرای تعزیه؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی ایرانیان در دوران قاجار می‌بریم.
در این بخش از مطالب درباره اینکه روزهای قمر در عقرب دی ۱۴۰۲ چه روزی است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.
ورود همشهریان ارمنی به محله‌های مختلف تهران، داستانی خواندنی است که با هویت برخی محله‌های شهر گره خورده. اگرچه تاریخچه ورود ارامنه به ایران به دوران سلطنت شاه عباس صفوی برمی‌گردد، اما در دوران زندیه و پس از آن در دوران حکومت قاجاریان بود که پای ارامنه به تهران باز شد.
روز مادر بهترین روز سال برای شاد کردن دل مادرها و تشکر از زحمات‌شان است. اما این روزها به‌دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است خرید هدیه برایتان مشکل باشد. نگران نباشید راه‌حل‌هایی عالی برای تبریک روز مادر وجود دارد.
از قدم زدن با چمدان خالی تا له کردن انار؛

آشنایی با ۱۴ جشن مختلف شب سال نو در سراسر جهان

سال نو در کشورهای مختلف عموما همراه با آتش‌بازی، ساز و سرود و کارناوال‌های شهری جشن گرفته می‌شود اما هرملتی با فرهنگ‌ها و رسوم مختلف به استقبال سال نو می‌رود.
فنلاندی‌ها شاید شادترین مردم جهان باشند، اما چند سنت غیرعادی هم دارند. در اینجا ۵ حقیقت شگفت انگیز در مورد شادترین کشور جهان آورده شده است.
مراجعه روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر به راسته‌های تجاری محدوده بازار لزوم تعریض برخی معابر و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تردد و خرید آسان‌تر مشتریان را دوچندان می‌کرد. ۱۵ سال پیش با پیگیری‌های احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل انجمن اسلامی بازار، پروژه پیاده‌راه ۱۵ خرداد به سرانجام رسید.
مجله اینترنتی «تی‌سی کندلر» که هر ساله اسامی از «جذابترین مردان» و «زیباترین زنان» را در اواخر سال میلادی منتشر می‌کند ساعاتی قبل نیز اسامی «صد چهره برتر» خود را منتشر کرد.