انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیرنفت تأکید کرد: قیمت بنزین به هیچ وجه تغییری نخواهد کرد.
در سفر هفته اخیر وزیر نفت و هیأت همراه به آمریکای لاتین، کشور نیکاراگوئه از مقاصد جدید دیپلماسی اقتصادی بود و به نظر می‌رسد در زمینه‌های مختلف توافقاتی انجام شده است.
با عقب نشینی اروپا از تحریم نفتی روسیه؛

قیمت نفت باز هم ارزان شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۹ سنت معادل ۰.۸۷ درصد کاهش به ۱۰۱ دلار و ۵۷ سنت رسید.
پرسون ار وضعیت قرمز تامین آب و برق در تابستان گزارش می دهد؛

بحران انرژی/ کم آبی فاجعه بار

کشورمان به عنوان یک منطقه کم بارش در جهان قرار گرفته است؛ اما در یک دهه گذشته میزان بارندگی در مناطق پر بارش کشور نیز حال و روز خوشی ندارد و این کم بارشی در زمستان گذشته و بهار سال جاری نیز آن طور که باید نتوانسته ذخایر آبی کشور را تامین کند.
وزیر نفت دولت سیزدهم به خاطر شعار مرگ بر آمریکا که جزو باورهای استکبارستیزانه ایران به شمار می رود مورد هجمه منتقدانی قرار گرفته که با این انتقادات، به دنبال کم اثر جلوه دادن دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم هستند.
سخنگوی صنعت برق ایران گفت: از حدود ۳۰ میلیون مشترک بخش خانگی، حدود ۶۵۰ هزار مشترک بیش از دو برابر الگو، مصرف برق دارند که جزو افراد پرمصرف هستند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اهمیت تعمیرات و نوسازی تأسیسات پایانه‌های نفتی، از چشم‌انداز ظرفیت تولید نفت خام کشور به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تا هشت سال آینده خبر داد.

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: اگر برجام به نتیجه مثبت برسد، ما می‌توانیم با گرفتن امتیازات و تضمین‌های مناسب از امریکا و اروپا در راستای منافع ملی و رعایت خط قرمزها امتیاز بگیریم.
مرتضوی گفت: روزانه بیش از بر ۱۵ هزار لیتر سوخت از کشور به کشورهای عربی قاچاق می‌شود و لذا تدبیر دولت آن است که یارانه باید به صورت مستتقیم به مردم داده شود.
دبیرکل اوپک در سخنانی در نشست کمیته فنی مشترک اوپک پلاس گفت: جایگزین کردن عرضه روسیه برای تولیدکنندگان دیگر ممکن نیست. روشن است که بیش از هفت میلیون بشکه در روز صادرات نفت و مایعات نفتی دیگر روسیه نمی تواند از منبع دیگری انجام شود.
در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، مطرح شدن موضوع تحریم شدن نفت روسیه از سوی کشورهای اروپایی باعث شد تا شاهد رشد 4 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی باشیم.

مدیر عامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: اگر قیمت نفت‌خام تنی 750 دلار باشد قیمت بنزین در هر تن 1000 دلار است.
وزیر نفت در صفحه شخصی خود عنوان کرد: در آستانه عید سعید فطر، متناسب‌ سازی مستمری و مقرری سال 1400 بازنشستگان نفت را در هیئت امنا صندوق نفت تصویب کردیم.
وال استریت ژورنال گزارش داد صادرات نفت ایران در سه ماه اول امسال به 870 هزار بشکه در روز رسیده است که 30 درصد از میانگین صادرات سال 2021 بیشتر است.