بهترین دعا و سوره قبل از خواب

اگر شماهم به دنبال ذکرها و سوره هایی برای قبل از خواب هستید در این مطلب بهترین سوره های آرامش بخش برای قبل از خواب را برایتان معرفی کرده ایم.
تصویر بهترین دعا و سوره قبل از خواب

به گزارش سایت خبری پرسون، احتمالا شنیده اید که خواندن سوره حمد قبل از خواب و یا تلاوت سوره یاسین قبل از خواب فضیلت بسیار دارد ولی این دو سوره تنها سوره هایی نیستد که خواندنشان پیش از خواب توصیه شده است. در احادیث و روایات برخی از سوره ها به عنوان سوره های مجرب و پرفضیلتی معرفی شده اند که قبل از خواب خواندن آیات این سوره ها، برای فرد اثرات فوق العاده شگفت آوری به همراه دارد و شما لیست این سوره ها را در ادامه این بخش مشاهده می کنید.

سوره واقعه قبل از خواب

از امام باقر علیه السلام روایت شده:

هر کس هر شب پیش از خواب سوره واقعه را قرائت کند در حالی خداوند را دیدار می کند که چهره اش مانند ماه شب چهاردهم می درخشد.(ثواب الاعمال، ص117)

سوره خواب

سوره ملک قبل از خواب

پیامبر (ص) فرمودند:

در کتاب خدا سوره ای است که سی آیه دارد و هر کس پیش از خوابیدن آن را قرائت کن خداوند برای او سی حسنه می نویسد و سی گناه از او را پاک می کند وسی درجه بر دجات او می افزایدو فرشته ای از فرشتکان خدا مأمور میشود تا بال هایش را بر روی او بگسترد و او را از هر بدی و آفتی نگه دارد تا از خواب بیدار شود و این سوره از جانب صاحبش در روز قیامت مجادله می کند و ان سوره ملک است.( کنزالعمال، ح 2708)

امام صادق (ع) درباره ثواب خواندن سوره ملک قبل از خواب فرمودند:

هر کس سوره ملک را در نماز واجب خود یا پیش از آنکه بخواند قرائت نماید تا صبح در امان الهی خواهد بود تا وارد بهشت شود.(ثواب الاعمال، ص119)

ثواب خواندن سوره تکاثر قبل از خواب

پیامبر اکرم(ص) فرموده اند:

هر کس سوره تکاثر را در هنگام خواب با نیت صادق قرائت نماید 70 هزار حسنه به او داده می شود و 70 هزار گناه از او پاک می شود و 70 هزار درجه به او عطا می شود. قرائت کننده این سوره می تواند از خانواده، همسایه و دوستانش شفاعت کند و خداوند سختی های برخورد با فرشتگان نکیر و منکر را برای او هموار می سازد. (الدرالمنثور، ج6، ص386)

امام صادق (ع) نیز درباره خواندن سوره تکاثر قبل از خواب فرمودند:

هر کس این سوره را در هنگام خواب بخواند خداوند گناهان 50 سال گذشته اش را می بخشد. (الکافی، ج2، ص539)

سوره توحید قبل از خواب

امام علی (ع) فرمودند:

هر کس هنگام خوابش سوره توحید را قرائت نماید خداوند50 فرشته را مأمور حراست و نگهبانی او قرار می دهد.(مکارم الاخلاق، ص289)

خواندن سوره فلق، ناس و آیة الکرسی قبل از خواب

امام باقر (ع) فرمودند:

هر کس در خواب چیزی موجب ناراحتی او می شود وقتی به رختخوابش می رود سوره های فلق و ناس و آیة الکرسی را قرائت نماید.(من لا یحضره الفقیه، ج1، ص469)

هر کس سوره های «فلق» و «ناس» را هر شب قرائت نماید از شر جن و و وسوسه های شیطانی در امان خواهد بود و هر که آن را نوشته و بر کودکی بیاویزد از شر جن و آزار دهنده ها مصون است. (المصباح کفعمی، ص461)

قبل از خواب چی بخونیم؟

حضرت محمد(ص) فرمودند:

هر که سوره های توحید و ناس و فلق را هر شب 10 مرتبه بخواند مانند این است که تمام قران را قرائت کرده و از گناهانش خارج می شود مانند روزی که از مادر متولد شده است و اگر در آن روز یا شب بمیرد به مرگ شهادت مرده است.(البلد الامین، ص33)

فضیلت خواندن سوره علق قبل از خوابیدن

در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است:کسی که سوره علق را در شب یا روز قرائت نماید و پس از آن از دنیا برود شهید از دنیا رفته است و در درجه شهیدان و مانند کسی است که در رکاب رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم جهاد کرده است.(ثواب الاعمال، ص124)

خواندن سوره لیل قبل خواب

هر کس هنگام خواب سوره لیل را پانزده بار قرائت کند در خوابش جز آنچه از خیر و خوبی دوست دارد در خواب نبیند و خواب بد نخواهد دید و هر کس در نماز عشا آن را بخواند مانند آن است که یک چهارم قرآن را خوانده و نمازش مورد قبول خداوند قرار می گیرد.(تفسیرالبرهان، ج5، ص675)

سوره حدید قبل از خواب

از امام باقر(ع) نقل شده است، کسی که «مُسَبِّحات» را پیش از خواب بخواند از دنیا نمی‌رود تا حضرت مهدی(ع) را درک کند و اگر از دنیا برود در همسایگی رسول خدا خواهد بود. (مکارم شیرازی، برگزیده تفسیر نمونه، 1382ش، ج5، ص92)

مُسَبِّحات سوره‌هایی از قرآن که با تسبیح خداوند آغاز می‌شوند. هفت سورهٔ اِسراء، حَدید، حَشْر، صَفْ، جمعه، تَغابُن و اَعْلی سوره‌هایی هستند که با یکی از مشتقات واژه سبح آغاز می‌شوند. البته درباره اینکه مسبحات شامل همه این سوره‌ها می‌شود، اختلاف‌نظر وجود دارد. پرداختن به اصول دین، از مضامین مشترک این سوره‌ها است.

سوره قدر قبل از خواب

امام باقر (ع) فرمودند:

هر کس سوره قدر را هر شب صد بار تلاوت نماید پیش از آغاز صبح بهشت را خواهد دید. (جامع احادیث شیعه، ج15، ص126)

هر کس سوره قدر را در هنگام خواب و پس از بیداری قرائت کند اجر و ثواب آن لوح محفوظ را سرشار خواهد کرد.(مستدرک الوسائل، ج4، ص293)

هر کس سوره قدر را در هنگام خوابیدن 11 بار بخواند خداوند نوری برایش می آفریند که گستردگی آن جهان هستی را در برمی گیرد که در هر درجه آن هزار فرشته است. و ایشان تا صبح برای قاری این سوره طلب مغفرت می کنند.(جامع احادیث شیعه، ج15، ص149)

منبع: نمناک

705175