انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

یک مقام فرانسوی حاضر در نشست گروه۷ ضمن درخواست تولید بیشتر توسط عرضه‌کنندگان طلای سیاه، از ادامه مذاکرات ‌ایران و آمریکا استقبال کرد؛ چراکه در صورت به‌نتیجه رسیدن آن، نفت ایران می‌تواند بخشی از فقدان عرضه روسیه را جبران کند.
به دنبال جنگ روسیه و اوکراین، توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای منزوی کردن روسیه رنگ جدی‌تری به خود گرفت.
شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای با توجه به برگزاری کنکور سراسری در پایان هفته جاری، ضمن درخواست از مردم برای رعایت نکات صرفه‌جویی، آماده‌باش کامل و خدمت‌رسانی بی‌وقفه پرسنل صنعت برق برای تامین برق مراکز برگزاری کنکور سراسری و آزمون‌های پایان ترم دانشگاه‌ها را اعلام کرد.
پور ابراهیمی پیشنهاد داد:

راه اندازی بازار برق در بورس انرژی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که برای مقابله با خاموشی ها، بازار برق در حوزه بورس انرژی راه اندازی شود.


سخنگوی صنعت برق عنوان کرد؛

دو هفته سخت پیش‌رو داریم

مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: در بخش عمده‌ای از کشور، افزایش دما شرایط سختی را برای تأمین برق رقم خواهد زد که امیدواریم مثل دو هفته گذشته با کمک و همکاری مردم شرایط تأمین برق را به‌خوبی پیش ببریم.
قیمت نفت در معامله های امروز جمعه 3 تیر 1401 تحت تاثیر نگرانی سرمایه‌گذاران از کندی فعالیت اقتصادی آمریکا و تقاضای کمتر برای سوخت، نوسانی بود.
با فرارسیدن تابستان خاموشی‌های مکرر صدای برخی از مشترکان از مناطق مختلف تهران را درآورده است و درهفته‌های گذشته گزارش‌های مختلفی مبنی بر قطع برق داده شده، همچنین شهروندان تعدادی از شهرهای جنوبی نیز طی هفته‌ها قبل اعتراضاتی نسبت به قطع برق شبکه خانگی داشتند این درحالی است که مسئولان به ویژه وزارت نیرو وعده تابستان بدون خاموشی را می‌دهند.
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به کاهش بی‌سابقه مصرف برق در خرداد، ۷.۵ تا ۸ میلیون مشترک مشمول پاداش مدیریت مصرف می‌شوند.
وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد که طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی» از اولویت خارج شده است.
رزمایش آمادگی طرح نظارت میدانی در مدیریت مصرف آب و برق دستگاه‌های خدماتی چهارشنبه با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشور و بسیج ادارات برای اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص کاهش مصرف آب و برق دستگاه‌های خدماتی برگزار می‌شود.
امروز ادارات مرکز مخابرات استان تهران، جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، بانک کشاورزی (سرپرستی) سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و برخی دیگران از ادارات به‌عنوان تداوم دهنده رفتار پر مصرفی قطع برق شده‌اند.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱ دلار و ۴۷ سنت معادل ۱.۲۹ درصد افزایش به ۱۱۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.
در روزهای اخیر درخصوص قیمت بنزین و تغییر سهمیه در کارت های سوخت اما و اگرهایی به دلیل صف های طولانی در برخی از جایگاه ها بوجود آمد که در این باره وزارت نفت اطلاعیه ای صادر کرد.