انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: جبران خلاء ها، جلوگیری از خاموشی ها، آینده نگری برای تولید انرژی در مصارف خانگی، صنعتی و همچنین فراهم کردن شرایط برای صرفه جویی و غیره از جمله موضوعات مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی نیرو بود.
سخنگوی کمیسیون انرِژِی مجلس با اشاره به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در این کمیسیون گفت: حل مشکلات راه‌ها و ضرورت توسعه خطوط ریلی و هوایی بخشی از مطالبات اعضای کمیسیون از رستم قاسمی بود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به حضور وزرا راه، فرهنگ، صمت و نفت در این کمیسیون گفت: مدیریت بازار مصالح ساختمانی و تقلیل آثار تحریم با حمایت از تولید داخلی بخشی از تاکیدات فاطمی امین در این نشست بود.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام بنچ‌مارک بین‌المللی برنت، با ۱.۰۹ درصد سقوط کرد و به ۶۹.۸۲ دلار رسید.
وزیر انرژی روسیه در ماه ژوئیه اعلام کرده بود دولت قصد ممنوعیت صادرات بنزین را در بحبوحه افزایش قیمت داخلی سوخت دارد.
سخنگوی صنعت برق:

هفته آینده خاموشی نداریم

سخنگوی صنعت برق گفت: در روزهای آینده هوا گرم و مصرف برق افزایش می‌یابد؛ اما تمهیدات لازم اندیشیده شده تا هفته آتی را بدون مشکل سپری کنیم.
وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه میثاق ما خدمت به مردم است، گفت: امروز و در مواجه با مسائل و مشکلات، خدمت به مردم و رفع تک تک چالش‌های موجود در صنعت آب و برق میثاق ما بوده و خواهد بود.


مدیرعامل اسبق شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد:

وزیر پیشنهادی نیرو مشکل خاموشی‌ها را حل می‌کند

مدیرعامل اسبق شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو عملکرد خوبی در وزارت صنایع و معادن داشته افزود: وی می‌تواند با استفاده از تجربیات و تدابیر خود بسیاری از مشکلات را حل کند.
معاون هماهنگی توزیع توانیر از مصرف اضافی ۲۸۰۰ مگاوات برق خبر داد و گفت: در صورت همکاری نکردن مشترکین اداری و خانگی مجبور به قطع برق می‌باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

محرابیان در حوزه صنعت و تولید تجربه خوبی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت نیرو به فردی نیاز دارد که با تجربه باشد و در این زمینه تخصص کافی داشته و بتواند برای حل مشکلات فوری اقدام کند.
رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد:

وزیر پیشنهادی نیرو رویکرد خوب و علمی دارد

رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به سابقه وزارت محرابیان و تجربه وی در حوزه آب و برق افزود: آینده روشنی برای وزارت نیرو با حضور علی اکبر محرابیان در وزارت نیرو متصور هستم.
مدیر عامل شرکت توانیر علت خاموشی‌های امروز را خارج شدن تعدادی از نیروگاه های برق‌آبی از مدار دانست و افزود: این مساله موجب کاهش تولید و اعمال خاموشی‌هایی در کشور شد.