انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری در تلاش است برای توسعه ظرفیت بهره گیری بهینه از روان آب‌ها در تهران اقدام کند از ذخیره ۱.۵ میلیون مترمکعبی آب باران در تهران خبر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نوشت: این تحریم‌های احتمالی، «یک تاجر مستقر در امارات متحده عربی» و «شبکه‌ای از شرکت‌های مظنون به همکاری‌ با تهران» در ارتباط با صادرات و حمل‌ونقل دریایی نفت ایران را هدف قرار خواهد داد.
سخنگوی صنعت آب کشورگفت: سامانه مونسون جنوب و جنوب شرق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما امسال بارش‌ها تا البرز هم رسید، این سامانه ناپایدار و بارش رگباری منجر به سیلاب شد.
پرسون گزارش می دهد؛

راهکارهای صحیح مصرف برق

هر ساله با شروع فصل گرما، مصرف برق به اوج می‌رسد، اما مشترکان برق می‌توانند برای کاهش هزینه‌های خود با انجام راهکارهای ساده در مصرف برق صرفه کنند.
عقد تفاهم‌نامه ۴۰میلیارد دلاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه ظرفیت‌های بالقوه بسیاری را در دل خود دارد که با بالفعل شدن این ظرفیت‌ها که نیازمند عزم جدی مسئولان صنعت نفت است، اقدامات مهمی در صنعت نفت و گاز کشور به انجام می‌رسد.
برخی فروشندگان جایگاه‌های پمپ بنزین تمایلی به فروش ریالی جایگاه خود ندارد و فقط برای فروش تقاضای ارز کرده است. همچنین مشاهده می شود برخی از فروشنده ها با رمز ارز هم معامله می کنند.
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری چهارم مرداد، در خصوص سرنوشت این طرح گفت: "مکررا عرض می کنم دستور کاری برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد."


شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد جریان گاز در نورد استریم ۱ روز چهارشنبه به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز کاهش پیدا خواهد کرد که نصف جریان فعلی است زیرا بر اساس دستورالعمل یک دیده بان صنعتی، لازم است فعالیت یک توربین گازی زیمنس در یک ایستگاه تقویت فشار متوقف شود.

افت یکباره قیمت جهانی بنزین در دو هفته گذشته، به سود پالایشگرها لطمه زده و آنها را وادار می‌کند برای اجتناب از ضرر بیشتر، تولید بنزین را کاهش دهند.

پرسون گزارش می دهد؛

قدردانی از کم‌مصرفان برق

تیر امسال رکورد مصرف برق در تهران شکسته شد، اما در این شرایط وزارت نیرو برای کم مصرفان برق پاداش در نظر گرفته تا برای خانوارها انگیزه‌ای باشد که مصرف برق را کاهش دهند.
قیمت نفت، امروز دوشنبه کاهش یافت و از افزایش‌های قبلی چشم‌پوشی کرد تا به مجموعه‌ای از زیان‌ها در چند وقت اخیر ادامه دهد.
سخنگوی صنعت برق گفت: مددجویانی که مصرف برق آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد الگوی تعیین شده در منطقه باشد، مشمول تعرفه برق صفر یا رایگان می‌شوند.
مصرف بنزین در خرداد ماه در حالی که هنوز مسافرت های تابستانه مردم آغاز نشده بود به ۱۰۲ میلیون لیتر در روز رسید اما حالا که در تابستان قرار داریم به احتمال زیاد مصرف بنزین از این مقدار بیشتر شده است.
این روزها دستاورد ایران در صادرات بنزین به راحتی از دست رفته و علی رغم اینکه حتی یک لیتر هم بنزین صادر نمی شود هم اکنون گمانه زنی ها برای واردات بنزین نیز از سر گرفته شده است.