چرا برای روشنایی کارخانه، سوله و انبار از پروژکتور ال ای دی استفاده کنیم؟

پروژکتور ال ای دی، علاوه بر کاربردهای فراوان در فضای خارجی، برای استفاده به عنوان منبع اصل روشنایی در فضاهای بسته وسیع و گسترده نظیر سالن، سوله، کارخانه و انبار نیز بسیار مناسب است.
تصویر چرا برای روشنایی کارخانه، سوله و انبار از پروژکتور ال ای دی استفاده کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پروژکتور ال ای دی، علاوه بر کاربردهای فراوان در فضای خارجی، برای استفاده به عنوان منبع اصل روشنایی در فضاهای بسته وسیع و گسترده نظیر سالن، سوله، کارخانه و انبار نیز بسیار مناسب است. با به سر آمدن دوران استفاده از نورافکن‌های پرمصرف قدیمی که حرارت بسیار زیادی نیز تولید می‌کردند، پروژکتور‌های ال ای دی توانستند با مصرف بسیار کم، پخش نور باکیفیت و عالی، حرارت کمتر و طول عمر بالا، به عنوان اصلی‌ترین جایگزین پروژکتورهای قدیمی توسط مدیران صنعتی، مسئولان خرید، مدیران اجرایی، پیمانکاران و سازندگان انتخاب شوند. اگر هنوز به دنبال دلایل قانع‌کننده برای خرید پروژکتور ال ای دی جهت تامین روشنایی فضای خود هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

مزایای بی‌شمار پروژکتور ال ای دی در فضای کارخانه

پروژکتور ال ای دی در مقایسه با انواع دیگر نورافکن، بیشترین راندمان نور خروجی را دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا به محض تعویض چراغ‌ها و تجهیز سیستم نورپردازی فضا با پروژکتور ال ای دی، متوجه کاهش هزینه‌های مصرفی خود شوید. علاوه بر این، پروژکتور ال ای دی به سبب نور بسیار باکیفیت خود، تاثیر بسیار مثبتی بر انرژی و عملکرد افراد از جمله کارکنان داشته و باعث بالا رفتن راندمان کاری و به حداقل رسیدن اشتباهات ناشی از خطای دید و سهل‌انگاری می‌شود.

مقایسه پروژکتور ال ای دی و چراغ­های قدیمی

  • مصرف انرژی در پروژکتور ال ای دی در حدود یک‌پنجم نورافکن‌های قدیمی است که این یعنی کاهش چشمگیر هزینه‌های برق مصرفی. با خرید پروژکتور ال ای دی، هزینه های خرید طی مدت 35 ماه کاملا جبران شده و اگر طول عمر متوسط پروژکتور ال ای دی را 12 سال در نظر بگیریم، خرید این چراغ به مدت 9 سال برای شما در مقایسه با خریدهای قبلی پروژکتور قدیمی، سودآور خواهد بود. علاوه بر این طول عمر پروژکتور ال ای دی پنج برابر لامپ‌ها و نورافکن‌های قدیمی است.
  • یک مشکل بزرگ در پروژکتورهای قدیمی مدت زمان صرف شده برای رسیدن نور پروژکتور به حداکثر مقدار ممکن است. این مشکل در پروژکتور ال ای دی به صورت کامل برطرف شده و چراغ در همه لحظات با بیشترین راندمان نوری خروجی عمل می‌کند.
  • امکان تنظیم جهت دقیق تابش، تنظیم شدت نور تابیده شده، کنترل کردن زاویه نور خروجی و در نهایت تابش نور به محل دقیق و دلخواه، از مزایای پروژکتور ال ای دی است که باعث می‌شود بتوان بهترین روشنایی را با استفاده از این چراغ تامین نمود.
  • پروژکتورهای ال ای دی بسیار بهتر از مدل‌های قدیمی، قابلیت تعمیر و تعویض قطعات دارند و به همین جهت گارانتی‌های طولانی‌تر و معتبرتری نیز دارند.
  • به دلیل عدم استفاده از جیوه و یا مواد خطرناک دیگر در ساخت، تولید حرارت بسیار کمتر و همچنین قابلیت تنظیم تابش نور و جلوگیری از ایجاد خیرگی، پروژکتور ال ای دی بسیار بیشتر از مدل‌های قبلی پروژکتور، دوستدار محیط زیست است.

کدام پروژکتور ال ای دی را بخریم؟

در بالا سعی کردیم به مهم‌ترین دلایل برای انتخاب پروژکتور ال ای دی بپردازیم. اکنون که متوجه تفاوت‌های عمده پروژکتور ال ای دی و نورافکن‌های قدیمی شده‌اید بهتر است بدانید که پروژکتورهای ال ای دی خود به انواع و مدل‌های گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند که هریک کاربرد ویژه خود را دارند. از انواع مختلف پروژکتور ال ای دی می‌توان به پروژکتور SMD و پروژکتور COB اشاره نمود. تفاوت این دو پروزکتور در نحوه ساخت، کیفیت پخش نور و قیمت است. در دسته اول و قدیمی‌تر یعنی SMD که از نظر ظاهری، منبع نور آن نقطه نقطه است، قیمت نهایی ارزان‌تر، پخش نور گسترده‌تر اما با کیفیت و تفکیک رنگ کمتر است در حالی که در دسته دوم یعنی پروژکتور COB نور به صورت متمرکزتر و با شدت و کیفیت بیشتری می­تابد. به صورت کلی به دلیل اهمیت هزینه تمام شده و نیاز به پخش نور بالا در سوله، معمولا برای روشنایی کارخانه و انبار از پروژکتور SMD استفاده می‌شود. پروژکتور ال ای دی SMD در بازار محصولات روشنایی توان‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید پروژکتور اس ام دی اکووات را در توان‌های مختلف همراه با 3 سال ضمانت بی قید و شرط در تعداد دلخواه خود به صورت آنلاین خرید نموده و از نور زیبای آن بهره‌مند شوید.

منبع: دیجی کالا

740287