اعتراض به خنکی بیش از اندازه هوا در بانک ها

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به گلایه برخی هموطنان از خنکی بیش از اندازه دمای هوا در بانک ها گفت: مردم می گویند در این شرایط گرما، در برخی بانک ها احساس سرما می‌کنیم.

تصویر اعتراض به خنکی بیش از اندازه هوا در بانک ها

به گزارش سایت خبری پرسون، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه مصرف برق بیش از ۵۲ هزار اداره و سازمان کشور از طریق کنتورهای هوشمند پایش می شود، از گزارش های مردمی واصله در خصوص بدمصرفی برق در برخی بانک ها، فرودگاه ها، مراکز آموزشی و خبر داد.

وی ادامه داد: در برخی بانک ها مردم ابراز کرده اند از شدت پایین بودن دمای محیط احساس سرما کرده اند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: روشن بودن همه وسایل سرمایشی در مراکز آموزشی که در تابستان تعطیل هستند صحیح نیست و باید صرفا همان اتاقی که پرسنل حضور دارند، سیستم های سرمایشی روشن شود.

رجبی مشهدی مصرف کنونی کشور را از برخی کشورهای اروپایی بیشتر دانست و افزود: اکنون در آستانه رسیدن به نیاز مصرف ۸۰ هزار مگاواتی هستیم که شرایط بسیار سخت و فشار زیادی را به شبکه وارد می کند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از پرسنل صنعت برق در آماده باش کامل بوده و بی وقفه برای تامین برق پایدار مشترکان در حال فعالیت هستند.

توانیر از قبض برق ۵۰ میلیون تومانیِ یک مشترک خانگی نیاوران‌نشین که در خرداد امسال ۱۶ هزار کیلووات ساعت برق مصرف کرده خبر داد و اعلام کرد: مصرف برق این خانه معادل یک محله با ۵۳ خانه است.

عسگرنژاد مهندس نیروگاه گفت که کارگران صنعت برق برای سرپا نگه داشتن شبکه «یک ماه است که خواب و خوراک ندارند»

چهارشنبه هفته گذشته نیروگاه‌های ایران ۱.۶ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کردند. رقمی که ۱.۵ برابر حداکثر تولید برق ثبت شده در کشور ترکیه است.

منبع: ایرنا

728277