انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ابتدای سال ۱۳۹۸ میزان مصرف آب در تهران کمتر از سه میلیون متر مکعب نبوده و به طور کلی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف آب شرب در تهران به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت برای ارائه توضیح درباره خط لوله گوره جاسک و سؤالات و ابهاماتی که در این پروژه وجود دارد هفته آینده در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس حاضر می‌شود.
نقش کابینه حسن روحانی در تنش آبی کشور؛

همه مقصر هستند الا دولت!

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در روزهای پایانی عمر دولتش با سبک و سیاق همیشگی تقصیر ناکارآمدی‌ها و وضعیت کنونی کشور در تمام بخش‌ها را به گردن زمین و زمان می‌اندازد، الا کم‌کاری و اتخاذ تصمیمات اشتباه در دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری اش.
در سال 82 موافقتنامه‌ای میان ایران و کویت برای صادرات آب به این کشور امضاء می‌شود؛ اما مجلس هفتم به دلیل خشکسالی با آن موافقت نکرده و طرح اجرا نمی‌شود.
دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد قیمت سبد نفتی این سازمان دیروز اندکی کاهش یافت.
هند وچین برای کنترل بازار جهانی نفت از دو رویکر استفاده می‌کنند: ذخایر نفت خود را به بازار تزریق می‌کنند و انبارهای ذخیره کننده نفت خود را توسعه می‌دهند.
نماینده مردم خوزستان در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

مطالبه جدی مردم؛ استمرار جریان آبی پایدار در رودخانه‌های استان

مطالبه جدی که هم نمایندگان و خادمان مردم در مجلس دارند و هم مطالبه عمومی است، این است که در سال‌های گذشته طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های استان به ویژه رودخانه کارون بزرگ را داشته‌ایم که قطعاً تکرار و طرح کردن چنین برنامه‌هایی به ضرر جریان آبی پایدار در استان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران:

برق ۲۱۰ اداره به دلیل عدم رعایت تعدیل مصرف انرژی برق قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خبر داد: برق ۲۱۰ اداره دولتی و نهاد عمومی پر مصرف در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به دلیل عدم رعایت تعدیل مصرف انرژی برق قطع شد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه مجلس با احدی از پایمال‌کنندگان انفال و بیت‌المال رودربایستی ندارد گفت: ترک فعل وزیر نفت منجر به عدم‌النفع چند ده میلیارد دلاری برای کشور شده است که به سرعت پیگیر آن هستیم.
بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور گفت: کم‌بارشی و تأثیر آن در عملکرد نیروگاه‌های برق‌آبی، افزایش استخراج غیرمجاز رمزارز‌ها و تعمیرات نیروگاهی از علل قطعی برق در ماه گذشته است و در بحث تعمیرات نیروگاه‌ها، به‌ واسطه اینکه این نیروگاه‌ها سال گذشته با کمبود سوخت گاز مواجه شدند دیرتر وارد مدار تعمیرات اساسی شده بودند و تعمیرات تا اواسط خرداد طول کشید.