انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۵۲ سنت رسید.
طبق این گزارش درآمد حاصل از صادرات گاز طبیعی این شرکت به ۲۰.۰۱ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که از نظر حجم، این صادرات با رشدی ۱۵.۳ درصدی به ۱۰۸.۴ میلیارد دلار رسیده است.
طرحی در دستور کار مجلس که درصورت تصویب نهایی آن، دولت مکلف می‌شود استخراج روزانه یک میلیون بشکه نفت خام را مابه‌ازاء ساخت و تکمیل و تجهیز پروژه‌های ریلی، اعم از مترو، قطار سریع السیر، قطار مغناطیسی، قطار حومه و قطار دیزلی به صورت تهاتری به شرکت‌های دارای اهلیت داخلی اقدام کند.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: تمامی مشترکان تهرانی با توجه به لزوم جلوگیری از بروز نوسان و قطعی برق به‌ویژه در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و منازل شهروندان دارای بیمار مبتلا به کرونا، حداکثر صرفه‌جویی ممکن در مصرف برق را رعایت کنند.
بر اساس آمار رسمی منتشر شده وزارت نفت مجموع ذخایر استحصال شدنی نفت خام و میعانات گازی ایران بیش از ۱۵۴٫۸ میلیارد بشکه برآورد می‌شود؛ که این میزان معادل 10 درصد از مجموع کل ذخایر نفت خام موجود در جهان محسوب می‌شود.
نوشتن درباره پایان کار بیژن زنگنه در نفت، کار ساده‌ای نیست تا نه به جانب‌داری متهم شوی و نه به بی‌انصافی! اعتقاد دارم بیژن زنگنه، توسعه‌گراترین و مقتدرترین فردی بود که می‌توانست در دولت روحانی در راس وزارت نفت قرار گیرد. یادم هست در تابستان ۹۲، وضعیت نفت پس از بی‌ثباتی‌های مکرر، آن‌قدر ناگوار بود که حتی جمعی از مخالفان قدیمی زنگنه که عمده آن‌ها در طیف جنوبی‌های نفت هستند، خواستار انتخاب زنگنه بودند تا آرامش به کشتی طوفان‌زده نفت برگردد
سخنگوی صنعت برق با بیان این که اوج مصرف برق ساعات ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است، گفت: با خاموش کردن روشنایی‌های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه، امکان تامین برق برای تمام هموطنان فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با پیش‌بینی افزایش مصرف برق به ۶۶ هزار مگاوات، گفت: برای گذر از این شرایط نیازمند همکاری همه مشترکان هستیم.
دولت سیزدهم پنج‌شنبه گذشته با اجرای مراسم تحلیف قدرت را از حسن روحانی تحویل گرفت و آغاز به کار کرد. در حالی که همگان منتظر معرفی کابینه دولت هستند یکی از مهم‌ترین وزارت خانه‌های مهم که حدس و گمان‌های زیادی درباره وزیر آن زده می‌شود وزارت نفت است.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه داران سوخت کشور گفت: آب به دلیل سنگین بودن در سطحی پایین‌تر از بنزین قرار می‌گیرد، بنابراین با قاطعیت اعلام می‌کنم هیچ بنزینی مخلوط با آب به مشتری داده نمی‌شود.
وقتی عراق از ایران در برداشت طلای سیاه سبقت می گیرد؛

پشت پرده بدهی 60 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بدهی 60میلیاردی شرکت ملی نفت به شبکه بانکی اشاره کرده و عنوان شده ،‌ بدهی که در پایان سال‌97 بالغ‌بر 50میلیارد دلار بود و طی دولت دوم حسن روحانی بر میزان آن افزوده شده است.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۸ درصد افت کرد و به ۷۰.۷۰ دلار رسید.
شرکت گاز استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گاز در شهرری برای فردا (شنبه، ۱۶مرداد) از ساعت ۸/۳۰ الی ۱۶ خبر قطع خواهد شد.
بیژن زنگنه امروز در دیدار با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد: با خروج آمریکا از برجام (مه ۲۰۱۸ تاکنون) ایران از صادرات حدود ۲ میلیارد بشکه نفت خام محروم شد که این مقدار معادل حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.
میزان مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به ۶۳ هزار و ۸۰۳ مگاوات افزایش یافت که نسبت به روز قبل (سه‌شنبه) با رشد ۹۴۳ مگاواتی همراه شد.
مدیرکل روابط عمومی توانیر در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

موفقیت 10 تا 20 درصدی مصوبه الگوی مصرف برق دستگاه‌های دولتی

در مصوبه جدید هیئت وزیران به نحوی برنامه‌ریزی شده است که ساعت ۱۳ ظهر که مصارف خانگی برای بارهای سرمایشی افزایش پیدا می‌کند، ادارات مصارف خود را قطع کنند. می‌توان گفت که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از این مصوبه در این حوزه موفقیت داشته است.