انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نیرو در دولت سیزدهم باید علاوه بر توان مدیریتی بالا، از بدنه صنعت آب و یا صنعت برق بوده و مشکلات این دو صنعت زیربنایی کشور را از نزدیک درک کرده باشد؛ چرا که با چالش‌های متعددی که پیش روی وزیر جدید هست، فرصتی برای آزمون و خطا نیست.
پس از توافق اوپک پلاس؛

نفت برنت 1.44 درصد سقوط کرد

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام شاخص بین‌المللی برنت، تا ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران، ۱.۴۴ درصد سقوط کرد و به ۷۲.۵۳ دلار رسید.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: رشد مصرف انرژی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته در حالی که متوسط رشد مصرف چند سال گذشته زیر دو درصد بوده است.

‎به دلیل داشتن انرژی مانند گاز و مازوت فراوان در ایران تولید برق نیز به راحتی امکان پذیر است، اما در چند سال اخیر به دلیل بی توجهی وزارت نیرو به توسعه نیروگاهی کشور برای افزایش تولید این روزها در اوج مصرف برق در کشور با خاموشی پی در پی مواجه هستیم و دولت را بر آن داشته تا کارخانه ها را از حالت عادی فعالیت خارج کند و ساعت فعالیت ادارت و بانک ها را نیز کاهش دهد.
وزیر نیرو با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور اعلام کرد : تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت از بنچ‌مارک جهانی برنت ۰.۳۵ درصد افت کرد و به ۷۶.۲۳ دلار رسید.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون برای مدیریت خاموشی ها تا حدودی اجرایی شده اما امیدواریم با اقداماتی که در روزهای آینده صورت می‌گیرد باقی مصوبات نیز عملیاتی شود تا شاهد کاهش خاموشی ها در سراسر کشور باشیم.
یک مقام مسئول گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال تاکنون با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۰۶ میلیون مگاوات ساعت انرژی گذشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قطعی مکرر برق در بخش‌های مختلف کشور نتیجه ترک فعل‌ها و سوءمدیریت‌ها در وزارت نیرو است که از جمله آن می‌توان به عدم توجه به افزایش و توسعه نیروگاه‌های برق اشاره کرد.