انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه الگوی تغییر ساعات و تعطیلی ادارات در خوزستان به سایر نقاط کشور نیز تسری پیدا کرده است، گفت: کاهش ساعات اداری در خوزستان ۲۰۰ مگاوات کاهش بار به همراه داشته و تاثیر آن در کل کشور حدود ۸۰۰ تا یک هزار مگاوات خواهد بود.
طی روزهای اخیر مقایسه آماری درمورد مصرف برق در ایران و جهان در فضای مجازی می‌چرخد که نشان می‌دهد سرانه مصرف برق ایران به نسبت سایر کشورها کم است؛ اما در این مقایسه یک خطا وجود دارد. خانوارهای ایرانی از دو انرژی گاز و برق استفاده می‌کنند و بدون در نظر گرفتن این دو نمی‌توان سرانه مصرف برق را با سایر کشورها که کل انرژی خانگی را با استفاده از برق تامین می‌کنند، مقایسه کرد.
مدیرعامل توانیر به حادثه‌ای برای یکی از پست‌های برق شرق تهران و در تهرانپارس رخ داد اشاره کرد و گفت: همکاران صنعت برق در تلاشند این مشکل برطرف شود. امید است این مسئله امشب برطرف و دیگر خاموشی در این منطقه نداشته باشیم.
اطلاعیه شماره ۷ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛

درخواست شرکت توزیع از مردم برای حداکثر صرفه‌جویی مصرف برق در پایتخت

با توجه به تداوم برخی محدودیت‌های فنی در شبکه توزیع برق مناطق شرقی پایتخت، از تمامی هموطنان ساکن پایتخت درخواست می‌شود حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف برق به‌عمل آورند.
درست است که کشورمان از نعمت نفت برخوردار است، اما به دلیل قرار گرفتن درآمد نفتی در بودجه دولت این موضوع در زمینه تحریم های نفتی به شکل مستقیم به تمامی قسمت های اقتصاد ایران ضربه وارد می کند.
وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از بزرگترین و وسیع‌ترین شبکه‌‌های توزیع برق در منطقه را داریم، گفت: خاموشی برنامه‌ریزی نشده مربوط به اتفاقات و حوادث است و چنین شبکه بزرگی حتی اگر کمبود تولید هم نداشته باشد، بروز اشکالات پیش‌بینی نشده در آن اجتناب ناپذیر است.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته گفت که کابین آسانسورهای جدید عموما هنگام قطع برق به طور اتوماتیک به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شوند، اما اگر به هر دلیل این امر محقق نشد و فرد آموزش دیده‌ای که بتواند مطابق دستورالعمل هر آسانسور، فرد را خارج کند در ساختمان نبود باید با آتش نشانی تماس گرفته شود.

رئیس اتحادیه انجمن‌ انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با بیان اینکه روش سنتی احداث نیروگاه گازی و برقابی باید کنار گذاشته شود، گفت: اکنون باید تاکنون 5 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر داشتیم در حالی که فقط 800 مگاوات داریم، تنها راه این است که مسیری که همه دنیا رفته‌اند طی کنیم، یعنی عاقلانه فکر کنیم، روی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنیم که منابع اولیه آن نه آب و نه گاز است.

تیم‌های نظارت ویژه شبانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با همراهی نمایندگان دادستانی به منظور قطع روشنایی‌های غیرضروری و تزئینی ساختمان‌های اداری و تجاری و برج‌های مسکونی پایتخت، از امشب/۱۹تیر/ فعال می‌شوند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین همه قوا و دستگاه‌ها برای مدیریت خاموشی‌ها شکل گرفته و ان شاءالله بتوانیم در سایه این همدلی از شرایط اضطراری به وجود آمده عبور کنیم.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۶:

نشتی آب لوله‌های ۵۰ ساله در تهران سبب فرونشست زمین شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۶ گفت: حادثه فرونشستی که اتفاق افتاد تلنگری است که درتابستان با توجه به فصل گرما و پوسیدگی لوله های آب بیشتر مراقب شرایط باشیم.
یک منبع آگاه گفت: سه تن از پرسنل یکی از نیروگاه‌های مهم برق در کشور که وظیفه تولید و برق رسانی به شهرهای بزرگ را دارد به جرم همکاری با گروهک‌های ضد انقلاب توسط نهادهای نظارتی شناسایی و دستگیر شدند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: اکثر منابع تأمین آب روستاها در استان اردبیل خشک شده و مشکلات و چالش‌ها چندین برابر شده است.