بانوی اول‌ ایران؛ تنها یک نفر مانده!

این مطلب شامل اطلاعاتی درباره همسران دونامزد نهایی از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است.
تصویر بانوی اول‌ ایران؛ تنها یک نفر مانده!

به گزارش سایت خبری پرسون، دانستن جزئیاتی از زندگی خصوصی دو نامزد نهایی از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شاید برای مردم جالب باشد.

فاطمه سجادی؛ همسر سعید جلیلی

درباره فاطمه سجادی اطلاعات زیادی در وبگاه‌ها و رسانه‌ها وجود ندارد، جز اینکه گفته می‌شود پزشک عمومی است و سال ۱۳۷۱ با سعید جلیلی ازدواج کرده است. حاصل ازدواجشان نیز پسری به نام سجاد است. برخی رسانه‌ها مدعی‌اند فاطمه سجادی به عنوان پزشک عمومی فعالیت می‌کند و «شخصیتی مستقل» از سعید جلیلی دارد و «حاشیه‌نشینی» را ترجیح می‌دهد.

از میان این زنان، یک نفر بانوی اول‌ ایران خواهد شد

به‌رغم ادعاهایی از این دست، از آنجا که تاکنون هیچ عکس و مصاحبه‌ای از او منتشر نشده، این احتمال مطرح می‌شود که رئیس «دولت در سایه» همسرش را نیز در سایه نگه داشته است. این احتمال وقتی تقویت شد که به جای همسر سعید جلیلی، امیرحسین ثابتی، نماینده فعلی مجلس، به برنامه «گفت‌وگوی صمیمی» تلویزیون رفت و درباره زندگی خصوصی این نامزد انتخابات صحبت کرد. حال‌آنکه این برنامه مختص خانواده‌ها و نزدیکان نامزدها است.

همسر مسعود پزشکیان؛ فوت در تصادف

مسعود پزشکیان سال‌ها قبل با همسرش که گفته می‌شود متخصص زنان و زایمان بود، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج چهار فرزند بود. زندگی مشترک این نامزد انتخابات ریاست‌‌جمهوری در سال ۱۳۷۳ با فوت همسر و یکی از فرزندانش در سانحه تصادف به پایان رسید. مسعود پزشکیان پس از فوت همسرش دیگر ازدواج نکرد و بعدها در مصاحبه‌ای گفت: «تصمیم گرفتم تنها بمانم چون بچه‌ها ممکن بود با این موضوع (ازدواج مجدد) کنار نیایند.»

از میان این زنان، یک نفر بانوی اول‌ ایران خواهد شد

مسعود پزشکیان اکنون یک دختر به نام زهرا و دو پسر به‌ نام‌های مهدی و یوسف دارد. پیش‌تر پسران این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در مصاحبه‌ای گفته بودند که وقتی مادرشان زنده بود، هم پدر در خانه آشپزی می‌کرد. خود او در مصاحبه‌‌ای درباره نحوه آشنایی با همسرش گفته بود: «با همسرم هم‌دانشگاهی و هر دو عضو انجمن اسلامی بودیم. آن زمان فقط دو نفر از دانشجویان دختر در دانشگاه چادری بودند که یکی از آن‌ها همسر من بود. وقتی با انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها تعطیل شد، از او خواستگاری کردم و خیلی راحت و ساده با مهریه یک جلد قرآن مجید، یک جلد مفاتیح‌الجنان و یه شاخه نبات ازدواج کردیم و زندگی دانشجویی خود را ادامه دادیم.»

پزشکیان و همسرش در دوران جنگ نیز مسئول اکیپ‌های اضطراری لشکر عاشورا بودند و ماموریت اعزام افراد به جبهه‌ها را برعهده داشتند.

694418