انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هیچ تغییری در قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت و اگر طرحی در جایی اجرا می شود، به معنی این نیست که در کل کشور اجرا می شود.
دو سالی است که نیروگاه‌های برق‌آبی نتوانسته‌اند کمک چندانی به گذر از پیک داشته باشند اما گویا امسال شرایط تغییر کرده و قرار شده ۱۵ میلیون مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه‌های برق‌آبی در زمان اوج مصرف تامین شود.

مصرف برق کشور روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه مجدد به مرز ۶۰ هزار مگاوات نزدیک شد و این در حالی است که طرح تشدید برخورد با اداره‌های پرمصرف ادامه دارد.

ابهامات ماجرای جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران آنجا زیادتر می‌شود که اگر بناست ۲۵۰ لیتر سوخت سه هزار تومانی در کارت افراد شارژ شود، تکلیف رانندگانی که کارت سوخت ندارند، چه می‌شود؟
کامبیز ناظریان با بیان اینکه قطع برق ادارات پرمصرف از هفته گذشته آغاز شده و با افزایش دما، برخورد با پرمصرف‌های بخش اداری، شدیدتر خواهد شد"، گفت: در همین زمینه، مطابق مصوبه هیات دولت، روز گذشته با کنترل داده‌های حاصل از کنتورهای هوشمند، برق ۱۵ اداره پرمصرف در شهر تهران قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز از قطع برق ۱۰ مشترک اداری پرمصرف در اهواز خبر داد و گفت: این مجموعه ها در اهواز الگوی مصرف را رعایت نکرده بودند.
اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: سیاست‌های مربوط به تعیین میزان سهمیه گازوئیل برای خودروهای دیزلی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌شود.
مصرف آب در تهران در حالی رقم ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر را پشت سرگذاشت که میزان بارندگی‌های آن نسبت به پارسال کاهش یافته است و ضرورت توجه به صرفه‌جویی در این شرایط جدی است.
در هفته‌های اخیر اخبار زیادی در رابطه با احتمال اتخاذ تصمیم دولت در راستای افزایش نرخ بنزین، مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین سوخت در کشور مطرح شده که هم فضای مجازی و هم فضای حقیقی جامعه را با التهاباتی همراه کرده است.
سفارت ایران در آتن اعلام کرد: در پی پیگیری‌های فشرده، دادگاه تجدیدنظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو و به لطف الهی کل محموله نفت مسترد خواهد شد.
مدیرعامل برق پایتخت ادامه‌داد: طبق رویه مدیریت بحران، ادارات باید برای شرایطی از این دست، مجهز به مولدهای اضطراری باشند تا اختلالی در ارائه خدمات اداری به مراجعان و شهروندان به وجود نیاید.
اسداله قلی‌زاده افزود: جایگاه‌داران در سیاست‌گذاری قیمت سوخت یا چگونگی تخصیص سهمیه به کارت‌ها هیچ نقشی ندارند. ما فقط می‌توانیم مشاهدات‌مان را در جایگاه‌ها که نتیجه نظرسنجی از مراجعین و تغییرات است را صادقانه به مردم بگوییم.

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و استانداری تهران، تفاهمنامه‌ای را به منظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و ارتقای بهره‌وری برق امضا کردند.

بختیاری درباره افزایش ۶۰ درصدی تعرفه آب مشترکان بدمصرف گفت: اگر تغییری در رفتار مشترکان بدمصرف دیده نشود، آب شرب آن‌ها به دفعات قطع خواهد شد، اما چنانچه شاهد تغییر رفتار و کاهش مصرف آنان باشیم فقط یک‌بار با محدودیت روبرو خواهند شد.
سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر شبکه برق کشور بدون مشکل و پایدار است و مشکلی برای تامین برق وجود ندارد، ولی ممکن است در برخی نقاط شاهد خاموشی‌های مقطعی باشیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بازار سیمان پیش از اعمال محدودیت در مصرف برق ملتهب نبود و شرایط آرامی را پشت سر می‌گذراند، اما بعد از اجرای بخش‌نامه محدودیت مصرف برق در صنایع سیمان و فولاد؛ متقاضیان سیمان برای خرید این محصول به بورس کالا هجوم آوردند.