انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیر عامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: اگر قیمت نفت‌خام تنی 750 دلار باشد قیمت بنزین در هر تن 1000 دلار است.
وزیر نفت در صفحه شخصی خود عنوان کرد: در آستانه عید سعید فطر، متناسب‌ سازی مستمری و مقرری سال 1400 بازنشستگان نفت را در هیئت امنا صندوق نفت تصویب کردیم.
وال استریت ژورنال گزارش داد صادرات نفت ایران در سه ماه اول امسال به 870 هزار بشکه در روز رسیده است که 30 درصد از میانگین صادرات سال 2021 بیشتر است.
یک وبسایت تخصصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در مقاله‌ای که در فروردین امسال منتشر کرد، مدعی شده شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در خرداد سال ۱۳۹۹ بنزین را بشکه‌ای کمتر از ۴ دلار صادر کرده که به ازای هر لیتر کمتر از ۵۰۰ تومان خواهد بود در حالی که بنزین داخلی لیتری ۳ هزار تومان فروخته می‌شود.
میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۲۶.۴۳ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بیان کرد: وزیر نفت دولت دوازدهم، ممنوعیت ذخیره سازی فرآورده های رنگی را ابلاغ کرد و آن ابلاغیه منجر شد تا مخزنی در کشور ساخته نشود. با ملغی کردن آن مصوبه، ساخت مخزن در کشور آغاز شد.
هدررفت سالانه 11 هزار میلیارد تومان به دلیل مصرف نجومی برق؛

پرمصرف ها مانع ایجاد درآمد

مصرف نجومی برق توسط پرمصرف‌های بخش خانگی، سالانه کشور را از درآمد 11.2 هزار میلیارد تومانی ناشی از عدم صادرات برق محروم می‌کند.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱.۲ دلار افزایش به ۱۰۳ دلار و ۵۲ سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز 1 دلار و 90 سنت معادل 1.8 درصد پایین آمده و به 104 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسیده‌است.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشگیری از بحران در فصل گرما صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف باید در اولویت مردم و مسئولان قرار گیرد.
قاعده‌ای وجود ندارد که طرف تحریم‌کننده همیشه برنده باشد و تحریم‌شونده بازنده. درباره اروپا و روسیه، تحریم نفتی می‌تواند به یک بازی باخت-باخت منجر شود؛ چراکه از یکسو روسیه نفت کمتر، ارزان‌تر و پرهزینه‌تری خواهد فروخت و از سوی دیگر، اروپا با کمبود عرضه مواجه می‌شود و خطر تعطیلی برخی پالایشگاه‌هایی که خوراک خود را از روسیه تامین می‌کنند نیز قاره سبز را تهدید خواهد کرد.
سالیانه ۸۰ میلیارد دلار معادل ۱.۹ هزار تریلیون تومان پول کشور برای تأمین یارانه سوخت هزینه می‌شود که این به معنای گنجی به وزن یک هزار و ۶۵۰ تن طلای خالص است، از این رو وزارت نفت همواره تلاش کرده با توسعه و حمایت همه‌جانبه از پروژه‌های بهینه‌سازی از سوخته شدن این ثروت ملی جلوگیری کند.
ماه‌هاست که از سرکارآمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت؛ برخلاف همه وعده‌های داده شده و وضعیت اقتصادی، تلاش شده تا عملکرد دولت در بالاترین سطح ممکن نمایش داده شود.
اولین شرکتی که زیر تیغ آماری صورت‌های مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد، شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران است که همه به عنوان شرکت مادر تخصصی توانیر با فعالیت این شرکت آشنا هستند.